נחתם הרבעון החזק ביותר של וול סטריט בעשור האחרון

הרבעון החזק ביותר בשוק המניות בעשור האחרון בארה"ב מסתיים עם חששות גדולים להמשך 2019, התהפכות עקום התשואות והחששות ממיתון • ומה חושבים המומחים?

חזקה מתמיד. וול סטריט | צילום: pxhere

שבוע חיובי סוגר את הרבעון החזק ביותר בעשור האחרון בארה"ב. בהסתכלות כלל עולמית, מדד הנאסד"ק סיים את הרבעון בעלייה של 16.5%, מדד ה S&P500 עלה 13.1%, מדד ה- 30DAX ומדד ת"א 90 עלו 9.2% כל אחד מהם ומדד הניקיי היפני סיים את הרבעון בעלייה של 6%.

אחרי רבעון חזק בשוק המניות, התמחור בשוק המקומי נוח במונחים היסטוריים ועולמיים. אך לדברי המומחים של 'הראל פיננסים' בסיכום שבועי קיימת שונות בשווקי המניות בחו"ל. מדד S&P500 עלה 1.2% ומדד הנאסד"ק עלה 1.1%. באירופה מדד ה DAX30 עלה 1.4% ומנגד מדד הניקיי היפני ירד 2%.

לדבריהם, שוק המניות המקומי ממשיך להיות דפנסיבי יותר משאר שווקי המניות בעולם. מדד ת"א 35 סיים את השבוע בירידה של 1.5%-  אך מתחילת השנה השיג תשואה של 4.3%+. סקטור הנדל"ן תיפקד חזק גם השבוע כאשר עלה 2.1% ומתחילת השנה סיים בתשואה של 17.4% על רקע ירידת התשואות בעולם שהשפיע על השוק המקומי. כמו"כ הם מזכירים כי עונת הדו"חות בשוק המקומי הסתיימה אתמול (א'). ומבין הסקטורים, בלטו ברבעון דו"חות הבנקים שמהם עולה צמיחה יפה של 6.5% שנבעו בעיקר מהצמיחה באשראי והמשך מגמת העלייה בהכנסות מריבית לאור העלייה בהיקף האשראי ופתיחת המרווחים.

"בשורה התחתונה מכפיל הון הממוצע בבנקים עומד על 1 שהמשמעות שהרווחיות עולה בשנים האחרונות והתמחור נוח ביחס לשאר השוק. ממשיכים להמליץ על הסקטור", קובעים מומחי 'הראל פיננסים'. הם מציינים גם, כי מעבר להשפעה של הדו"חות, השבוע צפוי להתנהל גם ברקע עדכון מדדי המניות (ביום חמישי). "סטיית התקן הנמוכה יותר שממשיך השוק המקומי להפגין בתקופה האחרונה בהשוואה לשווקים בעולם היא רק אחת הסיבות שאנו ממליצים להמשיך לשמור עליו כרכיב מרכזי בתיק המניות".

לדבריהם, המניות בישראל ממשיכות ליהנות משילוב גורמים ייחודי: משק צומח, ריבית נמוכה, מחירי מניות מתחת לממוצע, וחשיפה יחסית נמוכה של הציבור. "להערכתנו, ברמות התמחור הנוכחיות במונחים היסטוריים חשוב לשמור על פוזיציה מנייתית גבוהה יחסית בשוק המקומי".

כתיבת תגובה