סאנגיונג רודיוס החדשה – שימושיות זו מילת הקסם

במבחן חוזר של הרודיוס החדשה שהתבקש בעקבות שחקנים חדשים שהגיעו למגרש, התברר פעם נוספת – שימושיות זה כח!

"אתה בטוח שזה רכב של סאנגיונג?", שאלה אותי אשתי כשפתחנו בנסיעה על הרודיוס?

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

"וואו, אבא, סוף סוף מכונית עם מקום לזוז קצת" אמרו גם 2 הבנים הגדולים, בני 7 ו-8 אחרי שהתרווחו במקומותיהם, והיה מקום לכולם למרות כל השקיות והמזוודות שנבלעו בתא המטען.

ואני? ברגע שהמנוע נכנס לפעולה והחל לדבר, הצטרפתי לתשבחות ונזכרתי למה אני אוהב את המכונית הזו.

סאנגיונג רודיוס, הדור החדש, הגיעה לארץ לפני כשנה וחצי. לא מדובר בג'יפון או רכב פנאי-שטח, הוא גם לא יפה, אבל הוא עושה את העבודה. בהחלט. ואם יש מכונית שעושה את העבודה ומעניקה מענה ראוי להסעת שבעה נוסעים מבלי להתפשר על מנוע ועם נוחות סבירה לחלוטין היא בהעדפה ראשונה אצלי, לפני כל אלו שטובות "לפוזה" אבל פחות שימושיות.

את הרודיוס הזו אני כבר מכיר היטב, זמן קצר אחרי שהדגם הנוכחי הגיע לישראל, ביצענו בו נסיעת מבחן – הראשונה בישראל על הדגם. אולם מאז נכנסו לעולם המכוניות המיועדות למשפחות ברוכות ילדים עוד כמה מתחרות, ולכן החלטנו לבחון בשנית את הלווייתן הדרום-קוריאני, זה אחרת כשיש למה להשוות. עם זאת השורה התחתונה בסופו של מבחן זהה לזו של המבחן הקודם: נדמה שהמיניוואן הזה יוצר במיוחד עבור המשפחה החרדית.

אבל בעצם למה להקדים את המאוחר? פשוט בואו נצא לדרך!.

המראה החצוני מול השימושיות

ראשית, לפני שנכנסים לרכב, מסתכלים עליו מבחוץ, הרודיוס לא נחשבת למכונית יפהפיה, אבל יפה בהרבה מהדור הראשון שלה שהופיע בארץ במחצית הראשונה של העשור הקודם.

אבל כשנכנסים את מי מעניין המראה? המרחב הפנימי הענק מורגש מכל בחינה. שני מושבים מרווחים מקדימה – וביניהם משענת רחבה,הכוללת שני תאי אחסון גדולים, אחד מהם ענק ממש ומעולה לאחסון לכל סוגי ה"פיצ'יפקעס". בטור המושבים השני שני מושבים עם ידיות, וביניהם כעין "פרוזדור" שמאפשר להציב שם מזוודה עבת-כרס; ובחלק האחורי השורה השלישית, עם שלושה מושבים מרווחים.

הרודיוס הוא לא אחד מאותם מיניוואנים סטנדרטיים טובים, יקרים ויוקרתיים ככל שיהיו, שבצפיפות שלהם הם מספיקים בדרך כלל לדחיסת שבעה אנשים, עם אפשרות מינימלית לחפצים אישיים – מי יותר ומי פחות. ברודיוס יש מרחב פנימי עצום, המשרה אווירה של סלון. וגם תא מטען ענק, בן 845 ליטרים כשכל המושבים פתוחים. רכב פשוט ענק.

בסלון של הרודיוס יש גם אלמנטים של יוקרה, פס הפלסטיק דמוי העץ לאורך פנים הדלתות הקדמיות, תחתית הדשבורד ואפילו על תיבת ההילוכים, משווה לו מראה מעודן ונאה.

אבזור ופונקציות – טוב מאוד

בגזרת האבזור הרדיוס נותן מענה מלא. על ההגה המשופר והחדש התקינו סוף-סוף 'קרוז-קונטרול' – שהיה תמיד נחבא אל הכלים על מוט זעיר בצד ההגה. מאחורי ההגה, יש מחשב דרך חדש ושימושי להפליא, ויש גם מערכת מולטימדיה עם מצלמת רוורס שמאכזבת מעט באיכות הרזולוציה שלה. אגב, את המהירות שבה אתם נוסעים תוכלו לראות גם באמצעות ספרות דיגיטליות במרכז מחשב הדרך וגם באמצעות לוח מחוונים אנלוגי במרכז הדשבורד.

מערכת המיזוג מפוצלת, כאשר המיזוג ליושבים מאחור מתאפשר באמצעות פתחי אוורור בגג המכונית.

נתון מעניין שכדאי לציין הוא שיש במכונית גם USB  וגם שלושה מצתים המאפשרים הטענת ניידים, למשל.

חווית נהיגה – טוב מאוד +

לנהוג על רודיוס היה תמיד דבר מהנה יחסית לקטגוריה – וההנאה הזו נכונה במיוחד לדור החדש. מנוע הדיזל בן 2,200 סמ"ק מבית מרצדס חזק במעט יותר מהדור הקודם, שבו היה מנוע בן 2,000 סמ"ק. אם תוסיפו לזה 178 כוחות סוס (במקום 155 כ"ס בעבר) ותיבה חדשה לגמרי בת 7 הילוכים (במקום 5) ותקבלו את אחת התוצאות הטובות ביותר בעולם המיני-וואנים ורכבי הפנאי-שטח בכל הקשור לחלקים שמתחת למכסה המנוע – ולתוצאה שיוצאת מהם. דוגמא? מומנט מעולה ומשופר של 40.8 קג"מ ב-1,400.

אם יש לכם חשק להעברת הילוכים ידנית גם כאן ישנה הפתעה. ה"טיפ טרוניק" כאן ייחודי: הוא מתאפשר באמצעות כפתור קטן במעלה ידית ההילוכים, שהזזתו קדימה או אחורה מעלה או מורידה הילוך.

עם זאת, יש במכונית הזו 4 כריות אוויר בלבד. קצת מידי ולא בטיחותי מספיק. בקיצור, עוד סיבה לנסוע בזהירות.

התנהגות הכביש סבירה בהחלט, הנסיעה נוחה והבידוד טוב. כשאתם מאיצים, קחו בחשבון שזה רכב ארוך-ארוך וגבוה, מה שעשוי להשפיע על היציבות במהירות גבוהה מידי ובתנאי כביש שאינם משופרים.

צריכת הדלק, בהתחשב במשקל המכונית ובגודלה, סבירה: 1 ל-10 קילומטרים של נסיעה משולבת.

לסיכום – השימושיות מנצחת כשיש ילדים

בזכות המרחב והרגשת הביתיות שהרודיוס העניק לכל אחד משבעת הנוסעים אף אחד לא חש מקופח, ואיננו נאלץ להצטופף. הנסיעה עצמה נוחה גם ליושבים מאחור. תא המטען ענק ויש הרבה מקום לאופניים, לעגלות ולכל שאר הפקלאות. את הרודיוס לקחנו לשבת משפחתית במרכז:  העמסנו שקיות, מזוודה קטנה, מזוודה בינונית, בגדים וגם 2 סירים – והיה מקום לעוד דברים.

הסיכום של המבחן הזה הוא הפתעה – מהפעם הקודמת שבה נהגנו בסאנגיונג רודיוס הפעם אנו מבינים שמדובר במיניוואן המושלם למשפחה החרדית.

מחיר: 215,000 ש"ח | מנוע: 2,200 סמ"ק דיזל, 178 כ"ס | מומנט: 40.8 קג"מ ב-1,400 סל"ד |האצה מ-0 ל-100: 13 שניות | צריכת דלק: 1 ל-10 | בסיס גלגלים: 300 ס"מ | דרגת זיהום אוויר: 15 | 4 כריות אויר

למה כן?: מנוע, חווית נהיגה, יציבות, מרווחת, תא מטען ענק | יש לקחת בחשבון: בטיחות, פשטות החומר בתא הנוסעים.

השאירו פרטים וצאו לנסיעת מבחן:














    3 תגובות ל: "סאנגיונג רודיוס החדשה – שימושיות זו מילת הקסם"

    1. יש גירסת 9 מקומות?

    2. אתה בטוח שנהגת על הרכב ? עשיתי נסיעת מבחן על הרכב הזה חוץ ממנוע וגיר מעולים, קשה למצוא מילה טובה על הרכב הזה . ולמה לא מציינים שבאותו צמחיר יש את הקיה קרניבל המושלם . מוזר

    3. יש לי כזה אוטו אין אל זה צריך מאוד להיזהר בסיבובים .

    כתיבת תגובה