סקודה סופרב: אותה איכות – יותר אבזור

לרגל מבחן הדרכים הראשון ב'ביזנעס' לקח מנדי ריזל לסיבוב את סקודה סופרב החדשה ■ הוא נסע איתה עד לאילת, סחט את דוושת הגז, נהנה מהפיצ'יקעס – אבל גם התאכזב, בקטנה ■ הנה רשמיו

סקודה סופֶּרבּ, בדורות הקודמים, כבשה את ה"עשירון העליון" של המגזר החרדי. בעצם, גם את בני המעמד הבינוני. יותר נכון: את כל מי שרצה שיתנו לו כבוד; להוכיח שהוא שווה משהו, לא "סתם" יהודי מן השורה.

תמיד היה בה משהו מוחצן של יוקרה, עם רווח פנימי ענק ותא מטען חלומי – גם ביחס לקטגוריה. הדור החדש, מסתבר, עונה על כל הציפיות, וייתכן גם הרבה מעבר לכך. ולא פחות חשוב: הוא גם הוזל בכמה אלפי שקלים די משמעותיים.

את הסופרב החדשה החלטתי לקחת ליומיים של נסיעה מאומצת. ואם כבר מאומצת, הפלגתי אתה עד לאילת, העיר האהובה עליי, שבה אני מרגיש כמעט סוג של חו"ל לעניים.

חיצונית, לדעתי, היא התייפתה – אבל העיצוב הסקודאי של השנתיים האחרונות לפחות בעיניי – גרם לה להיות יותר מידי דומה לאוקטביה החדשה (גם היא נאה בפני עצמה). הדגמים הקודמים העניקו לה מראה שונה, שגרם להבחין מיד כי מדובר ברכב המנהלים של סקודה, ולא באחות המשפחתית, אוקטביה; כאן, כאמור, ההבדלים היטשטשו מעט.

תא הנוסעים מרשים וגדול. המושבים מחופים  אֶלקַנטַרַה  אפור נעים למגע – שילוב של עור עם בד מהודר.
המרווח לרגליים מעולה בדיוק כמו בדגמים הישנים. סופרב הייתה ונשארה גם בדגם הנוכחי, שם נרדף לרכב מנהלים רחב ידיים, שגם אפריקנים גבהי קומה ורחבי גרם יוכלו להרגיש בו בנוח.

הדבר נכון לא רק לגבי צמד המושבים הקדמיים, אלא גם ליושבים במושב האחורי.

הנוסעים מאחור, אפרופו, לא יחושו בשמש הישראלית הקופחת בזכות וילונות כהים, הניתנים להזזה מטה, מאחור ומשני החלונות הצדדיים.

לא רק הנוסעים נהנים ממרווח פנים נהדר, אלא גם המזוודות ייהנו ממרווח יחסי: תא המטען עומד על 584 מטרים.

סקודה סופרב משדרת המון יוקרה. לא "כאילו", לא חיקוי. נגיעה בדשבורד הרך מחזקת את תחושת האיכות, וכך גם התיפורים. ובכלל, כל סנטימטר במכונית הזה עשה לי טוב.

סופרב, תחזיקו ראש, מוצעת ב-11 גרסאות שונות. הזולה יותר, אמבישין עם מנוע בנפח 1.4 TSI ו-150 כוחות סוס ותיבה בת שבעה הילוכים מוצעת למכירה ב-164,900 שקלים – הוזלה של כמה אלפי שקלים משמעותיים ותחרותיים לעומת הדור הקודם. אממה – בדור הקודם לא הייתה חיה כזו של סופרב עם מנוע 1.4. סוג של "להיות בלי ולהרגיש עם", ובמילים אחרות: אם אתם חובבי מרווח ופוזה, אז כן, יש לכם ביד סופרב; אבל תישארו עם מנוע של מכונית משפחתית משופרת – שהרי ה-TSI  מעניק ל-1.4 תחושה של 1.8 לכל הפחות. מי שרוצה מנוע חזק כיאה לרכב מנהלים צ'כי-גרמני, לא יוותר על ה-1.8; הכול תלוי עד כמה אתם באמת מבינים במנוע ויודעים לספק ריגושים מביצועיו.

סקודה סופרב עם מנוע בנפח 1.8 ו-180 כוחות סוס מתחילה במחיר של 174,900 שקלים לדרגת אמבישן. הרמה הבאה בתור, סטייל,  תגרום לכם להיפרד מ-22 אלף שקלים נוספים. עבור המבחן קיבלנו את אקסלוסיב – הדגם המשופר של ה-1.8, בעלות של 209,990 שקלים.

מכאן והלאה המחירון הולך ומתייקר – וגם המנוע וכוחות הסוס משתפרים בהתאמה – עם 2.0 סמ"ק ועד 280 כוחות סוס. חתיכת אורווה. אגב, לדגם הזה, שעולה 259,9000 שקלים יש הנעה כפולה 4X4.

לחיצה על כפתור ההתנעה – אין צורך במפתח – נופחת רוח חיים במנוע החרוץ, שמעניק הרגשה של הפרטנר הכי טוב בסביבה. תכל'ס, עוד לפני שהתנעתי ידעתי שאני מאוהב במכונית הזו, ובעיקר במה שנמצא מתחת למכסה המנוע. אני ו-TSI  שומרים על יחסי ידידות אמיצים כבר שנים ומשתדלים לא לאכזב זה את זה. אה, אם לא הספקתם להכיר, ואין מצב שאתם חובבי נהיגה ולא שמעתם, אז TSI זו סדרת מנועי הבנזין המוצלחים והחכמים של קונצרן פולקסוואגן בשנים האחרונות (ואני באמת לא בא להיות שגריר שלהם ולו רק משום שגרמניה ומוצריה עושים לי רע בלב) למרות קוטרם הקטן, הם עולים בביצועיהם ובצריכת הדלק שלהם על אחיהם המיושנים מאירופה, אמריקה ואסיה; גם האמינות שלהם גבוהה מאוד.

אחרי שהתנעתי העברתי בנונשלנטיות לדרייב, כי ידעתי כאמור שלא אתאכזב. רגל ימין שלי מעכה את הדוושה, העברתי למצב 'ספורט' (אחד מתוך חמשה, כולל ECO החסכוני) והטורבו דחף את המכונית קדימה. אם היו לה כנפיים, אולי הייתי ממריא. הסופרב פתחה בדהרה, ונותרה יציבה גם בסיבובים. לא מצאתי הרבה מכוניות שכל-כך כיף לנסוע איתן דרומה, לאילת. המתלים ספגו את מהמורות הכביש, לכשהיו, ולא העבירו אותם כמעט לחלל תא הנוסעים. ההגה ברכב הזה סייע לתחושת האחיזה והשליטה. כדי לא להרפות מהאחיזה בהגה, יש בימינו לחצנים האחראים, בין היתר, על בקרת השמע – ובשמאלו על הדיבורית. מאחורי ההגה, בצד שמאל, ניצב מוט קצר שדרכו מתפעלים את ה'קרוז קונטרול' – בקרת שיוט – אחת ההמצאות שרק בזכותן כיף להיות נהג בשנות ה-2,000. אגב, המערכת במכונית הזו משוכללת, ו"עוקבת" אחרי המתרחש בדרך. כלומר: אם כיוונתם את השיוט ל-120 קמ"ש, ופתאום צצה מכונית לפניכם ומונעת מכם מהירות נסיעה שכזו, הרכב יאט בהתאם, עד לעצירה מלאה; כאשר המפגע יזוז, תוגבר המהירות בחזרה לרף שקבעתם.

מעבר לנפח המנוע יש הבדל כמובן גם באבזור, וזה משפיע לא מעט על המחיר. ניקח את דרגת 1.8: ברמת גימור סטייל, יש דברים שאין באמבישן: מושבים קדמיים חשמליים, למשל; ויש גם תאורת לד פנימית, חישוקי סגסוגת 18 אינטש, גג שמש פנוראמי – חלקו הקדמי נפתח, ומערכת לזיהוי שטח מת. לצד אלו במכונית בה נסענו יש גם תא מטען עם פתיחה וסגירה חשמליים, מחשב דרך עם צג נתונים דיגיטלי, וסט הוילונות הנזכרים לעיל. בכל הגרסאות יש כמובן מערכת מולטימדיה צבעונית וטובה, עם מצלמת רוורס. הדבר שהפליא, ואפילו עצבן אותי בכל הקשור למערכת המולטימדיה – היא שלא היה בה GPS  או Waze. בחייכם, סקודה, אנחנו ב-2016. במכוניות שעולות חצי מחיר אפשר למצוא היום נווטן.

המכונית הזה מלאה בפיצ'יפקעס – אבזורים שכל אחד מהם עושה חיים קלים לנהג. אחד מהם, שאהבתי במיוחד, היה כפתור שנמצא מאחורי ידית ההילוכים: לחיצה עליו גורמת למכונית לעמוד במקומה, אם בלמתם, גם במידה והרגל שלכם יצאה להפסקה ואינה מונחת על דוושת הבלם, וההילוכים מכוונים על D. זאת, בנוסף למערכת 'התנע וסע'. הסבר קצר: במכוניות חדשות רבות הנמכרות בישראל יש מערכת בשם 'סטארט אנד סטופ', ובעברית תקנית: 'התנע וסע'; כאשר אתם עוצרים ברמזור, או בפקק, המנוע כבה – בעיקר כדי לחסוך בדלק. לחיצה מחודשת על הדוושה תעורר את המנוע מרבצו. דא עקא, שכל אותה עת תצטרכו להמשיך ללחוץ על הבלם. הפטנט עליו אנחנו מדברים יסייע לכם לשחרר את הרגל. זה חשוב בעיקר למתגוררים בערים צפופות, ובייחוד למי שנקלע לגוש-דן בעיצומה של העבודה על הרכבת הקלה. אגב, כסיוע לנהג המתחיל, יש לכם גם אופציה לחניה אוטומטית. קצת מסורבל, אבל עובד.

המכונית הזו גמאה 14 קילומטר לכל ליטר דלק. אם לא הדרך הפתלתלה והמהירות שבה הגענו לאילת, סביר בהחלט שהנתון המאוד נאה הזה היה משתפר.

מבט מעזרת הנשים:

 הסופרב החדשה יפה ומרשימה, כמו כל מכונית מהקטגוריה הזו, לא מעבר. מבפנים, זו מכונית מרווחת, עם מושבים נעימים למגע וכמובן לנסיעה ארוכה. למרות הנהיגה הלא ממש רגועה, הסופרב התמודדה היטב ובתא הנוסעים הרגשתי בבית, כיוון שהבולמים, המתלים וההיגוי עושים יחדיו עבודה נהדרת המשודרת פנימה. גם מאחור, זו מכונית מרווחת מאוד שמאפשרת את הצבתם של שלושה כסאות בטיחות לילדים או שלושה בוגרים. בזכות תא המטען הגדול לא חשבתי פעמיים ולא חסכתי בפקלאות.

——

 נתונים (לגרסה הנבחנת):

 מנוע: 1.8, עם 180 כוחות סוס

 הילוכים: שבעה (DSG), אוטומטיים

 מידות: אורך – 4,86 מטר; רוחב – 1,84 מטר

 נפח תא מטען: 584

 צריכת דלק: 1 ל-14

 תג מחיר: 209,900 (לא כולל אגרת רישוי)

 

faeb3c08-3479-47fa-a8f0-31393390ab6b ca477744-d564-446c-93a1-418530683f5b becdae2e-3ff3-463b-a4f8-2442effb6543  7b6e7397-f50c-4bae-85d2-8328948a522b 53e40aa3-3123-4eea-b4ca-119f771041f4 a612b856-2b80-46b4-b283-5e165cce85a6  6601dfa4-0896-470d-9e05-78d7a8b620eb  60dd2b23-ff53-45c2-a114-85cd0d99eea6

כתיבת תגובה