נחשפו: הבריחו שעוני יוקרה בכשישה מיליון שקלים

רשת בת שישה מבריחי שעוני יוקרה דוגמת פיליפס ורולקס נתפסה ונעצרה לחקירה • מפעיל הקבוצה: תושב סביון שהשתמש בבלדרים ומכר את השעונים לידוענים בישראל • האומדן הראשוני של ההברחות עומד על כ- 6 מיליון שקלים לפחות • הגיעה שעתם

שעונים, מזומנים ורכבי יוקרה |צילום: דוברות רשות המסים

במסגרת פרשה הנחקרת ברשות המסים על ידי יחידות חקירות מכס ומע"מ באר שבע, יחידת יהלום ומכס נתב"ג, נחשפה רשת מאורגנת, המונה לפחות 6 מעורבים, שפעלה בשנתיים האחרונות להברחת שעוני יוקרה ותכשיטים לישראל. החשודים הובאו אתמול אחר הצהריים לבית משפט השלום בראשון לציון להארכת מעצרם.

השופטת שירלי דקל נוה, הורתה על מעצרם של החשודים ב 8-5 ימים, למעט חשוד אחד ששוחרר בערבות (בשל נסיבות אישיות). השופטת נעתרה לבקשת שניים מהחשודים לאסור את פרסום שמם. החשודים ששמם מותר בפרסום: ליאור ביריזדה, יניב בסון, עדן קינן, שחר מזרחי.

על פי הבקשות למעצר שהוגשו לבית המשפט, בעקבות מידע מודיעיני שהגיע לרשות המסים עלה החשד כי החשודים מנהלים מאז שנת 2017 רשת ענפה של מבריחים להברחת שעוני יוקרה דוגמת PETTEK PHILLIP ו-ROLEX. השעונים המוברחים נמכרים בארץ במחירים של עשרות אלפי דולרים עד למאות אלפי דולרים, לכל שעון. פרסום השעונים, לצורך מכירתם, בוצע בשיטתיות ברשת האינטרנט, באתרים וברשתות חברתיות כגון פייסבוק ואינסטגרם.

בהתאם לבקשות למעצר, החשודים קשרו קשר לביצוע הברחת השעונים ומכירתם ללא דיווח לרשות המסים, תוך שהם גורפים מיליוני שקלים וללא תשלום מס כחוק.

על פי החשדות המפורטים בבקשות למעצר, מפעיל הרשת הוא תושב סביון, המוכר לרשות המסים עוד משנת 2015, מהברחות קודמות של שעוני יוקרה. השעונים והתכשיטים המוברחים נרכשו על ידי החשוד המרכזי במספר מדינות והוברחו לישראל תוך שימוש בבלדרים ושווקו באמצעות חשודים נוספים ללקוחות ידועי שם בישראל וכל זאת מבלי לדווח על העסקאות לרשויות המס. האומדן הראשוני של היקף העבירות עומד על סכום של כ- 6 מיליון ₪ לפחות.

לאחר שבוצעו פעולות איסוף מודיעיניות ע"י יחידת מודיעין של הרשות ופעולות חקירתיות סמויות, עברה החקירה אתמול לחקירה גלויה כששני מבריחים: צעירה בת 24 ששמה נאסר לפרסום וליאור ברינזדה, נכנסו לישראל דרך נתב"ג ועברו במסלול הירוק ללא הצהרה שברשותם יחדיו 4 שעונים בשווי מצטבר של מאות אלפי אירו, לכל אחד מהם.

אחד השעונים המוברחים | צילום: דוברות רשות המסים

בחיפוש שנערך אתמול, בהשתתפות יחידת כלבני רשות המסים (המאומנים באיתור כספים), בביתו של החשוד המרכזי, נתפסו 4 שעוני יוקרה, תכשיטים משובצים יהלומים רבים, סכום של 48,000 ₪ במזומן וכן 3 רכבי יוקרה כגון פרארי פורשה. בנוסף לכך, במסגרת החיפושים שנערכו הבוקר אצל יתר החשודים נתפסו עשרות שעוני יוקרה נוספים, החשודים גם הם כמוברחים, בשווי כספי נוסף של מיליוני ₪ וכן 2 רכבי יוקרה.

כל החשודים נחקרו במהלך היום במשרדי יחידת יהלום בלוד בשיתוף עם חוקרי מכס ומע"מ באר שבע וחוקרי יחידת המכס בנתב"ג. בחקירתם מסרו גרסה אשר קושרת אותם לביצוע העבירות ומחזקת את החשדות נגדם.

כתיבת תגובה