סקר חדש: 70% מהישראלים ישלמו יותר על תוצרת הארץ

על רקע המלחמה: מעל 70% מהישראלים יסכימו לשלם יותר עבור תוצרת הארץ | כך קובע סקר חדש של רשות ההסתדרות לצרכנות שבדק את השפעות המלחמה על הרגלי הצריכה של הישראלים | ומה לגבי אירועי הקניות המקוונים בנובמבר? יותר ממחצית מהישראלים יעדיפו לרכוש דרך אתרים ישראלים

חיילים בדרום על רקע דגל ישראל | צילום: גילי יערי, פלאש 90

70% מהישראלים מוכנים לשלם יותר עבור מוצרים כחול לבן, ביחס למוצר מיובא מארץ שאינה אוהדת את ישראל – כך עולה מסקר שערכה רשות ההסתדרות לצרכנות, באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה. על פי נתוני הסקר: קרוב למחצית מהמשיבים (45%) יסכימו לשלם תוספת של עד 10% על מוצר ישראלי בהשוואה למוצר דומה שמיובא מחו"ל, כ-40% מהמשיבים יהיו מוכנים לשלם מחיר שגבוה ב- 10% עד 20% על מוצר ישראלי.

כשליש (34%) מהמשיבים לסקר מקפידים יותר לבדוק את ארץ הייצור של המוצרים שהם נוהגים לרכוש מאז שהחלה המלחמה; חמישית (22%) מכלל הנשאלים דיווחו שהחלו לבדוק את ארץ הייצור רק בחודש האחרון. 81% מהישראלים הצהירו על כוונתם להחרים תוצרת של מדינות מסוימות עקב יחסן למדינת ישראל בתקופת המלחמה. במקרה של מדינות שאינן אוהדות את ישראל, כל ישראלי חמישי (20%) מוכן אף לוותר לחלוטין על רכישת מוצר כזה, במידה שלא יוכל להרשות לעצמו חלופה ישראלית.

נתון מעניין נוסף, מראה כי מאז תחילת המלחמה – כמחצית מהישראלים (47%) רכשו לפחות פעם אחת תוצרת חקלאית ישירות מהחקלאי, ולא דרך רשתות השיווק, לרוב לאור רצונם לתמוך בחקלאים ולחזק את כלכלת המדינה. בעקבות הלחימה הצטיידו משקי הבית בבקבוקי מים מינרלים (60%), סוללות (35%), פנסים (30%), רדיו (15%), ערכת עזרה ראשונה (14%) ואביזר לסגירת דלת הממ"ד (12%).

הסקר התייחס גם ל"חגי הקניות" ברשת שחלים בחודש נובמבר (כגון: שופינג IL, בלאק פריידי, סייבר מאנדיי, יום הרווקים הסיני). 53% מהישראלים ציינו כי יעדיפו לרכוש יותר באתרים ישראליים על פני בין-לאומיים, בעוד ש-14% ציינו כי המלחמה לא תשפיע על הרגלי הקניות שלהם ברשת. כמו כן, 82% הודיעו כי יפסיקו לרכוש מאתרים מסוימים בחו"ל בגלל תמיכתם בחמאס.

הסקר נערך ידי מכון גיאוקרטוגרפיה בקרב 503 משיבים בני 18 ומעלה, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסייה זו במדינת ישראל.

מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, עו"ד ירון לוינסון: "המלחמה ששינתה את כל מציאות חיינו, משפיעה גם על סל הקניות של הישראלים. הישראלים מבינים שקניית מוצרים מתוצרת הארץ, בין אם בחנויות או און-ליין, מסייעת לחזק את המשק, לשמור על מקומות העבודה בישראל ואף לייצר מקומות עבודה חדשים, במיוחד בעת הנוכחית. לכן, מצופה מהעוסקים ומרשתות השיווק כי בשעת חירום כזו ינהגו בהגינות מרבית מול הצרכנים, יימנעו מהעלאת מחירים, יגבירו את מספר המבצעים, ויקפידו על הצגת וסימון מחירים כחוק".

כתיבת תגובה