ניצני שינוי? קבוצת 'טיב טעם' תכשיר אחד ממפעליה

לא ייאמן: יצרנית הלא-כשר המוצהרת ורשת השיווק מחללת השבת 'טיב טעם' – נכנסת לתחום הייצור הכשר | תכשיר מפעל אחד בבעלותה לצורך שת"פ עם 'וויגרדן' | ומי יכשיר את המפעל? טרם ידוע | עם זאת, החברה האמריקנית, וויגרדן, מחזיקה בישראל את המותג 'משומשו' – שמוצריו הם בעלי כשרות פרווה של בד"ץ העדה החרדית ירושלים | לדברי בעלי החברה, זו מתכוונת לבחון בהמשך שיתופי פעולה עם קמעונאיות המזון הכשרות בישראל

חגי שלום, מנכ"ל ובעלים של טיב טעם | צילום: אסף לב

האם תיווצר קונסטלציה של ייצור תחליפי בשר פרווה בכשרות מהודרת, כאשר המפעל בבעלות קבוצת 'טיב טעם'? מוקדם עדיין לדעת איזו כשרות תסכים להעניק את חותמתה לתוצרת של הקבוצה שמחזיקה מלבד מפעלים שבמוצהר אינם כשרים – גם רשת שיווק מחללת שבת, אך בהחלט מרתק לעקוב אחר ההתפתחויות בתחום: היום פורסם כי הקבוצה דיווחה על חתימת הסכם ייצור בלעדי בישראל לטווח ארוך עם חברת וויגרדן (Vgarden) המפתחת ומשווקת מוצרי מזון טבעוניים בארץ ובחו"ל. החברה תייצר עבור Vgarden סדרת מוצרים תחליפי בשר כשרים על בסיס חלבון אפונה, החל מהרבעון השלישי של שנת 2023 במפעל בחוף שמן אשר יהפוך למפעל כשר של החברה.

בנוסף, מתכננת זרוע הייצור בקבוצת טיב טעם לייצר מוצרי בשר פרמיום, בהם פסטרמות ונקניקים כשרים עבור השוק הכשר בישראל ולבחון בהמשך שיתופי פעולה עם קמעונאיות המזון הכשרות בישראל לייצור תחת מותג פרטי.

Vgarden צופה שכבר בשנת 2023 תמכור לשוק האמריקאי עשרות טונות של תחלפי בשר טבעוניים, באיכות גבוהה.  שוק תחליפי הבשר הטבעוניים העולמי עומד על כ-12.1B$ (2019) והוא צפוי להגיע ל-27.9B$ עד שנת 2025 (15% CAGR). 

 Vgarden היצרנית הישראלית היחידה שפועלת בכל קטגוריית מוצרי המזון החדשניים המחליפים מוצרים מן החי בתפוצה גלובאלית. Vgarden מחזיקה בישראל במותג "משומשו" ומוכרת תחת המותג מנעד רחב של מוצרים ייחודיים לרבות מוצרי גבינה, דגים ובשר טבעוניים וכשרים. 

קבוצת טיב טעם, בשליטת חגי שלום (כ- 46.7%), פועלת בתחום קמעונאות המזון והינה הגדולה בתחום הלא כשר. טיב טעם נוסדה בשנת 1990 ומונה כ- 1,700 עובדים. נייר הערך של החברה נסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב ונכלל בין היתר במדד 60SME לפי שווי של כ- 705 מיליוני  ש"ח בסמוך למועד פרסום תוצאות הרבעון השלישי של שנת 2022.

"אנו שמחים על השלמת צעד אסטרטגי זה אשר מהווה נדבך נוסף באסטרטגיית הצמיחה של החברה לשנים הבאות", אמר חגי שלום, המנכ"ל ובעל השליטה. "בעקבות השלמת רכישת ש.י. אורן מעדני בשר, בכוונת החברה להסב את אתר המפעל הנרכש בחוף שמן לכשר, לנצל את הסינרגיה ולהביא להתייעלות תפעולית משמעותית בתהליכי הייצור אשר בהמשך תביא להורדת מחירים. הביקוש העולמי בענף הפוד-טק הכשר צובר תאוצה ואנו רואים בו פוטנציאל רב. כמו כן, אנו מתכוונים לבחון שיתופי פעולה עם קמעונאיות המזון הכשרות בישראל וכך להרחיב את בסיס לקוחות החברה".

אילן אדוט, מנכ"ל וויגרדן מסר: "Vgarden רואה בשיתוף הפעולה עם קבוצת טיב טעם כשיתוף פעולה אסטרטגי ארוך טווח שיאפשר לחברה להגדיל משמעותית את כושר הייצור ולספק את הביקושים הצפויים בארץ ובחו"ל. ניסיון ומקצועיות קבוצת טיב טעם בעולמות המזון והייצור, קצב הפיתוח המואץ של מוצרי Vgarden והאמון הרב שנוצר בין הצדדים, בפעילותם המשותפת, מבטיח שיתוף פעולה פורה וארוך טווח".

יהיה בהחלט מעניין לעקוב ולגלות, תחת איזה חותם כשרות תשווק הסחורה שתיוצר במפעל בבעלות קבוצה שהסלוגן שלה הוא "טיב טעם – החופש לבחור".

כתיבת תגובה