סיכום מחצית: הכנסות של כ-403 מיליון מתמלוגי הגז

שר האנרגיה, חה"כ ד"ר יובל שטייניץ: "מדובר בחיזוק משמעותי לכלכלת ישראל, תודות לגידול בהפקת הגז הטבעי ממאגר 'תמר'. ההכנסות צפויות לגדול אף יותר עם פיתוח מאגרי לוויתן, כריש ותנין בקרוב"

צילום: משה שי | פלאש 90

ארץ זבת חלב וגז. המדינה שלשלה לכיסה במחצית הראשונה של השנה כ-403 מיליון שקלים מאגרות ומתמלוגי הגז הטבעי, הנפט והמחצבים.

החלק העיקרי מההכנסות הגיע מתמלוגי הגז הטבעי והנפט, שהסתכמו בששת החודשים הראשונים (ינואר-יוני) בכ-391 מיליון שקל. מרבית הסכום, כ-390 מיליון, נובע מהגז הטבעי שהופק ממאגר תמר. הסכום משקף הפקה של כ-4.8 BCM גז טבעי. חרף הירידה החדה בשער הדולר בשיעור של כ-9% שחלה במחצית הראשונה של השנה, ההכנסות מתמלוגי תמר תואמות להכנסות בתקופה המקבילה אשתקד וזאת בזכות העלייה בכמויות ההפקה בשיעור של 7%.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

בנוסף לתמלוגי הגז והנפט, בעקבות שינוי חקיקתי שיזם המשרד בתקנות הנפט, שולמו למנהל אוצרות טבע סכום של כחמישה מיליון שקל מאגרות ופעולות שונות. סכום זה מהווה עלייה של כ-100% לעומת ההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד. כמו כן נגבו תמלוגים של כשבעה מיליוני שקלים ממחצבים.

שר האנרגיה, חה"כ ד"ר יובל שטייניץ (ליכוד) אמר כי "מדובר בחיזוק משמעותי לכלכלת ישראל, שמתאפשר תודות לגידול בהפקת הגז הטבעי ממאגר 'תמר'. ההכנסות צפויות לגדול אף יותר במהלך השנים הקרובות, עם פיתוח מאגרי לוויתן, כריש ותנין". במשרד האנרגיה צופים גידול בהכנסות מתמלוגים בשנים הקרובות ובעשורים הבאים, זאת בעקבות הגדלת ההפקה הצפויה מתמר והפיתוח הצפוי של שדות לוויתן, כריש ותנין, כמו גם הסיכוי לתגליות נוספות מאוצרות הטבע.

כתיבת תגובה