סלמונלה! בדקו את הביצים במקרר, אולי עליכם להשמידן

בדיקת משרד החקלאות גילתה לול הטלה ובו ביצים החשודות כמזוהמות בסלמונלה מזן אנטריטידיס. ביצים אלו אסורות באכילה ויש להשמידן. במשרד הבריאות מרעננים את הוראות הבטיחות לשימוש בביצים

ביצים | צילום: שרה שוכמן, פלאש 90

במסגרת שיתוף פעולה בין משרד הבריאות ומשרד החקלאות התגלה כי באחד מלולי ההטלה בארץ נמצאו ביצים החשודות כמזוהמות בסלמונלה מזן אנטריטידיס.

שיווק הביצים החשודות נאסר ובמשרד הבריאות אומרים כי כמות הביצים החשודות מהווה פחות מאחוז  מסך הביצים המשווקות בארץ. עם זאת קוראים משרדי הבריאות והחקלאות לציבור שלא לצרוך ביצים הנושאות את סימון שם המשווק 'יש מעוף' מכל התאריכים עד תאריך 20.10 (כולל). בהודעת משרד הבריאות נכתב כי "אסור לצרוך אותן ויש להשמידן ולזרוק אותן לפח הזבל".

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

סלמונלה הוא חיידק שכיח בעולם. הרשויות בישראל פועלות על מנת למזער את הימצאותו. במסגרת התוכנית לניטור סלמונלה בלולי הטלה נבדקו כבר 60% ממשקי המטילות ונמצא כי שכיחות הסלמונלה  מזן האנטריטידיס בלולי ההטלה בישראל עומדת על פחות משלושה אחוזים. פחות מהמצוי במדינות אירופה וארצות הברית.

במשרד הבריאות חוזרים ומרעננים את כללי הזהירות לשימוש בביצים. כדלהלן: ‏חשוב לבשל ביצים באופן מלא כגון ביצה קשה. בישול מלא משמיד חיידקים; להימנע מאכילת ביצת עין או ביצה רכה; אין לאכול או לשתות מזון שמכיל ביצים לא מבושלות (לידיעת החזנים, גוגל-מוגל אסור בשתייה). יש לאחסן ביצים במקרר עד השימוש.

אין להשתמש בביצים שבורות, סדוקות נוזלות ומלוכלכות; אין להפריד בין החלמון לחלבון על ידי העברה בין שני חצאי הקליפה משום שהדבר עלול לזהם את תוכן הביצה. עדיף לקנות כלי קטן העושה פעולה זו בקלות; אין לרחוץ ביצים, בייחוד טרם הכנסתן למקרר מאחר ושטיפת הביצים גורמת להעברת חיידקים לתוך הביצה. קליפת הביצה נושמת! יש להקפיד לזרוק את קליפות הביצה לאשפה ישר לאחר שבירתה ולא להשאירן על השיש מאחר והחיידקים יכולים לעבור מקליפת הביצה לשיש. יש לנקות היטב את המשטח עליו הונחו הביצים. בנוסף, מומלץ לנקות גם את מקום שבירת הביצה עצמה.

יש להקפיד על כל הכללים האמורים לעיל, במיוחד כאשר מדובר במזון עבור תינוקות, קשישים, או אנשים עם פגיעה במערכת החיסונית; יש לרכוש ביצים עם חותמות עליהן מופיע שם המשווק, גודל הביצה, תאריך אחרון לשיווק ותאריך אחרון לשימוש במקרר; יש להקפיד על קניית ביצים רק במקומות מורשים; חשוב לשים לב כי הביצים בנקודות הרכישה מאוחסנות עם בקרת טמפרטורה ורצוי שלא לקנות ביצים שאינן מאוחסנות במדפים מקוררים.

עד מתי מותר להשתמש בביצים? התאריך האחרון לשיווק קובע עד מתי ניתן למכור אותן. התאריך האחרון לשימוש הוא חודש ימים מעבר לתאריך האחרון לשיווק. תאריך זה מהווה המלצה לצרכן עד מתי ניתן להשתמש בביצים כאשר הן מאוחסנות בבית, במקרר.

https://wordpress-547680-2055123.cloudwaysapps.com/%D7%9E%D7%A9%D7%A8%D7%93-%D7%94%D7%97%D7%A7%D7%9C%D7%90%D7%95%D7%AA-%D7%9E%D7%9B%D7%A1%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%91%D7%99%D7%A6%D7%99%D7%9D-%D7%99%D7%95%D7%92%D7%93%D7%9C%D7%95-%D7%91%D7%92%D7%9C%D7%9C/

כתיבת תגובה