נחתם הסכם גג במגדל העמק לבניית 6,000 יח"ד חדשות

שר האוצר כחלון: "שמנו סוף לעידן שהקבלנים מנהלים את הביקושים וההיצעים של מדינת ישראל. הקרקע של המדינה היא לא קולה – היא משאב של הציבור"

דוברות מגדל העמק

ראש הממשלה נתניהו, שר האוצר משה כחלון, שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון וראש עיריית מגדל העמק, אלי ברדה חתמו היום (ג'), על הסכם גג לבנייה של למעלה מ-6,000 יח"ד במגדל בעמק.

על פי ההסכם שמובילים משרדי האוצר והבינוי והשיכון, עד סוף שנת 2019 ישווקו בעיר מגדל העמק  כ – 5,674 יחידות דיור בתוספת מסחר ותעסוקה בארבעה מתחמים על אדמות מדינה. לאלה עשויים להתווסף באישור הוועדה המקומית כ- 1,509 יח"ד במסגרת הקלת "שבס כחלון" כך שהיקף יח"ד הצפויות לשיווק בשנים אלה יעמוד על כ- 7,183 יחידות דיור.

הסכם הגג יכפיל את שטחה של מגדל העמק ואת מספר התושבים בעתיד. כמו כן, בנוסף ליחידות הדיור החדשות, יוקמו בעיר גם מוסדות ציבור בהם בתי כנסת, בתי ספר, גנים, מתנ"סים ואולמות ספורט. כלל תקציב ההסכם מסתכם בכמיליארד שקלים, מתוכם עבודות הפיתוח מוערכות בכ- 750 מיליון שקלים, עלות מוסדות הציבור מוערכת בכ-  150 מיליון שקלים ולעבודות שדרוג ישן מול חדש הוקצו כ- 75 מיליון שקלים.

שר האוצר, משה כחלון: "כוחות ואינטרסים אדירים פועלים בכדי שהממשלה הזאת לא תצליח לפתור את משבר הדיור. לא יעזור להם כלום אנחנו נתכנן, נשווק ונבנה עד שהמשבר ייפתר.

תכנית "מחיר למשתכן" שמה סוף לעידן שיזמים וקבלנים ניהלו את הביקושים וההיצעים של מדינת ישראל. אף שר לא יעז להפסיק את התכנית. קרקעות המדינה  הן לא קולה – הן משאב של הציבור."

 

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט: "פיתוח וחיזוק הפריפריה עומד לנגד עיניי כל הזמן. מדובר בהסכם גג משמעותי בעל חשיבות רבה לפיתוחה של העיר מגדל העמק. אנו פועלים במלוא המרץ לחתימה על הסכמי גג וזאת מתוך ראייה של החשיבות האסטרטגית בהעברת אוכלוסייה חזקה מהמרכז לערי הנגב והגליל.

נושא מרכזי נוסף שמוביל משרד הבינוי והשיכון הוא פרויקט שיקום שכונות, שהוקם מתוך ראייה חברתית אמיתית ושואף לצמצום פערים בחברה הישראלית. בשנים האחרונות, מאז השקתו אנו רואים שינוי אמיתי בשטח- באדם ובסביבתו. נמשיך לפעול למען הציבור בישראל.״

 

ראש העיר, מגדל העמק אלי ברדה אמר בטקס : ״זהו רגע היסטורי למגדל העמק הנמצאת בתנופה גדולה וממריאה למימוש ׳הסכם גג׳ לבניית אלפי יחידות דיור לאחר הרחבת גבולות העיר והכנת תכנית מתאר כוללנית לצד שתי תכניות גדולות לבניית 6000 יח״ד ברחבי העיר. המשימה הבאה שלנו היא לקדם תכנית להתחדשות עירונית כוללת למרקם הישן במרכז העיר ובשכונות הוותיקות כדי לעשות צדק חברתי עם התושבים״.

כתיבת תגובה