עובדים בנמל אשדוד פתחו בשביתה; "נפעל באמצעים משפטיים"

הנהלת נמל אשדוד הופתעה הבוקר משביתה פתאומית שמשביתה את פעילות הנמל הגדול – באחת התקופות החזקות בשנה, לקראת חג הפסח

נמל אשדוד | צילום: gary yim, שאטרסטוק

עובדים בכמה סקטורים בנמל אשדוד פתחו הבוקר בשביתת פתע. במסגרת השביתה הופסק לפי שעה השירות לאוניות ולמשאיות בנמל.

עדיין לא ברור מה הוביל להחלטה לפתוח בנמל, אך על פי ההערכות השיקולים נובעים על רקע הבחירות בהסתדרות.

מהנהלת חברת נמל אשדוד נמסר כי "חלק מהועדים בנמל פתחו בשביתה פראית ולא חוקית בנמל והם משבשים את פעילותו.  הנהלת הנמל רואה בחומרה רבה את ההשבתה, שהיא הפרה בוטה של ההסכמים והצווים, והיא מתכוונת לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי להחזיר את הנמל לפעילות מלאה במהלך השעות הקרובות".

מהנהלת החברה נמסר עוד: "ההחלטה על פתיחת שביתה מהווה פגיעה בשמם של עובדי הנמל. צר לנו שישנם גורמים שעושים דין לעצמם זהו שימוש ציני ופוגעני בעובדי הנמל. אנחנו נדרוש מבית הדין לעבודה להפסיק את השביתה באופן מיידי, משום שהשביתה הלא חוקית הזו גורמת לשיבושים קשים בעבודת הנמל אשר רציפיו עמוסים בימים אלו לקראת חג הפסח. הנהלת הנמל לא מתכוונת לאפשר את הפגיעה בשירות ללקוחות ואנו נפעל באמצעים משפטיים ובדרכים נוספות כדי לסיים את השביתה בהקדם".

 הודעת חברת נמל אשדוד:
הנהלת חברת נמל אשדוד הגישה כעת לבית הארצי האזורי לעבודה בקשה להוצאת צו מניעה להפסקת השביתה הפראית שהחלה הבוקר בנמל.
הנהלת הנמל טוענת בבקשה שהוגשה לנשיא בית הדין הארצי לעבודה, השופט משה פלייטמן, כי ההסתדרות והעובדים המיוצגים על ידם, עשו דין לעצמם והפרו פסקי דין המונעים נקיטת אמצעים ארגוניים, לרבות שביתה.
בבקשה מדגישה הנהלה הנמל כי ״מדובר בהתנהגות בלתי חוקית, בריונית, ארגונית מתוכננת ומתואמת בין כל העובדים, שכל תכליתה חתירה תחת עקרונות היסוד של מערכת המשפט, הפרת צווים שיפוטיים, זלזול וביזוי מערכת המשפט, וכל זאת תוך גרימת נזק אדיר כספי ותדמיתי לנמל אשדוד, ללקוחותיו ולמדינה״.
בבקשה צויין עוד כי הנזק הישיר לחברת נמל אשדוד משביתה נאמד בסכום של למעלה מ-4 מיליון שקל ליום. נדגיש כי הנזק הכלכלי ללקוחות הנמל ולמדינה מהשבתת הנמל, רגע לפני חג הפסח, הוא גדול לאין שיעור.

כתיבת תגובה