סוף סוף: יש זוכה במכרז למחיר למשתכן בעמנואל

המכרז על 166 יחידות הדיור בעמנואל מתוך תב"ע של 1,167 יח"ד, שהיה תקוע שנים ארוכות – 58 יח"ד מתוך ה-166 יהיו 'מחיר למשתכן' והיתר במחירי השוק החופשי • בתוך כך: הבוקר אישרה הממשלה את מינוי יאיר פינס למנכ"ל משרד הבינוי והשיכון

הייתה לעמנואל עדנה | צילום: מועצת יש"ע

הבוקר זכתה קבוצת אפי קפיטל במכרז של מחיר למשתכן בעיר החרדית הוותיקה עמנואל. ל'ביזנעס' נודע כי המכרז כולל 166 דירות, 58 יח"ד מתוכן במסגרת תכנית מחיר למשתכן. יתר הדירות יימכרו במחירי השוק החופשי.

נזכיר, כי מכרזי מחיר למשתכן של רשות מקרקעי ישראל ביישוב החרדי עמנואל שבשומרון נדחו ועודכנו 11 פעמים בשנה וחצי האחרונות – מה שמעיד יותר מכול על הביקוש הנמוך לדירות במקום. זאת, למרות ההכרזה של באיאן על עמנואל כיעד לעיר העתיד החסידית של הציבור החרדי בדומה למהלך שביצעה החצר בביתר עילית.

המכרזים, פורסמו לראשונה בינואר 2018, ומאז עודכנו שוב ושוב – וסיבת הדחייה בכל המקרים היא "דחיית מועד" דבר הנובע מכשלון השיווק.

166 יחידות הדיור הינן חלק מתב"ע מאושרת הכוללת 1,167 יחידות דיור. ל'ביזנעס' נודע, כי במידה והקבוצה הזוכה תצליח בשיווק הדירות, יוצאו יתר המכרזים לשיווק.

לפי המחיר הממוצע בעמנואל, ניתן להניח כי דירות 3-4 חדרים בנות 80-100 מ"ר יעלו בין 640,000 ל-800,000 ₪.

מנכ"ל חדש

בתוך כך, יאיר פינס מונה למנכ"ל משרד הבינוי והשיכון. הבוקר אישרה הממשלה את מינויו לפי את בקשת שר הבינוי והשיכון, ח"כ יעקב ליצמן.

פינס החל את דרכו במשרד האוצר לפני כ-13 שנים ומילא מגוון תפקידים באגף התקציבים. בין השאר כיהן כסגן הממונה על התקציבים לתחומים החברתיים כחינוך, בריאות, רווחה ותעסוקה. במסגרת תפקידו הוביל מספר שינויים מבניים כגון פתיחת תוכנית חיסכון לכל ילד מקצבאות הילדים, חוק צינון רופאים בין הרפואה הציבורית לרפואה הפרטית, התוכנית לשילוב ערביי ישראל בכלכלה ועוד.

בתפקידו הקודם באגף התקציבים ריכז פינס את תחומי המקרקעין והתכנון, והיה אחראי על תקציב הפיתוח של רשות מקרקעי ישראל ועל יישום הרפורמה ברשות. כמו כן, ריכז את גיבוש המדיניות בתחום התכנון והמקרקעין, לרבות הקמת הוותמ״ל, והוביל את הסדרי המקרקעין מול משרדי הממשלה, רשויות מקומיות וחברות ממשלתיות. כן כיהן כנציג שר האוצר במועצת מקרקעי ישראל ובמועצה הארצית לתכנון ובניה. הוא בוגר תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות ותואר שני במשפטים, שניהם מאוניברסיטת בר-אילן. הוא מתגורר במודיעין, נשוי ואב לארבעה.

2 תגובות ל: "סוף סוף: יש זוכה במכרז למחיר למשתכן בעמנואל"

  1. זכית במחיר למשתכן? אל תבנה על זה.
    הגרלה 501 ראש העין, אין היתר בניה כבר 2.6 שנים.
    הסיבה: מי שקובע את קצב הבניה, היא הרשות המקומית בכל ישוב.
    סיבה לעיכוב: הועדה המחוזית הטילה הגבלה על הועדה המקומית, ובכל אלו מעודכן משרד השיכון האחראי למציאת פיתרון.
    בין משחקי הכס, נופלים הזוכים, ומקווים למציאת פתרון.

    לאלוקים פתרונים, ולזוכים ? יצמידו מדד תשומות הבניה מ 2016,
    מה יש למהר….

  2. מחיר למשתכן.
    הגרלות יש; היתרי בניה אין.
    זכיות יש; מידע לזוכים אין כבר שנים

כתיבת תגובה