סוגי טבעות והמשמעויות שלהן

pexels

אחד התכשיטים הפופולאריים וגם בעלי משמעות רבה הוא הטבעת. טבעת סימלה כבר בתקופות עתיקות מחויבות של אדם כלפי אדם אחר, בעיקר עבור בן או בת הזוג וגם מחויבות של מנהיג כלפי העם שלו. לא סתם טקס נישואין לא יהיה שלם ללא טבעת, והמנהג כאמור חוצה תרבויות, דתות וגם תקופות השונות מאוד זו מזו. ישנם סוגים שונים של טבעות שלכל אחד מהן משמעות אחרת או שלסוג הטבעת יש מראה ומבנה ייחודי משלו. כמה סוגי טבעות מוכרים יותר או פחות.

טבעת אבן לידה

לכל חודש אזרחי ישנה אבן החן המסמלת אותו. לדוגמה, האבן של חודש יוני למשל היא פנינה,  של חודש אפריל היא יהלום ושל חודש פברואר- אמטיסט (אחלמה). טבעת אבן לידה היא פשוטה במבנה שלה. כל שיש על הטבעת הוא את האבן או מספר אבנים שמסמלות את חודש הלידה של האדם העונד את הטבעת. לעיתים אמא תענוד טבעת בה משולבות אבני הלידה של כל אחד מילדיה.

טבעת קלאדה

זו טבעת אירית מסורתית בעלת מבנה קבוע של כפות ידיים המחזיקות לב העשוי מאבן כלשהי שעליו ישנו כתר. טבעת זו היא סמל לחברות, ידידות ונאמנות. הטבעת נקראת כך על שם כפר  דייגים קטן במערב אירלנד בו כנראה הומצא סוג זה של טבעת. טבעת זו משמשת לעיתים גם בתור טבעת אירוסין אך יכולה להיות גם טבעת שבן הזוג מביא לבת הזוג (או להיפך) עוד לפני המחשבה על נישואין, רק כדי להראות רצינות בקשר, אך יכולה גם להינתן  פשוט כסמל לידידות עמוקה.

טבעת חצי נישואין

טבעת נישואין הנחשבת כשרה ביהדות צריכה להיות פשוטה וחלקה ללא חריטות או שיבוצי יהלומים. בשנים האחרונות ישנה טבעת חדשה: טבעת חצי נישואין. זו טבעת דקה ולכן נענדת לרוב יחד עם טבעת האירוסין. בשל כך אם מחליטים לקנות טבעת זו כדאי להתאים אותה לטבעת האירוסין. היא יכולה להיות משובצת יהלומים לכל אורכה או רק בחצי ממנה כך שהחצי השני חלק ואם חושפים חלק זה שלה ניתן להשתמש בה בחופה.

טבעת ספינר – לשחרור עצבים וחרדה

אם אתם מאלה שצריכים להעסיק את הידיים כדי לשחרר חרדה ועצבים או אפילו סתם כדי להעביר שיעור משעמם בלימודים, טבעת ספינר מתאימה לכם בדיוק. במבט ראשון היא נראית טבעת רגילה לגמרי, טבעת מעוצבת ויפה ככל טבעת אחרת. המיוחד בה הוא שהיא מורכבת משתי רצועות קבועות בחלקה העליון והתחתון ואילו החלק האמצעי והמרכזי הוא מסתובב כך שהיא מצוינת להרגעה. ישנן טבעות ספינר במגוון עיצובים והן יכולות להיות עשויות חומרים שונים: פלדה, נחושת ועוד.

טבעת מצב רוח

לפני מספר שנים הפופולאריות של טבעות אלה הייתה בשיא אך גם היום הן מבוקשות ומהוות אטרקציה נחמדה בנוסף לעיצוב שלהן כטבעות. טבעות מצב רוח מכילות בתוכן גביש נוזלי שמשנה את צבעו בהתאם לטמפרטורת האצבע. האם טמפרטורת האצבע בהכרח מעידה באיזה מצב רוח אתם? לא לגמרי. האצבע יכולה להתחמם גם כאשר אתם עצבניים אך גם כשאתם שמחים מאוד. היא בעיקר יכולה להבחין בין מצב רגוע יותר או פחות. הטבעת יכולה להיות משובצת באבן צבעונית או להיות עם חישוק בגוונים שונים.

כתיבת תגובה