"נמחק את ה-BDI השלילי": מעצרים לחברי עוקץ הטלמרקטינג

חצי מיליון רווח בחודש: אחרי שביצעו 'עוקץ' של מאות אזרחים ברחבי הארץ,והציעו לקורבנותיהם הלוואות אשראי באופן מידי ושירות של שינוי או מחיקת BDI (דירוג אשראי) שלילי תמורת עמלות שונות, פשטו בלשי המשטרה על בתי החשודים ועיכבו 17 לחקירה• החשד: מנהלי העוקץ גרפו לכיסם מיליוני שקלים במרמה – כשהקורבנות נותרו ללא ההלוואות או השרות שהוצע להם

המעצר | צילום: משטרת ישראל

בתום חקירה סמויה, פשטה הבוקר המשטרה על בתים ומתחמי עסקים, וחשפה רשת 'טלמרקטינג' שהציעה הלוואות אשראי ושירותים נוספים בניגוד לחוק, תוך הונאה ומרמה הנאמדים במיליוני שקלים, שהוצאו מידיהם של מאות אזרחים ברחבי הארץ.

היחידה המרכזית של משטרת ירושלים, מנהלת מזה כשנה חקירה סמויה שכונתה 'מדע בדיוני' ושעניינה 'עוקץ' של מאות אזרחים ברחבי הארץ, בשיתוף עם הרשות להגנת הפרטיות והרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים, לאחר שהקורבנות פנו לחברה המציעה הלוואות אשראי באופן מידי ושירות של שינוי או מחיקת BDI (דירוג אשראי) שלילי בעבור עמלות שונות, ובדרך זו גרפו החשודים לכיסם עפ"י החשד מיליוני שקלים במרמה, ואילו הקורבנות נותרו ללא ההלוואות או השרות שהוצע להם.

עפ"י ממצאי החקירה, החשודים פעלו בדפוס פעולה דומה תוך שימוש במגוון פלטפורמות, בהן שיווקו באופן אגרסיבי את שרותיהם הן בהודעות SMS שהפנו להשארת פרטים תוך שימוש במאגרי מידע בניגוד לחוק, הן באמצעות רשתות חברתיות והן באמצעות אתרים שהקימו במרשתת.

עפ"י החשד, מיד לאחר שמבקשי ההלוואות מסרו את פרטיהם, נוצר עמם קשר ע"י מוקד 'הטלמרקטינג', ובשיחה זו הוצעו להם השירותים בעבור עמלות שונות שנדרשו להעביר כמקדמה בסכומים הנעים בין מאות לאלפי שקלים, בהתאמה לשרות המבוקש.

עוד עלה החשד, כי החשודים לאורך תקופת החקירה הסמויה, החליפו את שמות החברות מספר פעמים, וכן את מיקומם של המוקדים ומספרי הטלפון, וזאת עפ"י החשד במטרה לטשטש את עקבותיהם ולמנוע אפשרות של הקורבנות לאתרם ולדרוש את כספי ההלוואות והשירותים עבורם שילמו.

בדרכים אלו עפ"י ממצאי החקירה, גרפו החשודים המרכזיים לכיסם עפ"י החשד מעל חצי מיליון ₪ בחודש.

כאמור, הבוקר עם מעבר הפרשיה לשלב הגלוי, פשטו בלשי המשטרה על בתיהם של החשודים המרכזיים ומרכז 'הטלמרקטינג' (מרכז הארץ), ועצרו\עיכבו לחקירה 17 חשודים (שנות 20-50, מרכז וצפון), בהם החשודים המרכזיים ועובדים במוקדים. בנוסף תפסו השוטרים כ – 200 אלף ש"ח במזומן, מחשבים, מסמכים ו – 2 רכבים.

החשודים נחקרים בשעה זו בחשד לעבירות קבלת דבר במרמה, הלבנת הון, חוק להגנת הפרטיות, התחזות כאדם אחר במטרה להונות, העברת מידע כוזב במחשב ועבירות נוספות.

משטרת ישראל קוראת למי שחושב שנפגע מדפוס פעולה דומה, ליצור קשר עם המשטרה או להגיש תלונתו בתחנה הקרובה. יחד עם זאת, המשטרה מזהירה את הציבור, לנקוט במשנה זהירות בהצעות של מתן שירותים פיננסיים שונים, ולא להתפתות להצעות המתקבלות שלא ע"י גופים המוסדרים בחוק, שכן ישנם עבריינים המנצלים את מצבם ומצוקתם של אזרחים לביצוע עבירות הונאה ומרמה.

צפו בסרטון באדיבות דוברות משטרת ישראל

כתיבת תגובה