"נפעל להכרה בבית שמש כעיר קולטת עלייה ולתקציבים בהתאם"

יושב ראש ועדת הקליטה של הכנסת שבאה אתמול לראות כיצד קולטים עלייה בעיר בית שמש, אמר בתום הביקור כי יפעל מול משרדי הממשלה הרלוונטיים כדי שאלה יכירו בעיר כ"עיר קולטת עלייה"

חברי ועדת הקליטה בעיריית בית שמש. צילום: דוברות העירייה

ועדת הקליטה של הכנסת ביקרה אתמול (ב) בעיר בית שמש ונפגשה עם ראש העיר, משה אבוטבול. הוועדה ביקשה לעמוד מקרוב על מודל האולפן הייחודי שפיתחה העיר שחמישית מאוכלוסייתה הם עולים  חדשים.

21,746 עולים שהם כ-20% מכלל האוכלוסייה, מתגוררים בבית שמש. כ-41% מהם דוברי אנגלית (8,926), 37% מחבר העמים (8,040), 13% יוצאי אתיופיה (2,914), וכ-6% יוצאי צרפת (1,338). בחודשים האחרונים הגיעו לעיר למעלה מחמש מאות עולים, רובם מארצות אנגלוסכסיות, ומיעוטם דוברי צרפתית ורוסית.

בדיון שהתקיים בעירייה בנוכחות חברי הוועדה הוצג האולפן העירוני לילדים עולים, המהווה פרויקט ייחודי בכל הארץ. כאשר במקום לתת בתוך בתי הספר, שיעורי עזר בעברית לילדים עולים, הקימה העירייה אולפן ייחודי אליו מגיעים התלמידים מכלל בתי הספר, כאשר הם מחולקים למספר קבוצות בהתאם לגיל ולידע האישי. כך לומדים העולים הקטנים באופן מרוכז, יסודי ורציף את השפה העברית.

נציגת משרד החינוך שיבחה את המודל הייחודי, וציינה כי זהו אחד השיקולים המשמעותיים של משפחות עולים שבוחרות להקים את ביתם בעיר בית שמש. היא אמרה כי למרות הקשיים בהפעלת מקום כזה, חשוב מאוד למצוא את הדרך להפעיל את האולפן במתכונת הקיימת ולא כפי שפועלים בכל הארץ.

מנכ"ל העירייה, עורך הדין מתי חותה סיפר לחברי הכנסת כי בעקבות חוסר שיתוף הפעולה של בתי הספר הרלוונטיים בהקצאת כיתות לימוד למטרה הזו, הנחה ראש העיר להקצות מתקציב העירייה שני מבנים ניידים שישמשו כארבע כיתות אולפן.

יושב ראש ועדת הקליטה של הכנסת, חה"כ אברהם נגוסה (ליכוד), סיכם את הביקור ואמר: "בית שמש היא מודל מצוין לקליטת עולים טובה, עמוקה ומהירה, וראש העיר פועל רבות לעידוד עלייה מכל המדינות, גם הפחות פופולאריות". הוא הוסיף ואמר כי יפנה למשרדי הממשלה הרלוונטיים על מנת שאלה יכירו בבית שמש כ"עיר קולטת עליה" ויתקצבו אותה בהתאם.

כתיבת תגובה