סיידוף מציב אולטימטום לנאמן אפריקה ולמחזיקי האג"ח

לבייב ובן-משה בדרך לאבד את 'אפריקה ישראל'? האחים סיידוף הניחו הבוקר על שולחנו של נאמן האג"ח של אפריקה הצעה בשווי כולל של כשני מיליארד שקלים. אבל… היא בתוקף עד יום שלישי הבא בלבד

לב לבייב | צילום: אביר סולטן, פלאש 90

איש העסקים נתי סיידוף הודיע היום (ה) לנאמן אגרות החוב של אפריקה ישראל כי בהמשך לבקשת נציגות מחזיקי האג"ח, הוחלט על הגשת הצעה מחייבת, מיידית, וללא בדיקת נאותות לרכישת מניות אפריקה. זאת כחלק מהסדר עם מחזיקי אגרות החוב של החברה.

ההצעה תהיה בתוקף עד יום רביעי הבעל"ט (י"ג סיון) בחצות, ובתנאי שעד למועד זה יוזמן סיידוף להציג הצעה סופית על בסיס הצעה זו, לאישור אסיפת מחזיקי האג"ח. עוד מבקש סיידוף, באמצעות עורכי הדין ד"ר רלי לשם ויואב נהיר, לקיים מיידית משא-ומתן תכליתי עם נציגות מחזיקי האג"ח לסגירת פרטי העסקה הסופיים.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

לפי הצעתם המחייבת של האחים סיידוף ישולם התשלום הראשון בסך 400 מיליון שקלים במזומן, ביום אישור ההסדר על ידי בית המשפט ו-400 מיליון שקל אגרות-חוב נוספים ייפרעו בתוך שנה ממועד האישור. סיידוף כבר הציג לנאמן האג"ח של אפריקה הוכחה ממוסד פיננסי כי הוא יכול לבצע מיידית את התשלום הראשון בסך 400 מיליון שקל.

שאר התמורה תשולם כדלקמן: 1.15 מיליארד שקל באגרות חוב ייפרעו באמצעות הנפקת שתי סדרות חדשות; 2% ממניות אפריקה ישראל יימסרו לבעלי האג"ח; תמורת מגרש המצוי בידי חברת בת הרשומה ברוסיה; 5% ממניות דניה סיבוס, במידה וזו תונפק בתוך שנתיים בסכום של 500 מיליון שקל ומעלה; 70 מיליון שקל נוספים, במידה ובתוך שנתיים יעמוד שווי השוק של אפריקה נכסים על מכפיל הון של 1.2 ומעלה על ההון העצמי של החברה. למעשה, אם עושים חשבון ואם כל ההתניות יתקיימו, עומדת ההצעה על יותר משני מיליארד שקלים.

כתיבת תגובה