סערה בכוס יין: מנכ"ל טמפו מפרסם מכתב לעובדים

בעקבות הטענות שעלו בכתבתו של אוריה אלקיים ב'כאן' לאפליית בני העדה האתיופית במפעלי יקב ברקן מפרסם ג'ק בר מנכ"ל טמפו מכתב לעובדים בו הוא מאשים את גוף הכשרות ומטיל עליו את האחריות

יקב ברקן. צילום משה שי פלאש 90.

פרסום הכתבה של אוריה אלקיים במהדורת החדשות של 'כאן', בה נטען כי יקב ברקן מדיר עובדים אתיופים מקווי היצור מחשש שאינם יהודים ממשיכה לעורר הדים רבים ומנכ"ל חברת טמפו ג'ק בר מפרסם היום לתקשורת את המכתב ששלח לעובדי החברה בה הוא טוען החברה תומכת בעדה האתיופית וכי את הטענות יש להפנות לגוף הכשרות המפקח – בד"ץ העדה החרדית.

בתחקיר שפורסם אמש (ב) נטען כי שלושה עובדים בני העדה האתיופית פוטרו מעבודתם בקו יצור היין ביקב ברקן שבקיבוץ חולדה וזאת על אף היותם שומרי תורה ומצוות כפי שמחייבת ההלכה רק בגלל מוצאם ומחשש שמא אינם יהודים. עובדים אלו עבדו בקו היין מספר שנים ורק לאחר שהוספה ליקב כשרות של בד"ץ העדה החרדית פוטרו העובדים מעבודתם בעקבות דרישותיו המחמירות של גוף הכשרות.

העובדים שהתלוננו להנהלת היקב על האפליה נענו בתשובה כי היקב הוא עסק כלכלי ולכן חשוב לו לעמוד בתחרות מול יקבים אחרים ולכן הוא נאלץ להוסיף את הכשרות הנחשבת על אף הפגיעה בעובדים.

העובדים בני העדה האתיופית. צילום מתוך הכתבה ב'כאן'

היום מפרסם ג'ק בר מנכ"ל חברת טמפו שהיא בעלים של יקב ברקן מכתב לעובדים, בו הוא טוען כי ההחלטה של גוף הכשרות מי כשיר לעבוד מבחינה כשרותית ביקב ומי לא אינה תלויה בהנהלת היקב וכי כל חברי ההנהלה הבכירה של טמפו ושל היקב עצמו נכללים גם הם באותה קטגוריה של אנשים שאינם כשירים לעבוד בפס היצור. אין פה החלטה גזענית אלא כשרותית בלבד, ולגבי השיקולים של גוף הכשרות יש לברר זאת מולו ולא מול הנהלת היקב, וזאת מכיוון שהשקול איננו שלו אלא של הגוף המפקח.

עוד טוען בר כי אותם עובדים לא פוטרו מעבודתם אלא הוסטו לתפקידים אחרים ביקב שאינם מנוגדים לתנאים שמציב גוף הכשרות וכי בקבוצת טמפו מועסקים למעלה ממאה עובדים בני העדה האתיופית. במכתבו מפרט בר על פרוייקטים רבים שבהם מעורבת ותומכת חברת טמפו בעדה האתיופית ומתנצל על הרושם המוטעה שנוצר בעקבות הכתבה.

כתיבת תגובה