סולד אאוט? • ה"סמארטפון הראשון של גוגל" אזל מהשוק

סדרת הטלפונים החכמים אותם הגדירה 'גוגל' כמכשירים "הראשונים" שלה ורבים הגדירו כמכשירי האנדרואיד הטובים בעולם, אזלה כמעט לחלוטין מהשוק למרות שחלפו בקושי שלושה חודשים להשקתה. איך זה קרה?

הפיסקל של גוגל. צילום מסך

שלושה חודשים בלבד חלפו מאז השיקה 'גוגל' את מכשירי ה'פיקסל' שלה אותם הגדירה כ"מכשירים הראשונים של גוגל", והסיכוי שלכם למצוא בשוק אחד כזה חדש באריזה קטן כמו הסיכוי שגוגל לא יודעת עליכם דבר. הפיקסל, המכשיר שהוגדר על ידי רבים כסמארט-פון האנדרואיד הטוב ביותר, פשוט אזל מהשוק. פה ושם אולי תמצאו מכשיר או שניים לרפואה, אבל בטוח שלא תמצאו מבחר צבעים וגדלים כפי שהוצעו בעת ההשקה (בהם גם מכשיר כחול). את גרסת ה-XL של הפיקסל אין כמעט סיכוי לפגוש בחנויות.

כן. אם תחפשו באתרי המכירות דוגמת אי-ביי ואלי-אקספרס, יש סיכוי לא קטן שתמצאו מכשירים רבים. רובם במחיר גבוה הרבה יותר מהמחיר הרשמי של גוגל שלכאורה מציגה במקרה הזה כישלון שיווקי מדרגה ראשונה. או שהיא לא נערכה לביקוש כה גדול או שבחרה לרתום את הפרסומאים לפני היצרנים.

כך או כך המחסור בפיקסל מצליח לעורר עניין רב סביב המכשיר שמייצרת HTC עבור גוגל. ברשת נפוצו אמירות קונספירטיביות לפיהן יזמה גוגל את המחסור כדי לעורר עניין סביב הפלאפונים החכמים שהיא מייצרת. האמת, קצת קשה להאמין שגוגל לא תסחט את לימון הזהב הזה. ייתכן שהסיבה למחסור הרבה יותר פרוזאית ונובעת מהיערכות עסקית שגויה. קורה, לא?

כתיבת תגובה