נחשפו נתוני ההשקעה של סמסונג בחברות ישראליות

"מרכז החדשנות של סמסונג בישראל מחפש כל הזמן טכנולוגיות פורצות דרך בזירה הישראלית", כך אומרת רותי אדר, מנהלת מרכז החדשנות של סמסונג בישראל • הדברים נאמרו בכנס החדשנות השנתי של סמסונג בת"א • עוד נאמר בכנס: "החברה משקיעה בישראל בקצב גובר בשנים האחרונות״

מתחם סמסונג בשרונה | צילום: איתמר סיידא

״בשנת 2018 השקענו בחברות סטארטאפ כ-300 מיליון דולר – כשרבע מחברות הפורטפוליו הן ישראליות״, כך אמר שאנקאר צ׳נדרן, השותף המנהל של קרן "Samsung Catalyst" העולמית, בכנס החדשנות השנתי Samsung Innovation Summit, שנערך השבוע (שני) במוזיאון תל אביב. "החברה משקיעה בישראל בקצב גובר בשנים האחרונות״, אמר צ׳נדרן.

את הכנס אירחו רותי אדר, מנהלת מרכז החדשנות של סמסונג בישראל, ודדה גולדשמידט, מנהל פעילות קרן Samsung Catalyst בישראל ובאירופה.

בכנס השתתפו מאות מבכירי תעשיית ההייטק הישראלית. השנה, הכנס עסק באתגרים הגדולים בפניהם ניצבת האנושות, וכיצד ניתן לרתום את הטכנולוגיה לשם כך – Tech for Good, נושא שסמסונג מקדמת.

לדברי צ׳נדרן, הגידול העצום בכמויות ה-DATA ויכולות הבינה המלאכותית עשויים לסייע בשיפור איכות חיינו.

צ'נדרן נתן לדוגמא את אתגר הבריאות: ״עלות פיתוח תרופות חדשות זינק בעשורים האחרונית, מכ-100 מליון $ בראשית שנות השבעים לכ-2.5 מליארד $ כיום. איסוף נתונים אודות סיגנון החיים, הסביבה והגנטיקה עשוי להאיץ פיתוחים של תרופות ופיתרונות חדשים בעולם הרפואה״.

תחום נוסף, אליו התייחס צ'נדרן בהרחבה הוא נהיגה אוטונומית. ״זהו תחום שבו ישנה התקדמות עצומה בחיישנים וביכולת להבין את הסביבה בעזרת AI,  אבל עדיין חסרה תשתית הקישוריות ויכולת המיפוי אשר הכרחיות להפיכת התחבורה כולה לאוטונומית״.

במסגרת הכנס, מספר חברות פורטפוליו ישראליות של קרן סמסונג קטליסט ושל סמסונג וונצ'ורס הדגימו טכנולוגיות מתקדמות בפיתוחן, בכללן – אינוביז, אוטוטוקס, סלנו, ואלנס, Wiliot מנטיס וויז'ן ואיגואזיו.

לדברי אדר, מרכז החדשנות של סמסונג בישראל מחפש כל הזמן טכנולוגיות פורצות דרך בזירה הישראלית. ״אנחנו מחפשים חברות טובות שיכולות להצליח גם בלעדינו ואנו בעצם יכולים לקחת אותן עוד כמה שלבים קדימה, לחבר אותן לשוק ולהכניס את הפתרון שלהן למיליוני מוצרי צריכה ובקווי המוצר העתידיים של סמסונג״.

לדברי גולדשמידט, קרן Samsung Catalys משקיעה בכלכלת הדאטה וברעיונות אסטרטגיים עבור סמסונג כשתחומי ההשקעות כוללים אוטומוטיב, רובוטיקה, רפואה דיגיטלית, אינטרנט של הדברים, בינה מלאכותית, תשתיות ענן, אבטחת סייבר וסמיקונדקטורס. ״ההשקעה צריכה להיות בעלת מימד אסטרטגי עבור סמסונג, ובה בעת זו צריכה להיות גם השקעה נכונה מבחינה פיננסית".

דוברים נוספים בכנס היו ליפ-בו טאן (Lip-Bu Tan) מייסד אחת מקרנות ההון סיכון הוותיקות בעמק הסיליקון, WRVI Capital המשמש גם כמנכ״ל Cadence וכן היזם והחוקר, פרופ׳ גרגורי קובאקס (Gregory Kovacs) מאוניברסיטת סטנפורד. הדוברים התייחסו בדבריהם בעיקר לאופן בו יכולה החברה לרתום את הטכנולוגיות ה׳חמות׳ והמבטיחות ביותר כיום, דוגמת AI ושימוש וניתוח נתונים, לטובת קידום האנושות לחיים טובים יותר.

בנוסף לקרן סמסונג קטליסט, פועלות בארץ גם שתי זרועות השקעה נוספות של סמסונג – סמסונג וונצו'רס אשר מבצעת השקעות עבור היחידות העסקיות של קבוצת סמסונג, וסמסונג נקסט אשר משקיעה בחברות תוכנה בשלבים מוקדמים.

כתיבת תגובה