סקירת נדל"ן || תכנית לבית דגן, 80 מיליון לתמ"א 38

הוועדה המחוזית מרכז החליטה להפקיד תוכנית מתאר כוללנית לישוב בית דגן • התוכנית כוללת 2,460 יחידות דיור שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של כ-19,000 תושבים • 366,219 מ"ר יוקצו עבור שטחי תעסוקה ומסחר וכן תוספת של 128 דונם של שטחים פתוחים • בהשקעה של 80,000,000 ₪: פרויקט תמ"א 38 יוקם בראשון לציון 

פרויקט ניו ראשון לציון | הדמיה: ס.מ.ארט סטודיו

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז מרכז החליטה אתמול (שני, 7.9.20) להפקיד תוכנית מתאר כוללנית לישוב בית דגן. התוכנית מתווה עקרונות ומדיניות ארוכת טווח לתכנון ופיתוח העיר וכוללת תוספת של 2,460 יחידות דיור שייתנו מענה ליעד אוכלוסיה של כ-19,000 תושבים.

תוכנית המתאר חלה בכל מרחב התכנון של הישוב. התוכנית מציעה להרחיב את הישוב על ידי הקצאת 450 דונם שטחי פיתוח חדשים שנמצאים כיום בתחום מועצה אזורית שדות דן, מהלך שמצריך שינוי גבולות שיפוט ומרחבי תכנון. עיקר הבנייה החדשה למגורים תעשה בדרום הישוב, בהתאם למגבלות הרעש של נתב"ג.

התוכנית מנצלת את השטחים שלא ניתן לבנות בהם למגורים בשל מגבלות הרעש משדה"ת וקובעת בהם שטחים לתעסוקה הכוללים כ-379,000 מ"ר על מנת לאפשר לישוב בסיס כלכלי.

התוכנית נותנת ביטוי לאופי הקהילתי של היישוב במרחבים הציבוריים ביישוב בכלל ובמרכז הישוב בפרט, תוך שמירה על בנייה נמוכה יחסית (מרקמית). כמו כן, התוכנית כוללת תוספת של 128 דונם של שטחים פתוחים ויצירת רשת ירוקה שתחבר בין שטחי הציבור הפתוחים ובין השטחים הפתוחים הסובבים את היישוב.

בהיבט התחבורתי, התוכנית כוללת שיפור מערכת התנועה ביישוב ושילובה עם המרחב הסובב על ידי פיתוח דרכי גישה, וכניסה נוספת ליישוב מכיוון כפר חב"ד.

יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, שירה ברנד, ציינה כי "לצד הגדלת יעד האוכלוסייה בבית דגן לכ-19,000 תושבים, התוכנית מבטיחה יישוב בעל בסיס כלכלי איתן וארוך טווח שמאפשר מתן שירותים אכותיים לתושבים. מדובר בתכנון ראוי שנותן מענה תכנוני הולם למגבלות הרעש מנתב"ג, ולהמשך התפתחות הישוב בעשורים הבאים בהיבטי התשתיות, שטחי הציבור ושטחים פתוחים אכותיים הדרושים לרווחת הציבור".

היישוב בית דגן מונה כיום כ-7,100 תושבים והוא ממוקם במרכז הארץ ובסמוך לנתב"ג. היישוב גובל עם הכבישים הארציים- כביש 44 ממערב, כביש 1 ממזרח, וכביש 412 מצפון.

תמ"א 38 ב'ניו ראשון'

בתוך כך, 116 יח"ד ייבנו צפון מזרח ראשון לציון בשכונת גני ראשון בעיר, על פני ארבעה בניינים בני 7 קומות. הפרויקט יוקם תחת השם: "The New Rishon Lezion", וימוקם בראשון לציון, ברחוב שרירא שמואל. זהו פרויקט תמ"א 38 ומתוך 116 דירות, 52 מתוכן יהיו חדשות.

תמהיל הדירות המגוון כולל דירות גן בנות 4,3 ו 5 חדרים וכן דירות פנטהאוז בנות 4 ו 5 חדרים החולשות על חצי קומה. לכל דירה מרפסת שמש עם מפתח יציאה רחב וחנייה פרטית.

יזם ומבצע הפרויקט היא חברת גילעד יזמות ומשווקת הפרויקט היא חברת שניר. אדריכל הפרויקט: סלו בן עמי.

בפרויקט יושקעו 80 מיליון שקלים.

כתיבת תגובה