נלחמים על אקספון: סלקום הגדילה את ההצעה ב-5 מיליון ש"ח

האם משפחת רייכמן מקנדה תהיה הבעלים של אקספון או שמא סלקום תזכה בה? הנושים יכריעו בחמישי הקרוב מה יעלה בגורלה של החברה | האופציות: להירכש ולהיות חברת בת, תחת בעלות של חברה נוספת, או להיוותר מפעילה וירטואלית | כל ההצעות שעל הפרק

סלקום | צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90

למרות התקווה הגדולה כי שוק התקשורת בישראל יצליח לחלץ עצמו מלפיתת המונופול של שחקני הענק בזירה זו, והוא ייפתח לתחרות הוגנת וממושכת, בפועל – העניינים יגעים הרבה יותר, ואשתקד הגישה חברת 'אקספון' בקשה להסדר חוב אל מול נושיה, וזאת בעקבות הקשיים שלה לעמוד בהתחייבויותיה עבור השירותים שקיבלה מ'גולן טלקום' חברת הבת של 'סלקום'.

בשבועות האחרונים התחמם המרוץ אחר רכישת 'אקספון' שכאמור אינה מצליחה לעמוד בכוחות עצמה. כמה וכמה חברות סלולר, השחקניות הגדולות שהכריעו אותה, לטשו עיניהן להשתלטות על החברה, ביניהן ניתן למצוא את הוט ופרטנר (שאף עלתה ב-5% בעקבות הדיווחים), כמו גם הצעה של משפחת רייכמן מקנדה, הבעלים של חברת Widely Mobile (ויידלי מובייל) לרכוש את החברה ב-330 מיליון שקל.

בימים האחרונים דווח כי סלקום עצמה, החברה האם של גולן טלקום לה אקספון חייבת סכומי עתק, הגישה אף היא הצעה לרכוש את החברה ב-60 מיליון ₪. באקספון דחו הצעה זו על הסף, והבהירו כי הצעה זו משקפת את רצונה של סלקום לחסל את החברה. כך על פי הדיווח ב'ביזפורטל'.

בעקבות הדחייה על הסף של הצעתם על ידי אקספון, שיפרו בסלקום את הצעתם לרכישת החברה הנמצאת כאמור בקשיים, והגדילו אותה ב-5 מיליון ₪ ל-65 מיליון ש"ח עבור החברה, באם מכירה זו תתבצע הכספים יופנו לתשלום עבור הנושים השונים.

יצוין כי סלקום התנגדה לרכישה על ידי משפחת רייכמן, זאת לאור כך שלמשפחה הסכם שימוש בתשתיות מול חברת פלאפון, וכך אף צויין בהסדר אותו רצו להשיג הרייכמנים. סלקום מצידה מעוניינת כמובן שהחברה תמשיך להשתמש בתשתיות שלה כמו עד כה דרך חברת הבת שלה גולן טלקום.

במקביל, אתמול הוגשה הצעה נוספת על ידי איציק בן אליעזר, מי שבעבר שימש כמנכ"ל אקספון, שמאחוריו עומדת קבוצת משקיעים בלתי ידועה. הצעה זו כוללת, הן את כיסוי החוב לחברה האם, סלקום, והן העברת 60 מיליון שקל לנושים. מי שיכריע בגורל החברה ובעתידה, אם היא תהיה עצמאית או מפעילה וירטואלית, הם דווקא הנושים, שעתידים להתכנס ולהכריע בנושא ביום חמישי השבוע.

כתיבת תגובה