סיבה לאופטימיות – קיה אופטימה החדשה

תכירו את הדור החדש של קיה. קיה אופטימה. היא תגרום לכם לא רק לחשוב דברים על קיה, אלא להעריץ את המותג הדרום-קוריאני, שרק לפני עשור היה מייבא לארץ מכוניות, תסלחו לי, שְׁמָאטֶס – מבחן 'ביזנעס'

קיה אופטימה

קיה כבר עשתה קפיצה ענקית ב-5 שנים האחרונות, אבל הקיה אופטימה מוכיחה שהיצרנית הזו לא רק מכוונת גבוה מאוד, אלא כבר נמצאת שם. בדרך, היא מותירה עשן או לכל הפחות גורמת לכאב ראש למתחרות – בעיקר מאירופה – שהיו בטוחות שמקומן בפסגה מובטח. מה שבטוח –  באסיה עובדים קשה.

 החידוש העיקרי של הדור החדש הוא העובדה שמדובר במכונית היברידית. אבל מעבר לכך, יש שדרוג בהכול: קיה אופטימה החדשה יפה יותר, ויש לה נִראות  מסובבת ראשים. מאמין שהיא עוררה סקרנות כשנסעתי איתה, ולא רק בגלל העובדה שהיא נחתה בארץ הקודש רק לפני כשבועיים ו-95% מנהגי ישראל טרם פגשו בה מקרוב.

 תאורת LED מודרנית, כונס אוויר קדמי אקטיבי ייחודי לדגם, פגוש אחורי משופע, מפזר אוויר אחורי המיועד לייעל את זרימת האוויר על ידי מיסוך קצה צינור המפלט, תכנון אווירודינמי של חישוקי הסגסוגת ועוד, וחישוקי 17". 

 מאחור, הפנסים צרים יותר ובאופן כללי העיצוב יותר "נקי".

 בדגם שקיבלנו למבחן יש 'קילס' – מפתח חכם', בלם יד חשמלי וגג נפתח. הדשבורד רך למדי, איכותי מאוד ונדמה כאילו נלקח מלקסוס. המושבים מעור, מפנקים ונוחים. השניים הקדמיים עם זכרון חשמלי וקירור וחימום. גם את ההגה ניתן לחמם – וזה משהו שרואים בדרך כלל רק במכוניות יקרות פי 2 ויותר. מסך המולטימדיה – בהתקנה מקורית ולא מקומית – דובר עברית. קוטרו 7 אינטש ויש בו גם 'וויז' ו'פנגו' ומצלמת רוורס מעולה. בין שני המושבים יש ידית נוחה שתחתיה תא אחסון גדול.

 כמובן שההנעה מתבצעת באמצעות מתג. יש פה גם בקרת שיוט אדפטיבית – ומתג, שאם אתם לוחצים עליו, המנוע דומם ברמזור, מבלי שתצטרכו ללחוץ על דוושת הבלם. המזגן מפוצל.

 המנוע? קודם כל הוא שקט, כמו במכונית היברידית. אבל העובדה שהוא שקט, לא אומרת שאין לו יכולות: עם מנוע בנזין בן 2.0 ליטר בנזין, בעל הספק של 156 כוחות סוס בשילוב עם מנוע חשמלי שבו 59 כוחות סוס נוספים, הוא בשרני מאוד. תיבת ההילוכים האוטומטית פלאנטרית מעלה ומורידה את המהלכים בצורה חלקה. בהאצה בתחילת נסיעה או בהאצות ביניים, המנוע מרגיש מעולה, לא מתאמץ. יתרה מזו: המכונית אטומה כמעט לחלוטין לרעשי חוץ, כולל רעשי מנוע. קיה אופטימה החדשה יציבה מאוד, גם בנסיעה מהירה ובפיתולים. המהמורות נבלעות בזכות מתלים מעולים.

מבחינת בטיחות, יש סימון במראות הצד כשרכב עוקף אתכם בצורה מסוכנת (בקרת שטחים מתים), בלימת חירום אוטונומית ( (AEBמערכת בקרת שיוט חכמה (SCC), מערכת התראת סטייה מנתיב (LDWS) ומערכת התראה על התנגשות מלפנים (FCW).

דרגת זיהום האוויר עומדת על 2 בלבד, מה שמאפשר זיכוי במס על מכונית היברידית.

והמרווח? ענק. לא רק ליושבים מקדימה: גם היושבים מאחור נהנים ממרווח, כולל מקום רב לרגליים; רצוי שהנוסע במושב האמצעי מאחור יהיה נמוך קומה, משום ששם יש פחות מקום לרגליים, בין היתר בשל רצפה לא שטוחה במרכז. אם אתם גבוהי קומה, קחו בחשבון שהראש שלכם עלול לפגוש את הגג. גם תא המטען גדול.

המכונית גמעה 17 קילומטרים של ליטר דלק בנסיעה משולבת ודי מאומצת.

המחיר יכול להיות יותר זול, אבל הוא עדיין שווה אם אתם בעניין של מכונית מנהלים.

—-

מחיר: 164,000 לדגם EX  ו-174,900 לדגם פרימיום.

צריכת דלק: 1 ל-17

מנוע: 2.0 ליטר עם 156 כ"ס (192+ 59 כ"ס בשילוב המנוע ההיברידי)

בסיס גלגלים: 2,805 מ"מ

נפח תא מטען: 425 ליטר

7 כריות אוויר

דרגת זיהום אוויר: 2

 

תגובה אחת ל: "סיבה לאופטימיות – קיה אופטימה החדשה"

  1. מאז השְׁמָאטֶס עברו הרבה מים בנהר. קיה עשתה התקדמות אדירה בשנים האחרונות והרוויחה ביושר את המקום שלה בראש טבלת המסירות.

כתיבת תגובה