נציגות ראשונה בישראל למרכז הסחורות של דובאי

פירות ההסכם: בבורסת היהלומים הישראלית נחנכה אמש הנציגות הרשמית של ה-DMCC בישראל • תאפשר קידום המסחר בין שתי המדינות, ומענה לצרכים העסקיים תוך שיתוף פעולה אזורי

ערן זינו, אחמד בין-סולייאם, יורם דבש ומרטין לייק | צילום: אחיקם בן יוסף

מרכז הסחורות של דובאי (DMCC) חנך אמש (ב') באופן רשמי את הנציגות החדשה שלו בישראל, בבורסת היהלומים ברמת גן. מדובר בנציגות הראשונה של הDMCC בישראל, המאגדת תחתיה למעלה מ-18 אלף חברות בתחומי הסחר השונים ביניהם: יהלומים, חדשנות, חקלאות, טכנולוגיה ואנרגיה מתחדשת.

ההחלטה על פתיחת נציגות רשמית מגיעה לאחר שבחודש ספטמבר האחרון, חתמה בורסת היהלומים הישראלית עם ארגון ה-DMCC אשר נמצא בבעלות ממשלתית על הסכם לשיתופי פעולה כלכליים בתחום היהלומים. במסגרת ההסכם טמונות הזדמנויות עסקיות חדשות לשני הצדדים, ביניהם: ימי עיון ותערוכות משותפת, שתתקיים בדובאי וברמת גן לסירוגין, פיתוח ידע בין יהלומני ישראל ליהלומני דובאי וחקר יוזמות משותפות ליצירת הזדמנויות מסחר יעילות בסקטורים נוספים בישראל.

לרגל פתיחת הנציגות הגיעו לארץ נציגים בכירים מטעם ה DMCC בטיסה מסחרית ראשונה לישראל לצד נציגי ממשל רבים. ברכבת האווירית שהגיעה לבורסת היהלומים בר"ג נכחו: יו”ר מרכז הסחורות ובורסת היהלומים של דובאי – אחמד בין-סולייאם, ומנכ"ל בורסת היהלומים בדובאי מרטין לייק. בנוסף כיבדו בנוכחותם המפקח על היהלומים מטעם משרד הכלכלה אופיר גור, ונשיא התאחדות התעשיינים – ניסים זוארץ.

פתיחת הנציגות של ה-DMCC – המהווה את אחת משלושת אזורי הסחר החופשי הגדולים בדובאי, תאפשר סיוע ופיתוח של חברות ועסקים בכל הגדלים והמגזרים הישראלים המעוניינים לפתוח את העסק שלהם בדובאי. המרכז שוכן בבניין אלמס שדובאי, ומשרת אלפי חברות. בין השאר שוכנת בו בורסת היהלומים של דובאי, הנחשבת שנייה בעולם בהיקף העסקים המתקיימים בה.

יו"ר מרכז הסחורות ובורסת היהלומים של דובאי, אחמד בין-סוליאם, פתח את הטקס ואמר, כי "זהו פרק חדש ומלהיב בסיפור הסחר המשותף של איחוד האמירויות הערביות וישראל. ההחלטה של ה-DMCC לפתוח נציגות בבורסת היהלומים הישראלית הייתה פשוטה – יש אינטרס חסר תקדים של ישראל ודובאי לעשות עסקים משותפים במיוחד בתחום היהלומים. צוות המומחים שלנו בישראל יעבוד במרץ על מנת לתמוך בחברות ישראליות בכל הגדלים והסקטורים ולנצל את החיבורים, השירותים והתשתיות שיש לרשות ה-DMCC ברמת הבינלאומית. אנו מצפים לקבל את פניהם של עסקים ישראליים במרכז העסקים החדשני שלנו בדובאי ומודים לבורסת היהלומים הישראלית שהפגינה את הרוח האמיתית של שיתוף פעולה".

נשיא הבורסה הישראלית ליהלומים, ונשיא הפדרציה העולמית לבורסות היהלומים, יורם דבש חתם את הטקס ואמר, "זהו צעד היסטורי, הטומן בתוכו אפשרויות כלכליות אינסופיות למדינת ישראל במגוון תחומים בכלל ובתחום היהלומים בפרט. בורסת היהלומים הישראלית הייתה הראשונה לזהות את הפוטנציאל העצום בשיתוף פעולה הדדי עם ה-DMCC, עבור ענף היהלומים הישראלי.  אם עד היום המסחר בין ישראל לדובאי התנהל באמצעות צד שלישי ,  פתיחת נציגות הDMCC במתחם הבורסה תפתח בפני אלפי יהלומנים ישראליים הזדמנויות גדולות, ותאפשר לנו להקים גשר עסקי לכל אזור המפרץ, תוך סלילת דרך עבודה משותפת במטרה לממש את הפוטנציאל של בורסת היהלומים הישראלית.

עוד מסר דבש: "בכוונת הבורסה הישראלית ליהלומים, לפתוח גם היא כחלק מההסכם שנחתם בחודש ספטמבר האחרון נציגות במגדל אלמאס שבדובאי, וכמו כן היא צפויה לבחון קידום פרויקטים נוספים מול בורסת  היהלומים בדובאי".

DMCC, המרכז לסחורות יקרות בדובאי, אזור הסחר החופשי ומרכז המסחר של ממשלת דובאי, הוקם בשנת 2002 על ידי ממשלת דובאי – על מנת לקדם פעילות הסחר בזהב, מתכות יקרות, יהלומים, אבני חן וסחורות בסיסיות. בצעד זה יצרה דובאי כלי שהפך אותה למרכז סחר בין לאומי ומנוף לפעילות סחר במזרח התיכון כולו.

בורסת היהלומים הישראלית, היא אחת מ-4 מרכזי הסחר המובילים .הבורסה ליהלומים מתפרשת על פני כ-80,000 מ"ר, עם יותר מ-1,000 משרדים פרטיים ושטחים ציבוריים, בה פועלים כ-3,500 חברים בעסקי היהלומים העוסקים בכל שלבי הייצור והמסחר בענף היהלומים – מסחר ביהלומי גלם, ליטוש יהלומים, יבוא ויצוא.

כתיבת תגובה