סייבר? זה קללל – קבלו את רן בר זיק

הוא מתכנת ענק, אבל לא למד את מדעי המחשב • ובכלל, הקריירה שלו החלה כמאבטח • היום הוא איש אבטחת מידע ופייסבוק הציעה לו לעבוד אצלה – אחרי שהעיד נגדה בבית המשפט • רוצים לשמוע עוד על רן בן זיקרי? הסכיתו לפודקאסט

פודקאסט - יהודה אדלר

מתכנת, מומחה אבטחת מידע, בלוגר, כתב לעניני טכנולוגיה ב'הארץ', מנהל אתר 'אינטרנט ישראל' ללימודי תכנות בעברית (!), כותב ספרים ומרצה, קורא 100 עמודים בשעה ועשרות ספרים בשנה, וכן, כל זה בבנאדם אחד – רן בר זיק, שעושה עוד כמה דברים חוץ ממה שבפתיח. אז יהודה אדלר הצליח להושיב את האיש העסוק הזה לשיחה מרתקת על כל מה שקשור בתכנות, סייבר, אבטחת מידע ואינטרנט בכלל. גם על חרדים דיברו שם, היה מעניין.

אז קודם כל הוא מתכנת ענק, אבל לא למד אף פעם באוניברסיטה למדעי המחשב, ובכלל, הוא התחיל את הקריירה שלו כמאבטח, כן. אחר כך הוא גם איש אבטחת מידע, אפילו שלדבריו הוא רק חובב את התחום. אגב, כנראה שאם פייסבוק מפחדת ממנו ומציעה לו עבודה אחרי שהוא העיד נגדה בבית משפט, אז הוא לא ממש חובב. (זה סיפור אמיתי לגמרי).

אני עוקב אחריו המון משתי סיבות מרכזיות – האחת, בגלל שהוא מחזיק בכ"כ הרבה טייטלים ואת כולם הוא מצדיק ברמה הגבוהה ביותר. השנית, בגלל שהוא פרודוקטיבי בטירוף, סדר היום שלו יעיל ומסודר, הוא יודע בדיוק מה מבזבז לו זמן והוא נלחם בזה בצורה אכזרית, שזה אחד הדברים שהכי משכו אותי להזמין אותו לראיון, כדי לשאול אותו איך עושים את זה נכון. זה לגמרי פרק חובה לכל אחד, גם אם הוא לא פרילנסר.

הוא פרס את האידיאולוגיה שלו – ללמד כל אחד להיות מתכנת בלי שהוא קיבל 100 במתמטיקה או שירת ביחידת הסייבר 8200, זה הרבה יותר קל ממה שחושבים. זאת הסיבה שהוא נותן את כל המידע שלו בחינם. דיברנו גם על קמפיין מימון ההמונים שעשה לספר החדש לו על ג'אווה סקריפט בעברית, לא עניין אותי כסף – הוא מדגיש. שוחחנו על חרדים והייטק – הרגלי צריכה, חשיפה וכמה הם מתאימים לעבוד בתחום. והכי חשוב – הוא נתן סדרת טיפים לכל אחד ולבעלי עסקים בפרט – איך להיזהר מפרצות אבטחה והאקרים למיניהם.

היה מרתק – כפי שכבר הספקתם להבין, גם אם אתם לא מבינים בתכנות ואבטחת מידע, יש לכם המון מה ללמוד בפרק הזה, תיהנו.

רוצים לקבל עוד מיהודה אדלר >>>> https://mailchi.mp/0865d34b0e78/podcastbiznes

ליצירת קשר אישי עם יהודה אדלר: [email protected]

תגובה אחת ל: "סייבר? זה קללל – קבלו את רן בר זיק"

  1. כתבה נהדרת מלאת השראה הייתי שמחה לשמוע פרטים נוספים

כתיבת תגובה