סרצ'לייט תחבור לדוד פורר ברכישת 'בזק'

פורר המחזיק בבעלותו את חברת ניאופארם העוסקת בשיווק והפצה של תרופות, ישקיע 100 מיליון שקל והוא יחזיק ב-20% ממניות השליטה של סרצ'לייט בבזק

בזק | צילום: תקשורת תאגידית בזק

אחרי הטחת האשמות, שיפור הצעות, אולטימטום שלא מסתיים ומאבקי שליטה, עברה הצעת סרצ'לייט לרכישת בזק ברוב גדול בכל סדרות האג"ח של אינטרנט זהב ובי-קום וההסכמות החלו לעבור לפסים מעשיים.

אלא שקרן סרצ'לייט מחויבת כגוף זר לצרף שותף מקומי אם ברצונה להחזיק בתאגיד תקשורת גדול, בעבר הציע את עצמו גד זאבי – לטענתם – להיות השותף של הקרן בישראל אך נדחה על ידם. כעת מתברר בידיעה שנחשפה ב'כלכליסט' ולאחר מכן הורחבה ב'גלובס', כי דוד פורר יהיה השותף הישראלי של סרצ'לייט אם תשלוט בבזק.

על פי ההסכם בין הצדדים, פורר המחזיק בבעלותו את חברת ניאופארם העוסקת בשיווק והפצה של תרופות, ישקיע 100 מיליון שקל והוא יחזיק ב-20% ממניות השליטה של סרצ'לייט בבזק.

ניאופארם הוקמה לפני כ-70 שנה ע"י חותנו של פורר ומגלגלת לפי ההערכות, מחזור מכירות שנתי של כ-2 מיליארד שקל. מעבר לכך נמצא פורר בהשקעות נוספות בישראל, לאחר שרכש כ-25% מחברת הנדל"ן 'כלכלית ירושלים'. בנו של פורר, טל, מייצג את המשפחה בדירקטוריון החברה וכיום הם מחזיקים 24.2% מהמניות בשווי 920 מיליון שקל.

בימים האחרונים נסגרו כמעט כל התנאים המסחריים סביב העסקה. קבוצת סרצ'לייט-פורר תשקיע לפחות 485 מיליון שקל ברכישת ההחזקות בחברת 'ביקום' השולטת בחברת בזק.

ההשקעה מורכבת מרכישת כל מניות 'ביקום' שבבעלות 'אינטרנט זהב' תמורת 225 מיליון שקל ובנוסף השקעה ב'ביקום' כהחזר לבעלי האג"ח בהיקף של כ-260 מיליון שקל.

מכיוונו של פורר נמסר, כי הכניסה לתחום התקשורת היא כיוון חדש עבור הקבוצה וכי המהלך מוגדר על ידי אנשי הקבוצה כהזדמנות עסקית. 

ואילו מכיוון הרוכשים נמסר, כי בכוונת בעלי השליטה החדשים להמשיך ולשמור על מבנה ההנהלה הנוכחי, והם מביעים אמון מלא ביו"ר הדירקטוריון שלמה רודב, ומנכ"ל בזק בדודו מזרחי.

יצויין כי בסביבת קרן סרצ'לייט נאמר כי במקביל להגעה להבנות עם פורר, הם ניהלו מגעים עם איש העסקים צביקה בארינבוים ועם אייל גרינברג.

כתיבת תגובה