סופרגז אנרגיה בהסכם לאספקת גז טבעי שיניב לה כ-35 מיליון ש'

ההסכם שנחתם עם חברה העוסקת בתחום ייצור אספלט הינו למשך 7 שנים עם אפשרות להארכה | ההשקעה בהקמת מתקן קליטת הגז הטבעי עומדת על כ-5 מיליון שקלים והיקף ההכנסות הצפויות בפרויקט עומד על כ-35 מיליון שקלים

כפיר נבון, מנכ"ל סופרגז | צילום: אלדד רפאלי

חברת סופרגז אנרגיה, שבשליטת קבוצת אלקו, מדווחת היום על התקשרות באמצעות חברת בת בבעלות מלאה בהסכם עם חברה העוסקת בתחום ייצור אספלט בהסכם לאספקת גז טבעי למפעל החברה. במסגרת ההסכם, החברה המזמינה תבצע הסבה של מערכת האנרגיה באמצעות מזוט קל הקיימת המפעל, וסופרגז תקים מתקן לקליטת גז טבעי בשטח המפעל. בסיום הפרויקטים, סופרגז תספק למפעל גז טבעי באמצעות שינוע במכליות של גז טבעי דחוס לצורך הפעלת מערכת האנרגיה של החברה. במידה והמפעל יחובר במשך התקופה לרשת החלוקה של הגז הטבעי, סופרגז תספק את הגז המוזרם למפעל למשך יתרת ההסכם.

להערכת סופרגז, ההשקעות הצפויות בהקמת המתקן לקליטת הגז הטבעי עומדות על כ-5 מיליון שקל, והקיף ההכנסות הצפוי בתקופת ההסכם עומדות על כ-35 מיליון שקל.

החברה רואה בהסכם צעד נוסף בהגדלת פעילותה בתחומי האנרגיה השונים, ומביאה לידי ביטוי את הפוטנציאל הקיים בשוק האנרגיה עם עליית מחיר הנפט, הדוחפת מפעלים ומוסדות למעבר לשימוש וצריכת גז טבעי. מגמה הצפויה, להערכת סופרגז, להתחזק עקב התמורות בשוק האנרגיה.

חברת סופרגז הוקמה בשנת 1953 והשליטה בה נרכשה ב-2019 על ידי קבוצת אלקו. לחברה כ-400 אלף לקוחות פרטיים וכ-5,000 לקוחות עסקיים ומוסדות. לצד הפעילות בתחום של שיווק והפצה של גז ביתי, והפעילות המתרחבת של שיווק והפצה של גז טבעי מוזרם ודחוס לחברות ולתחבורה, החברה החלה לפעול בשנתיים האחרונות בתחום של ייזום תחנות קוגנרציה מבוססות גז טבעי, הקמת מערכות סולאריות, ייזום מערכות אגירת אנרגיה, אספקת חשמל, ועמדות טעינה לרכב חשמלי.בנוסף, בשנת 2021 סופרגז פתחה את פעילותה בארה"ב ורכשה 30% ממנויותיה של חברת Balance Rock Power אשר יוזמת פרויקטים סולאריים ואגירה בקנה מידה גדול.

 

כפיר נבון, מנכ"ל סופרגז: "בהתאם לאסטרטגיה העסקית של החברה להרחיב את פעילותה בשווקי האנרגיה המגוונים ולהיות ספקית אנרגיה רב תחומית, אנחנו מעדכנים היום על הסכם לאספקת גז טבעי חלף מערכת האנרגיה המזהמת הקיימת במפעל כיום. מחירי האנרגיה המאמירים בעולם, ובייחוד מחירי הנפט, וכוונת הממשלה למסות את המזוט מביא למגמה הולכת וגוברת של חיפוש מקורות אנרגיה חליפיים והסטת מקורות האנרגיה של מפעלים ומוסדות לגז טבעי. סופרגז ממוצבת היטב ביכולותיה ליהנות ממגמה זו, ופועלת לאיתור עסקאות נוספות בתחום".

כתיבת תגובה