אלה התכניות שיציבו את בית שמש בין הערים הגדולות בישראל

הוועדה המחוזית ירושלים החליטה לקדם שתי תוכניות משמעותיות שיהפכו את בית שמש לאחת הערים הגדולות בישראל, עם 300-350 אלף תושבים | תוכנית להקמת מרכז עסקים ראשי בצפון העיר הכוללת 4,700 יחידות דיור, שטחי תעסוקה ומסחר, מלונאות ומרכז תחבורה משולב | תוכנית נוספת להקמת שכונת מגורים חדשה כוללת 4,600 יחידות דיור, מבני ציבור, שטחי מסחר ותעסוקה 

מרכז העסקים החדש של בית שמש | הדמיה: ארמון אדריכלים ומתכנני ערים

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, בראשות שירה תלמי-באבאי, החליטה לקדם שתי תוכניות הצפויות לפתח את בית שמש לעיר מרכזית בת 350-500 אלף תושבים. 

הוועדה החליטה לקדם תוכנית להקמת מרכז עסקים ראשי חדש לעיר. התוכנית הממוקמת בצפון העיר הינה על שטח כולל של כ-2,276 דונם, והיא כוללת כ-4,700 יחידות דיור – מתוכן כ-960 יוקצו עבור דירות קטנות. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כ-550,000 מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה, כ-33,500 מ"ר עבור מבני ציבור וכ-600 חדרי מלון. כמו כן, במסגרת התוכנית כוללת הנחיות לשיקום נחל שורק ומוסיפה שטחים פתוחים.  

בהיבט התחבורתי, התוכנית כוללת בתחומה את תחנת הרכבת של העיר, והעתקה של מרכז התחבורה הציבורית מזרחה, במטרה שימש כמרכז תחבורה משולב, שיכלול רכבות ואוטובוסים. 

התוכנית הינה ביוזמת משרד הבינוי והשיכון ונערכה על ידי ארמון אדריכלים ומתכנני ערים. 

בנוסף, החליטה הוועדה להפקיד תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בדרום רמת בבית שמש. התוכנית הינה על שטח כולל של כ-1,350 דונם, והיא ממוקמת דרומית לרמת בית שמש, וצפונית לעמק האלה. התוכנית כוללת כ-4,600 יחידות דיור – מתוכן כ-940 יוקצו עבור דירות קטנות וכ-300 עבור דיור מיוחד.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כ-36,000 מ"ר עבור מסחר ותעסוקה וכ-12 דונם עבור מבני ציבור, שישולבו בחזיתות הבניינים ובבנייה נפרדת, כ-221 דונם עבור שטחים פתוחים, שמתוכם כ-95 דונם יוגדר כגן לאומי.

התוכנית הינה ביוזמת משרד הבינוי והשיכון ונערכה על ידי משרד קולקר-קולקר אפשטיין אדריכלים.  

מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון ומ"מ יו"ר הוועדה המחוזית, שירה תלמי-באבאי: "התוכניות החדשות לאזור התעסוקה של בית שמש מבטאות את מדיניות הוועדה המחוזית לפיה יש לקדם בעיר שטחים לתעסוקה ולדיור במקביל. העיר בית שמש נהנית ממיקום מיטבי ונגיש, בטבורה של המדינה. עובדה זו תאפשר משיכת תעסוקה מגוונת שתחזק את העיר ותוביל להמשך התפתחותה".

ראש העיר בית שמש ד"ר עליזה בלוך: "אנחנו בדרך לעשות היסטוריה עבור העיר בית שמש. תכנית המשלבת בין אלפי יחידות דיור, מתחמים למסחר ותעסוקה ואזור פנאי מעמיד את העיר בית שמש כעיר מתפתחת המאחדת בין עולם פתרונות הדיור לעולם הפיתוח הכלכלי. התכנית מהווה מכפיל כוח ותוביל זוגות צעירים רבים לקבוע את מקום מגוריהם בעיר בית שמש. אני רואה בעיר בית שמש כעיר הצעירים של ישראל ותכנית מע"ר צפון היא עוגן מרכזי בעיצוב העיר ככזאת".

סגן ראש העיר ויו"ר הועדה המקומית לתכנון ובנייה שמעון גולדברג: "תוכנית מע"ר צפון היא תכנית חשובה לעיר בית שמש הצפויה לגדול לכדי כחצי מיליון נפש עד שנת 2040, הוועדה המקומית בראשותי המליצה לוועדה המחוזית להפקיד ולקדם את התכנית, התכנית כוללת כמיליון וחצי מ"ר של שטחי מסחר, תעסוקה ומגורים, דבר שיביא להמשך תנופת הבניה בעיר בית שמש, חיזוק השכונות הוותיקות ומתן פתרונות כלכליים לעיר. התכנית כוללת 'מרכז תחבורה' גדול הכולל תחנת רכבת ומסופי אוטובוסים, טרמינל ענק המתאים לגודלה ולהמשך פיתוחה של העיר בית שמש ובמבט קדימה לבית שמש הגדולה".

מהנדסת העירייה ענבר וייס: "מעבר לחשיבות התכנונית, מדובר במהלך חשוב מאוד לקידום העיר בית שמש ברמה האסטרטגית ולקידום האזור הספציפי בפרט. התכנית בראש ובראשונה מכוונת לשנים רבות קדימה של פיתוח כלכלי עסקי של העיר, ותשמש אותנו במהלך השנים האלו כמדיניות מנחה לתכנון באזור. התכנית שמה דגש על צפון העיר שהיה עד היום סוג של חצר אחורית במקום להיות חזית עירונית תוססת וחיה. אני רוצה להודות למשרד השיכון ולצוות התכנית על ההובלה של המהלך המשמעותי הזה שהוא חלק מהמהלך הגדול של תכנית המתאר המתוכננת לעיר".

9 תגובות ל: "אלה התכניות שיציבו את בית שמש בין הערים הגדולות בישראל"

  1. א) מדובר בבנייה לחרדים ולציבור הדתי בלבד. ראש העיר יכולה לקשקש עד מחר שפונים לכלל האוכלוסייה,אבל כולם יודעים את האמת שבית שמש היא לחרדים בעיקר ולציבור הדתי.חילונים הס מלהזכיר
    ב) הבנייה בדרום רמת בית שמש הולכת לנגוס במרחבי נוף מהיפים שיש בארץ. כבר כיום היא ממש מכתרת את קיבוץ נתיב הל"ה ומתקרבת לישובים אחרים בסביבה. רואים עוד מעדולם את הבניינים של השכונה הזאת.

  2. נכון!!!!! רק לחרדים. למה הם לא חלק מהאוכלוסיה פה במדינה??? רק לחילונים מגיע? כן צריך עיר דדולה ומופתחת לחרדים ובית שמש היא אחת הפתרונות. תפנימו את זה הציבור החרדי גדל….. וצריך למצוא לו פתרונות. אבל אל תקח את זה אישי המגיב הקודם. רק מתייחס לדברים שכתבת.

  3. אין להם שכל הם עובדים תמיד הפך ..בית שמש הישנה מוזנחת והבניינים ישנים עד כדי כך שהבניינים הולכים לקרוס (במיוחד רחוב ביאליק) זה בושה שהשכונה הזאת נמצאת בתוך ארץ ישראל

  4. בית שמש עיר דוחה , צפופה . יש בה הרבה וונדליזם

  5. בתור יהודי קודם כל ואחר כך חרדי אשמח אם יהודים שאתה מכנה בשם חילונים יקנו דירות חדשות בעיר אממה בשטח למרות ניסיונות שיווק אגרסיביים כולל שלל פיתויים כמעט ולא מגיע אף אחד חוץ מחרדים מצד שלישי העיר הזו הייתה מעברה והחרדים הם אלו שפתחו את העיר אני תושב בית שמש מעל 20 שנה כך שבוטטל אין סיבה לקטר חג שמח! וישוב טוב לכולם.

  6. ל"אחד ש…"
    בית שמש הישנה עם פנים חדשים
    ראש העיר מקדמת מאוד בינוי פינוי גם ברחוב ביאליק, גור אריה וסביבה

  7. המציאות מראה שכמה שבלוך או אחרים רק לא תנסה, הרוכשים בבית שמש ישארו חרדים.
    מעוז הקנאים בארץ זה בית שמש, אחוז החרדים בעיר גדל מיום ליום, ואף חילוני לא רוצה לגור שם, תראו רק את הכמויות של המתחרדים בעיר, ואת רמה ה' (נווה שמיר).
    כל התוכניות הם לא שווים את הנייר, בסוף בכל האיזורים האלה יגורו חרדים!
    השאלה היא רק כמה מלחמות יהיו על זה!

  8. לכל מי שכותב שכולם יהיו חרדים, זה לא נכון. אתם פשוט לא מכירים את העיר. מה שבונים בסמוך לרמת בית שמש, יהיה באמת קשה לשווק לחילונים, אבל מה שנבנה בצפון העיר, זה בטוח לא לחרדים, לחרדים אין מה לחפש שם. אם תהיה לחרדים אפשרות לק נות ברמת בית שמש, הם בחיים לא ילכו לצפון, שזה אזור חילוני לגמרי.

  9. בלה בלא בלעה מי שיכול להרים אבן שירים ולא לדבר על מי שמרים עיר של אבנים עצמאיים

כתיבת תגובה