נתנו ביס: 'תן-ביס' נרכשה ב-135 מיליון אירו

חברת Takeaway.com ההולנדית הודיעה על רכישת חברת תן-ביס תמורת 135 מיליון אירו. לאחר העסקה דיווחו הרוכשים כי בשנת 2017 הסתכם היקף הפעילות של תן-ביס ב-15.2 מיליון הסעדות, בהיקף כספי של כ-140 מיליון אירו, הכנסות של כ-13.2 מיליון אירו, ורווח לפני מיסים והוצאות נוספות – של 5.7 מיליון אירו

לא ידענו שצריך לרשום. אילוסטרציה|

כרטיסי הסעדה דיגיטליים, שמחליפים את החשבוניות וההחזרים, של 'סיבוס' ו'תן ביס' הפכו ללחם חוקם, תרתי משמע של ההייטקיסטים וסוכני המכירות מרובי הפגישות. אלה כבר לא חותמים על חוזה עבודה לפני שארוחת הצהריים שלהם, ולפעמים יותר מכך – בפנים.

רשות ההגבלים העסקיים אף נדרשה לנושא, כשעלו טענות ותביעות על כך שהשוק נמצא במצב של דואופול, כאשר רק שתי חברות עוסקות בתחום וחותכות עמלות גבוהות מבעלי העסקים. מסעדות מסויימות ניסו להתמרד ולהפסיק את ההתקשרות עם החברות הללו, אך התנועה הערה שאלה מספקות למסעדנים, מחפה על העמלות הגבוהות שנגבות מהם.

עכשיו, הגיע הזמן לאקזיט אמיתי, בינלאומי (לאחר שלפני כשנה בוצע אקזיט חשאי שבמסגרתו נמכרה חלקה מבעלות החברה לקרן TA בחו"ל, בעסקה שפרטיה לא נמסרו) והנה הוא בא, לשמחת הבעלים, תמיר כרמל ושותפיו מחו"ל: חברת Takeaway.com ההולנדית הודיעה על רכישת חברת תן-ביס תמורת 135 מיליון אירו (157 מיליון דולר).

לתן-ביס הסכמים של רכישה דיגיטלית לארוחות עסקיות ביותר מ-5,000 מסעדות ברחבי הארץ. המעסיקים הרוכשים את הכרטיסים עבור עובדיהם יכולים להטעינם כפי שמחייבם ההסכם ולפי דיווח של תן-ביס, יותר מ-80% מחברות ההיי-טק בישראל נמנות על לקוחותיה.

תן-ביס, שנוסדה בשנת 2000, צמחה מאז הוקמה, ולפי דיווחי Takeaway.comעמד היקף ההזמנות באמצעות כרטיסי תן-ביס במהלך שנת 2017 על 15.2 מיליון הסעדות, בהיקף כספי של כ-140 מיליון אירו. אלה הניבו לחברה הכנסות של כ-13.2 מיליון אירו, ורווח (גולמי) לפני ריבית, מיסים, הפחתות ופחת – של 5.7 מיליון אירו.

מייסד תן-ביס, תמיר כרמל, אמר: "אני גאה בצוות המעולה של תן-ביס, שבנו את העסק הזה במקצועיות ונחישות במשך 18 השנים האחרונות. ההכרה בתן-ביס כאחד מהמותגים האהובים והחזקים בישראל, דוחפת אותנו להמשיך לשרת את לקוחותינו בצורה הטובה ביותר".

מנהל הפעילות הראשי של Takeaway.com מסר לאחר הרכישה: "תן-ביס יצרה שוק מזון מקוון אטרקטיבי מאוד ומהרווחיים ביותר בראייה גלובלית".

כתיבת תגובה