נתיבות: צעד נוסף לעוד 250 מקומות עבודה

תנופת התעשייה מגיעה לנתיבות: 16 מפעלים חדשים בפארק התעשייה בנתיבות הומלצו לשיווק על ידי מינהל אזורי התעשייה של משרד הכלכלה • ההמלצות יועברו לרמ"י • אם יאושרו – ייצרו המפעלים החדשים והמועתקים בעתיד כ-250 משרות חדשות

השר אלי כהן וראש עיריית נתיבות יחיאל זוהר | צילום (ארכיון): משרד הכלכלה

ועדת ההקצאות של מינהל אזורי תעשייה של משרד הכלכלה והתעשייה אישרה את ההמלצות להעתקת, הקמת והרחבת 16 מפעלים שישתרעו על פני 30 דונם. מתוך 16 המפעלים באזור פארק התעשייה בנתיבות, 11 הן על הקמת מפעלים חדשים שצפויים לייצר כ-250 משרות חדשות.

במסגרת ההליך, נעשה מקצה תחרותי בו התקבלו 23 בקשות שונות, מתוכן 15 זכו להמלצה של משרד הכלכלה והתעשייה. מפעל חדש נוסף יוקם באזור התעשייה המזרחי הוותיק בעיר.

משמעות המונח "שיווק" הוא המלצת המינהל לרשות מקרקעי ישראל על הקצאת קרקע בפטור ממכרז, ולגבי ההמלצות המאושרות על ידי רשות מקרקעי ישראל, היא גובה מהיזמים 31% מערך הקרקע. פיתוח התשתיות באזור התעשייה וגביית עלויות הפיתוח מהיזמים מתבצעים על ידי עיריית נתיבות בהתאם להסכם שנחתם בין העירייה לרמ"י .

אזור הפארק משתרע על שטח כולל של כ-160 דונם, מתוכם מגרשים המיועדים לתעשייה בשטח  של כ- 56 דונם. האזור נהנה ממספר יתרונות לעסקים שיקומו בשטחו:

  •  קרבה לתשתיות תחבורה: אזור התעשייה נמצא בסמוך לתחנת הרכבת של העיר נתיבות ובמרחק של 20 ק"מ מכביש 6 (בית קמה).
  •  אזור התעשייה נמצא בסמיכות לתחנת הרכבת, למרכז תעסוקה ולשכונות מגורים של נתיבות. יזמים המעוניינים בנגישות למועסקים, לבעלי עסקים שונים, למשרדים ומסחר ייהנו מקרבה זו.
  •  אזור התעשייה הוותיק של נתיבות משווק ובנוי כמעט במלואו. האזור הוותיק שנבנה כאזור תעשייה ומלאכה, משנה את אופיינו למסחרי. בכוונת עיריית נתיבות לשמר את העסקים העוסקים בתעשייה  ומלאכה יצרנית בכך שתאפשר להם להקים מבני קבע באזור הפארק. רבים מהמפעלים שקיבלו המלצה הם עסקים ותיקים בעיר המעוניינים להמשיך ולהתפתח עם הצמיחה בעיר. אזור הפארק מאפשר להם להמשיך ולפעול באזור נתיבות, באזור נגיש ללא הפרעה לשכונות המגורים.
  • זכויות הבנייה באזור מאפשרות בנייה צפופה בקומות (עד 3 קומות).

יצוין כי פעילות משרד הכלכלה והתעשייה כוללת לווי של היזמים והתעשיינים לאורך הכל הדרך, החל מהקצאת השטח ועד גזירת סרט המפעל, תוך מתן סיוע משולב של מספר כלים המיועדים לתעשייה באזור פיתוח א'. אנו קורא לתעשיינים וליזמים להגיע אלינו, להתייעץ ולקבל סיוע משמעותי".

בין המפעלים שקיבלו המלצה והועברו לאישור רשות מקרקעי ישראל:

דהן לוחות אלקטרוניים הוא מפעל לייצור כרטיסים אלקטרוניים והרכבות מכניות. המפעל יוקם על בסיס ידע שנצבר  על ידי היזם במערכת הביטחון ובתעשיות הביטחוניות. המפעל ייצר וירכיב כרטיסים אלקטרוניים על פי דרישות הלקוח. למפעל הוקצה מגרש בגודל של כ-1400 מ"ר לבניית מבנה בשטח של כ-975 מ"ר.

ישרא –גולד בע"מ הוא מפעל לייצור עץ לבניין ומשטחי עץ מוצרי עץ ושעם ( לבד מרהיטים) ומוצרי קש וקליעה שונים. הלקוחות המיועדים הם בענפי חקלאות, תעשייה ובניין. למפעל הוקצה מגרש בגודל  3.4 מ"ר מהם 1.73 מ"ר שטח בנוי.

א.א אומפל בע"מ הוא מפעל לייצור מערכות אלומיניום לענף הבנייה, לרבות שלדי מתכת (ייצור דלתות, חלונות ומסגרות, תריסים, שערים ועוד). למפעל הוקצה מגרש בשטח של 1.573 מ"ר מתוכם 1.295 מ"ר שטח בנוי.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: "אזור התעשייה של נתיבות, מהווה מוקד משיכה לחברות וליזמים מכל רחבי הארץ שתורמים לפיתוח התעשייה והעיר ביצירת מקומות תעסוקה איכותיים רבים לתושבי האזור. שיתוף הפעולה ההדוק עם ראש העיר, יחיאל זוהר, תורם לתנופה בעיר ומעודד יזמים ותעשיינים  להשקיע בעיר וכך להפוך את נתיבות לסיפור הצלחה בקנה מידה ארצי".

ראש עיריית נתיבות, יחיאל זוהר: "אני מודה למשרד הכלכלה והתעשייה, על מחויבותו לחיזוק התעשייה וליצירת מקורות תעסוקה לתושבי נתיבות והוסיף כי "המרצת הצמיחה והענקת סיוע אקטיבי של המשרד לפתיחת מפעלים חדשים באזור מהווים מנוע צמיחה כלכלי לחיזוק החוסן החברתי-כלכלי של כל תושבי האזור. הקמת המפעלים מתיישבת עם המדיניות שלנו לפעול ליצירת מקומות תעסוקה".

2 תגובות ל: "נתיבות: צעד נוסף לעוד 250 מקומות עבודה"

  1. וסגרו את בית אריזה בנתיבות ממה יש להתגאות

  2. כל הכבוד! ליחיאל זוהר . שדואג לפרנסת האחר 🙏

כתיבת תגובה