נתב"ג שבר את שיאי הביקוש: שטחי ההסעדה לנוסעים יגדלו

בטרמינלים בנתב"ג פועלים כיום 29 מתחמי הסעדה. בשנת 2022 רשמו המתחמים מחזור של כ-350 מיליון ש"ח. הפידיון לנוסע יוצא עמד בממוצע על סך של 37 ש"ח | בעקבות הזינוק במספר הנוסעים: מרחיבים את שטחי ההסעדה בנתב"ג | וכמה עולה קפה או אספרסו בנתב"ג?

נמל התעופה בן גוריון | צילום: volkova natalia, שאטרסטוק

במשרד התחבורה מציינים השנה עשור לרפורמת השמיים הפתוחים ושנתיים לפתיחת הקווים לאמירויות, ואיתם את המשך הצמיחה במספרי הנוסעים. בנמל התעופה בן גוריון צפויים לעבור השנה כ-25 מיליון נוסעים!

כדי להיערך לתנועת הנוסעים המוגברת, רשות שדות התעופה (רש"ת) מפרסמת בימים אלה שורה של מכרזים מסחריים להוספת בתי קפה ומסעדות בטרמינל 1 ובטרמינל 3 בנתב"ג. המכרזים החדשים הותאמו למגמות עדכניות בשוק התעופה המקומי והבינלאומי, ולשינויים בהרגלי הצריכה בעקבות משבר הקורונה. המכרזים הראשונים שיוצאים היום (7/9) הם להפעלת בית קפה בדיוטי פרי של טרמינל 1, מסעדה חלבית בדיוטי פרי של טרמינל 3 ובית מאפה באולם מקבלי הפנים בטרמינל 3. בסה"כ צפויים לצאת בזמן הקרוב מכרזים להפעלת 11 מתחמי מזון בנתב"ג.

כמענה לגידול בתנועת הנוסעים, יורחבו בשנתיים הקרובות שטחי ההסעדה בנתב"ג, בהשקעה של מיליוני שקלים, בדגש על היצע, מגוון ושיפור חוויית הנוסע. במסגרת השדרוג יורחב תמהיל בתי הקפה והמסעדות, תמהיל ומגוון המוצרים, וכן יורחבו מתחמי מחלקות העסקים וטרקליני האירוח.

לראשונה יפורסם גם מכרז להפעלת מתחם לממכר מזון מוכן מהיר ארוז, וכן מכרזים למסעדה אסיאתית, למעדנייה ועוד. המכרזים החדשים יתווספו למקומות ההסעדה הקיימים בנתב"ג.

המכרזים יעודדו תחרות בין זכייני בתי הקפה והמסעדות, ויכללו הנחה ממחירי המטרה לסל המוצרים הבסיסי שיורחב בקרוב. סל המוצרים הבסיסי שמחיריו מפוקחים ומוצגים בשילוט בולט בכל מקום הסעדה, כולל היום קפה, מאפה, כריך ושתייה קלה. בימים אלה נבחנת הרחבת הסל למוצרים נוספים.

בטרמינלים בנתב"ג פועלים כיום 29 מתחמי הסעדה. בשנת 2022 רשמו המתחמים מחזור של כ-350 מיליון ש"ח. הפידיון לנוסע יוצא עמד בממוצע על סך של 37 ש"ח, גידול של כ-32% לעומת שנת 2019, שנת השיא בתנועת הנוסעים בנתב"ג לפני משבר הקורונה. כל המכרזים הינם לתקופה של 5 שנים עם אפשרות של רש"ת להאריך אותם לתקופה נוספת של 3 שנים. למכרזים רשאיות לגשת רשתות מנוסות ויציבות על מנת לוודא רמת שירות מיטבית לנוסעים. כל מכרזי ההסעדה כוללים מוצרים שיהיו בפיקוח וימכרו בהתאם למחירם ברשת בשוק המקומי. כמו כן, רש"ת תמשיך בשילוב מוצרים שמחירם יהיה בפיקוח וללא שינוי לאורך תקופת ההתקשרות ובכלל זה אספרסו או מים מינרלים ב-8 שקלים וקפה הפוך או קרואסון ב-12 שקלים בלבד.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב: "הגידול המואץ בתנועת הנוסעים מלמד על איתנות הכלכלה הישראלית ועל האטרקטיביות של מדינת ישראל עבור מיליוני תיירים ואנשי עסקים. נתב"ג הוא שער הכניסה והיציאה העיקרי של מדינת ישראל, ומטרתנו היא להבטיח כי המעבר בו יהיה קל ומהיר, וכי אזורי ההמתנה יהיו נעימים ומזמינים. לפיכך הנחיתי את רשות שדות התעופה לצאת למכרזים חדשים, הראשונים מאז תחילת משבר הקורונה, כדי לשפר את חווית הנוסע בכל הדרכים."

כתיבת תגובה