סטארטאפ ישראלי הצליח להשתחל ל'מועדון חדי הקרן'

חברת 'אוגורי' הישראלית שהוקמה ב-2011 על ידי המנכ״ל סער יוסקוביץ׳ וסמנכ״ל הטכנולוגיות גל שאול, העוסקת ב'תחום בריאות המכונה' המתבסס על החיבור בין האינטרנט של הדברים (IoT) לבינה מלאכותית (AI) כדי לחזות ולמנוע כשלים במכונות תעשייתיות על מנת לשפר את ביצועי המכונות גייסה 180 מליון דולרים, והפכה לאחד ה'יוניקורנים' – 'חדי הקרן' הראשונים בעולם עם חברת הזנק החוצה את שווי מיליארד הדולרים | לחברה יהיו כעת בקופתה 215 מיליון דולר זמינים לשימוש

מימין סער יוסקוביץ׳, וגל שאול | צילום: Augury

העולם התעשייתי עובר בשנים האחרונות מהפכה דיגיטלית, המכונה Industry 4.0, ובליבה בריאות המכונות (Machine Health), המתהווה כנקודת הפתיחה לכל תהליך דיגיטציה במפעלים. ובשנת 2011 הוקמה חברת 'אוגורי' הישראלית על ידי המנכ״ל סער יוסקוביץ׳ וסמנכ״ל הטכנולוגיות גל שאול, וכיום היא מעסיקה למעלה מ-220 עובדים.

תחום בריאות המכונה מתבסס על החיבור בין האינטרנט של הדברים (IoT) לבינה מלאכותית (AI) כדי לחזות ולמנוע כשלים במכונות תעשייתיות על מנת לשפר את ביצועי המכונות. כתוצאה מכך מתאפשרת הורדה משמעותית של זמני השבתה בקווי הייצור, הגדלת נפחי הייצור, הורדת עלויות האחזקה, וכן האצה של הטרנספורמציות הדיגיטליות שלהם, ובכך מתמחה החברה.

אתמול (שלישי) הודיעה החברה על השלמת סבב גיוס E בהיקף של 180 מיליון דולר, לפי שווי של למעלה ממיליארד דולר ובכך היא נכנסה ל'מועדון חדי הקרן' – יוניקורן (כלומר, חברת סטרטאפ פרטית ששוויה חוצה את מיליארד הדולרים). מדובר באחת החברות הבודדות בתחום ה-Industry 4.0 שהופכות ליוניקורן. עם השלמת הסבב, סך הגיוס הכולל של החברה במהלך שנות פעילותה עומד על 286 מיליון דולר.

את סבב הגיוס הנוכחי הובילה 'בייקר יוז' (Baker Hughes) מובילה עולמית בתחום האנרגיה והטכנולוגיה. והיא תקבל מושב בדירקטוריון החברה ותטמיע את הפתרונות של אוגורי בפתרון התוכנה System 1 שלה. בסבב השתתפו גם המשקיע החדש SE Ventures, זרוע ההשקעות התאגידית של שניידר אלקטריק (Schneider Electric), לצד משקיעים קודמים ובניהם: קומרה קפיטל, Insight Partners, Eclipse Ventures, Qualcomm Capital, Munich RE Ventures, ו-Lerer Hippeau Ventures.

יחד עם ההון שנותר מסבב הגיוס הקודם של החברה, שעמד על 55 מיליון דולר, לאוגורי יהיו כעת בקופתה 215 מיליון דולר זמינים לשימוש. ההון יאפשר התרחבות גלובלית, גיוס מאסיבי של עובדים למרכזי הפיתוח בחיפה ותל אביב, הגדלת סל השירותים של החברה לתעשיות חדשות כמו תעשיית האנרגיה, והמשך פיתוח מוצרים חדשניים לשוק הייצור – ליבת הפעילות של החברה – כדי לסייע ללקוחות החברה לשפר את האמינות, יעילות ועמידות של קווי הייצור והמכונות שלהם.

יצוין, כי משבר הקורונה, שהביא איתו מגבלות חדשות לעולם העבודה והייצור, חיזק את הצורך בפתרונות החברה והגביר את קצב הצמיחה של החברה ומכירותיה בשנתיים האחרונות. ואכן השווי לפיו התבצע הסיבוב, למעלה ממיליארד דולר, מהווה עדות חזקה לתחום המתפתח של בריאות מכונה, בו אוגורי נחשבת לחלוצה ומובילה ברמה העולמית.

״בעשור האחרון התקדמנו לעבר עתיד בו תמיד ניתן להסתמך על מכונות בתעשיות החיוניות״, אמר סער יוסקוביץ׳ שותף-מייסד ומנכ״ל אוגורי, והוסיף: "סבב הגיוס הנוכחי מסמל צעד משמעותי לעבר אותו עתיד, כאשר מובילי התעשייה והייצור בוחרים באוגורי כשותפה לדיגיטיזציה של התעשייה כולה. אני נרגש מההזדמנות שנפתחת בפנינו בעקבות סבב הגיוס המשמעותי לצד האפשרויות שנפרסות בפנינו בשוק בעקבות כניסתם של שותפים אסטרטגיים חדשים. שני הדברים יחד יאפשרו לאוגורי להמשיך בצמיחה האקספוננציאלית שלה ולהביא את בשורת בריאות המכונה לשווקים חדשים״.

בין לקוחותיה של אוגורי נמנים היצרנים הגדולים בעולם: קולגייט-פלמוליב, פפסיקו, נסטלה, קרייר ובישראל היא פועלת עם תאגידים גדולים כגון כי"ל, אסם, תנובה, חברת החשמל, מקורות ועוד. פתרון בריאות המכונה של החברה מניב ללקוחות החזר השקעה (ROI) גבוה, כך שעסקאות מכסות את העלות שלהן תוך חודשים ספורים. כך למשל, כי״ל הצליחה לחסוך למעלה ממיליון דולר הפסדי ייצור והשבתה במהלך פחות מעשרה חודשים בהם השתמשה בפתרון בריאות המכונה של אוגורי.

המשקיעים החדשים של אוגורי מציבים את החברה בעמדה ייחודית להיכנס לשוק האנרגיה ברמה הגלובלית. הם מצטרפים למובילי תעשייה בינלאומיים כמו גרנדפוס (Grundfos) יצרנית המשאבות הגדולה בעולם, Munich Re/HSB, מובילה עולמית בתחום הביטוח התעשייתי וקרייר (Carrier), ענקית בתחום פתרונות קירור, כולם כשותפים של אוגורי, ממחישים את החשיבות של בריאות מכונה באסטרטגיה הדיגיטלית שלהם.

כתיבת תגובה