נסיעת מבחן • מאזדה  CX5: הפרימיום של מלכת העבר

בתהליך מרשים ואיטי הופכת מאזדה ליצרנית שמוכרת פרימיום ושוכחת את הזמנים שבהם היא הייתה הנמכרת ביותר (לפחות בישראל) • ה- CX5 מבטא את המעבר לעולם הפרימיום באופן הכי בולט • נסיעת מבחן, מאזדה  CX5

מאזדה CX-5 | צילומים: יצרן

בתוך כמה שנים כמעט ונשכחה העובדה שמאזדה הייתה מלכת המכירות. היום, כך זה נראה, לא ממש חשוב להם, שם – במפעל הקטן ביפן – להוביל את טבלאות המסירות. אם יש משהו שחשוב למאזדה, מעבר לאמינות היפנית, זה כנראה שכולנו נוכל לחבר את מאזדה עם עולם מכוניות הפרימיום ונשכח שמאזדה בנתה פעם מכוניות עממיות.

עיצוב: אחרי מתיחת הפנים האחרונה הפך ה-CX5 לאחד הרכבים היפים ביותר בקטגוריה. הפנסים הצרים, פנס הערפל הפצפון, הניקל המנצנץ והצבע – אוי הצבע האדום העשיר הזה.

למבחן קיבלנו את הגרסה הבסיסית. האבזור עשיר, אבל לא מספיק. הפתיחה, למשל, נעשית בלחיצה על השלט… חוץ מזה, המעבר לפרימיום מורגש בכל דבר שהיד נוגעת: בשילוב החומרים האיכותי, כורסאות העור הבהירות שהן כ"כ יפות ובכלל הנדסת האנוש והמושבים הנוחים.

מולטימדיה: המסך במרכז לא ענק אבל הפעלתו ע"י גלגלת בין המושבים היא אחת ההברקות הטובות בתעשייה, וכמובן זה הרעיון הכי נכון מבחינה בטיחותית.

שורה שנייה: המושבים מאחור מעולים, יש פתחי מיזוג – אין גג נפתח. תא המטען סביר, אבל מה שתופס את העין זה הכיסוי הנגלל שעולה יחד עם הדלת. איך לא חשבו על זה קודם…

מנוע וגיר: אולי החלק הפחות מרגש ב- CX5. המנוע נטול טורבו, וזה אומר שתצטרכו ללחוץ ממש חזק כדי להרגיש את עוצמתו. במאזדה מספרים לנו שהוא ותיק אבל אמין מאד ומי שאוהב כוח יכול לשדרג לגרסת 2.5 ליטר החזקה יותר והיקרה יותר.

בטיחות אקטיבית: כבר מגרסת הבסיס תקבלו בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה ותיקון סטיה מנתיב, תאורה מסתגלת, החלפה אוטומטית של אור גבוה. ברמות גימור גבוהות יותר, יש גם מערכת לאיתור שטחים מתים, בלימה לאחור ועוד.

המחיר החל מ:  170.000 ₪

שורת סיכום: למרות מחיר גבוה בגרסת הבסיס, ה-CX5 הוא אחד מרכבי מרכבי הפנאי הטובים ביותר, הוא יפה, מאובזר ומרגיש איכותי מאד. לחובתו אנו מציינים את המנוע השמרני.

כתיבת תגובה