נתניהו: "מובילים מדיניות כלכלית אחראית ונכונה"

בעקבות העלאת דירוג האשראי של ישראל אמר נתניהו בישיבת הממשלה: "העלאת דירוג האשראי של ישראל ע"י חברת S&P משקפת את עוצמתה של כלכלת ישראל ואת המדיניות הכלכלית הנכונה והאחראית שאנחנו מובילים למען כל אזרחי ישראל"

מרוצים. נתניהו וכחלון | צילום: מארק ישראל שלים, פלאש 90

"בסוף השבוע התבשרנו בבשורה חשובה. חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) העלתה את ישראל לדירוג -AA שממצב את ישראל כאחת הכלכלות החזקות בעולם. זה מצטרף כמובן לאשרור דירוג האשראי של חברת מודי'ס לפני שבועות אחדים.

"זוהי עדות למדיניות הכלכלית האחראית שאנחנו מנהלים כאן בממשלה – שר האוצר וחבריי השרים. המדיניות הזאת הובילה לצמיחה מתמשכת במשק הישראלי. כשאני קורא חלק מהפרשנים שאומרים: 'צמיחה ממושכת, אבל היא לא היטיבה עם החלשים' – זה פשוט לא נכון. אנחנו רואים שנה אחר שנה את ירידת מדד אי השוויון, מדד ג'יני, שהולך ומשתפר צעד אחד צעד, כי אנחנו משלבים קודם כל מדיניות של שוק חופשי עם כניסה לשוק העבודה, וברגע שאנשים נכנסים לשוק העבודה מצבם משתפר. ובכן, יש כאן מדיניות שגם נכונה כלכלית, גם נכונה חברתית ואנחנו נמשיך לפעול בשני הצירים הללו למען אזרחי ישראל".

ביום שישי הודיעה חברת דירוג האשראי S&P כי החליטה להעלות את דירוג האשראי הממשלתי של ישראל מ-A פלוס ל-AA מינוס. זהו הדירוג הגבוה ביותר לישראל מאז התחילו חברות הדירוג הבין-לאומיות לסקר את הנפקות האג"ח של הממשלה, וישראל נמצאת עתה שלוש דרגות מתחת לדירוג המירבי (AAA).

שר האוצר, משה כחלון אמר עם קבלת הודעת S&P, כי "בשלוש השנים האחרונות הכלכלה הישראלית נסקה והגיעה לנתוני המאקרו הטובים בתולדותיה. האמון שמביעים בנו הגופים הכלכליים החזקים בעולם מאפשר לנו להמשיך ולהצמיח את המשק ובעזרת פירות הצמיחה לקיים מדיניות של צמצום פערים חברתיים וחיזוק מעמד הביניים והשכבות החלשות. העלאת הדירוג לרמה של AA מינוס תחסוך לנו הוצאות מימון של מיליארדי שקלים אותם נפנה עבור המשרדים החברתיים – הבריאות, החינוך והרווחה".

כתיבת תגובה