'סופר פארם' בדרך להנפקה בורסאית?

בתגובה להשקת רשת 'be'? • 'סופר פארם' אישרה כי היא בוחנת אפשרות לפיה הרשת תונפק בקרוב בבורסה • מדובר ברשת בתי המרקחת הגדולה בישראל, המחזיקה בנוסף מאות סניפים בפולין ובסין • ולפי שווי של כמה תונפק החברה?

סניף סופר פארם | צילום: משה שי, פלאש 90
לפי הפרסומים, התגובות המעורפלות אך שאינן מכחישות ניתן ללמוד, כי ענקית הקמעונאות והטואלטיקה 'סופר פארם' בדרך להנפקה בורסאית ראשונה של מניות החברה בבורסה בתל אביב.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

המהלך מגיע לאחר שבעל השליטה ב'סופר פארם', ליאון קופלר, הודיע על תמיכתו במהלך. הדירקטוריון של סופר פארם אמור לאשר את ההנפקה בשבוע הקרוב.

כבר מספר שנים שיש רצון להנפיק את סופר פארם בבורסה, אך עד עכשיו בעל השליטה לא הסכים לדבר, כעת הוא מסיר את התנגדותו, והמהלך אמור לצאת לפעול בקרוב. כאמור, קופלר הוא בעל השליטה בחברה, מלבדו גם הבנקים לאומי ודיסקונט מחזיקים בחלק מסופר פארם, כאשר לאומי מחזיק ב-15% ודיסקונט ב-10%. שני הבנקים אמורים למכור את אחזקותיהם בסופר פארם כחלק מהליך ההנפקה.

לאומי ודיסקונט ניסו בעבר למכור את אחזקותיהם בחברה, אך הדבר לא הבשיל לכדי מעשה.

רשת סופר פארם היא רשת בתי המרקחת, הקוסמטיקה והטואלטיקה הגדולה בישראל, הרשת קיימת למעלה מ-40 שנה ויש לה כ-240 סניפים בארץ. בנוסף לכך הרשת מחזיקה בכשבעים סניפים בפולין, וכמעט 100 סניפים בסין.

סופר פארם הביאה לארץ את המותג הפרטי שלה, "לייף", והייתה למעשה הרשת הראשונה שהביאה מותג פרטי ועל ידי כך הורידה מחירים בחלק מהמוצרים. מחזור הפעילות של הרשת עמד על כ5.7 מיליארד ש"ח כולל הפעילות בסניפי הרשת בחו"ל. לכשתתבצע ההנפקה, סביר להניח שהרשת תונפק לפי שווי שוק של 1.7 מיליארד ש"ח עד 2 מיליארד ש"ח

בסופר פארם לא אישרו רשמית כי הרשת עומדת לפני הנפקה אך מסרו כי הרשת בוחנת מספר אפשרויות, "ביניהן גם הנפקה".

כתיבת תגובה