נתניהו ומודי חתמו על שורת הסכמים כלכליים בין המדינות

תוקם קרן הודית-ישראלי לחדשנות במו"פ ובטכנולוגיה • עוד שלושה הסכמים הנוגעים לתחום החלל בין הארגון ההודי לחקר החלל לבין סוכנות החלל הישראלית, ושני הסכמים הנוגעים לרפורמה בניהול מים בהודו

נתניהו ומודי במלון המלך דוד. צילום: חיים צח | לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת הודו נרנדרה מודי חתמו אתמול (ד) על שבעה הסכמים בתחום הפיתוח החקלאי, החלל, המים והטכנולוגיה. מודי הזמין את נתניהו לביקור רשמי בהודו וזה האחרון נענה בחיוב להזמנה.

השניים נועדו לפגישת עבודה וארוחת צהריים עם מודי במלון המלך דוד בירושלים. לאחר הפגישה אמר נתניהו: "זהו יום גדול, אנחנו עושים היסטוריה יחד. יש לי הרגשה שהיום הודו וישראל משנות את העולם שלנו, ואולי אף חלקים מהעולם כולו. בפגישותינו אתמול ובפגישה היום, דנו, יחד עם חלק משרינו ועם פמלייתך, בנושאים רבים שבהם אנו מרגישים שביכולתנו לחולל שינוי גדול. שינוי גדול במים, בחקלאות, בבריאות – בתחומים רבים כל כך..

"יש ביכולתנו לחולל מהפכה ביחסים בינינו אך גם בחייהם של מיליוני בני אדם. בהודו מדובר במאות מיליוני בני אדם, אבל אנחנו מדברים על אפילו מעבר לכך. אנחנו מדברים גם על שיתוף פעולה במדינות עולם שלישי ועל עבודה משותפת כדי להיטיב את עתיד עמי אפריקה".

נתניהו התייחס גם למצב המדיני ואמר: "אנו גם מכירים בכך שכוחות הטרור מציבים בפנינו אתגרים. אותם כוחות טרור שחותרים לערער את עולמנו, מדינותינו, ואת השלום והיציבות של הציביליזציה המשותפת שלנו. הסכמנו לשתף פעולה בתחום זה גם כן".

מודי שדיבר לאחר מכן, אמר: "תודה לך על דבריך החמים, על זמנך וידידותך. שיתוף הפעולה שלנו מתפשט לאזורים חדשים ואנו מנסים לתרום לשלום וליציבות האזורית. ההסכמים הם בתחומי היזמות, החקלאות והמים. אני מסכים שצריך לעשות יותר, מצד שני הצדדים. הסכמנו לעשות הרבה יותר כדי להגן על האינטרסים המשותפים שלנו, גם בנושא הגנת הסייבר".

"השלום, הדיאלוג והסבלנות ינצחו", הוסיף ראש הממשלה ההודי. "הקהילה ההודית בישראל משמשת כגשר בין שני העמים שלנו. הביקור שלי עד עכשיו היה בלתי נשכח, ואני בטוח ששאריתו יהיה מרגש לא פחות. אדוני ראש הממשלה, אני מזמין אותך ואת משפחתך לבקר בהודו".

כאמור נחתמו שבעה הסכמים לשיתוף פעולה כלכלי כשהחשוב שבהם הוא מזכר הבנות בין משרד המדע והטכנולוגיה ההודי לבין רשות החדשנות בישראל בנוגע להקמתה של קרן הודית-ישראלי לחדשנות במו"פ ובטכנולוגיה – I4F; הסכם לתכנית עבודה לשלוש שנים לשיתוף פעולה בפיתוח חקלאי בין המשרד לחקלאות ההודי לבין הסוכנות הישראלית לשיתוף פעולה בינלאומי במשרד החוץ; שלושה הסכמים הנוגעים לתחום החלל בין הארגון ההודי לחקר החלל ISRO לבין סוכנות החלל הישראלית; ושני הסכמים הנוגעים לתחום המים על רפורמה בשירותי מים מדינתיים בהודו.

בנוסף חתמו הצדדים על הצהרה כללית משותפת הנוגעת ליחסים ביניהן, וזאת על פי השיחות שערכו בימים האחרונים שני המנהיגים.

כתיבת תגובה