סיום מסכת במרכז החרדי להכשרה מקצועית

יוזמה של תלמיד אחד במגמה להנדסאות ללימוד דף יומי שעה לפני הלימודים הפכה לשיעור קבוע, מסיבת הסיום למסכת הראשונה נחגגה בהשתתפות ההנהלה.

סיום מסכת במרכז החרדי להכשרה מקצועית

רבים הם ה"סיומים" שנעשים במסגרת הלימוד של הדף היומי, לימוד שתפס לו מקום בקרב כלל גווני בית ישראל בארץ ובעולם כולו. סיום מסכת מיוחד במינו נחגג לאחרונה בין כותלי המרכז החרדי להכשרה מקצועית בירושלים. ר.ל. תלמיד ממגמת הנדסאות החל את יוזמת לימוד הדף היומי בהיסוס עם חמישה משתתפים. הם קבעו להגיע שעה מוקדם למקום הלימוד ולהקדיש אותה ללימוד הדף היומי. השיעור שתפס תאוצה במהלך הזמן מונה כיום עם סיום המסכת הראשונה שנלמדה למעלה מעשרים משתתפים קבועים.

"הייתי מופתע כאשר נכנסו אל המשרד ובקשו להזמינני לסיום מסכת שחוגג שיעור מבין תלמידי המרכז החרדי. היה זה הרגע המרגש ביותר בכל שנות ניהולי את המרכז החרדי להכשרה מקצועית" כך מספר אברהם מרדכי הורן, מנכ"ל המרכז החרדי להכשרה מקצועית. "מרגש לפגוש אנשים הטרודים בצרכי הזמן והשעה הרואים לנכון להתאסף במקום לימודיהם שעה קודם תחילת הלימודים" אמר.

הסיום של המסכת הראשונה נחגג בהשתתפותו של הרב יהודה פוס יו"ר המרכז החרדי שהעיד: "זה היה החזון של אבי מכונן ומיסד 'המרכז החרדי להכשרה מקצועית', שאנשים ילמדו מקצוע עמ"נ שיוכלו לשבת ולהגות ברגיעה בתורת ה', שהיא תכלית החיים". אורח נוסף שנכח בסיום הוא הרב יוסף פרלמן מוותיקי ידידי 'המרכז החרדי' בלונדון. הרב פרלמן נשא דברי תורה ותאר את התרגשותו הגדולה לנוכח התפתחות המרכז החרדי. הוא שיחזר את פגישתו הראשונה עם הרב אברהם פוס, מיסד המרכז החרדי לפני עשרים שנה, והתפעל מהתפתחותו ופריחתו של המרכז למוסד הלימודים הגדול והמקצועי במגזר החרדי.

במסיבת הסיום גם השתתפה הנהלת המרכז החרדי, אברהם מרדכי הורן, הרב צבי רוזנבוים והרב אריה פוטבורסקי, מנהל שלוחת הגברים בירושלים. הרב הורן ציין כי "האירוע הוכיח לי יותר מכל כי אנחנו בדרך הנכונה. המרכז החרדי להכשרה מקצועית, הינו מרכז הלימודים הגדול והוותיק במגזר החרדי המאפשר לימוד מקצוע ברמה הגבוהה ביותר תוך שמירה על אווירה חרדית מוקפדת. המרכז החרדי אינו מוסד קרייריסטי וככזה הא מתאפיין בלמידה מקצועית ופרקטית המסייעת לבני הציבור החרדי היוצאים לעבוד למחיתם, לרכוש מקצוע ריווחי ומכבד". הסיום הוא סימבול לאווירה המיוחדת השוררת בין כתלי 'המרכז החרדי להכשרה מקצועית', המתמקד בעיקר ומניח את הטפל. השיעור הזה שהיה יוזמה מבורכת ובלעדית של התלמידים יהווה מודל ראוי לחיקוי וירבה קידוש השם בעולם.

כתיבת תגובה