עובדי הפיננסים וההייטק יקבלו את המתנות השוות ביותר

תלושי החג שמחולקים לקראת ראש השנה מעלים את התהייה: מי יקבל את התלושים בשווי היקר ביותר? • 45% מעובדי החברות הקטנות לא יקבלו בכלל מתנה לחג • בעולם הפיננסים יסתפקו בסך ה'צנוע' שעומד בממוצע על 360 שקלים

מארז מתנה של אולה אסנס ושל יקבי ברקן | צילומים: אורן קאהרן, יח"צ ויח"צ ברקן. עיבוד: 'ביזנעס'

על פי סקר שערכה חברת 'עוקץ מערכות', המתמחה בפיתוח מערכות טכנולוגיות לניהול וחישוב שכר ומערכות נוכחות חכמות, גם השנה: עובדי הבנקים, בתי ההשקעות ואנשי ההיי טק ייקבלו תווי שי או מתנות בשווי ממוצע של 360 שקלים. בקצה התחתון של הסקאלה, נמצאים עובדי ענפי הסיעוד והשמירה שיקבלו כ-65 ש"ח בממוצע.

עוד עלה בסקר, כי בענף ההייטק יעמדו המתנות על שווי ממוצע של 300 שקלים. חברת 'עוקץ מערכות' ציינה כי הסקר נערך בקרב 269 מעסיקים מהמגזר הפרטי המעסיקים כ-9,532 עובדים, וכי הנתונים כוללים מתנות של המעסיקים הפרטיים לעובדיהם, בחברות שאינן מאוגדות תחת וועדי עובדים וכיוצ"ב.

עוד פורסם על פי נתוני עוקץ מערכות כי 45 אחוזים מעובדי החברות הקטנות במשק לא יקבלו בכלל מתנה לחג, וכי 22 אחוזים מעובדי החברות הבינוניות לא יזכו בתווי שי או במתנה לחג. כך 6 אחוזים מעובדי החברות הגדולות שנסקרו, לא יחלקו מתנות או תווי שי בכלל.

בסקר נוסף של 'הייטקזון' – מועדון הצרכנות של עובדי ההייטק – עלה כי עובדי הייטק יקבלו תווי שי או מתנה לפי שווי שנע סביב ה-200-300 שקלים בלבד, וכ-20% יקבלו מתנה בשווי שעולה על 400 שקלים. לדברי דגן רונן, מנכ"ל משותף של מועדון הצרכנות 'הייטקזון' המתנות הפופולריות ביותר יהיו היי-רובוט, מכונת נספרסו ניידת נטענת, תיק בובי נגד גניבות ומחבת גריל כפולה.

הנתונים מבוססים על ניתוח כ-100 אלף מתנות לפסח שמספק המועדון לכמאה חברות הייטק וכן מסקר שערכו ב'הייטקזון' בקרב 75 האחראיות על מתן המתנות לעובדים.

 

עוד עולה מסקר 'הייטקזון' כי 70% מעובדי ענף ההייטק יקבלו לראש השנה מתנה בפועל, 14.5% שובר מתנה ו-19.5% יקבלו תווים למימוש ברשתות מזון (14.5% מתוכם בשופרסל ו-5% ברשתות מזון אחרות).

לדברי דגן רונן, רוב החברות (כ-70%) בחרו להציע מתנות מוחשיות ולא בכדי, אלא כדי שאלה יישארו בידי העובדים. "רבים משתמשים בתווים שקיבלו ממקום העבודה ומעבירים אותם כמתנה לחג למטפלת, לגננת, למנקה וכו', הצעת מתנות מוחשיות כאופציה נוספת לצד התווים נועדה לתת מענה לעובדים המשתכרים מתחת לממוצע. החברות חשות מחויבות להעניק גם מתנה שוות-כסף לרשתות הקניה, שתאפשר לאותם עובדים לעמוד בהוצאות הגבוהות של הקניות לחג".

נציין כי מומחי משפט ציינו השבוע, כי במקומות עבודה שקיים נוהג לפיו המעסיק מעניק מתנות לחג בשווי מסויים, וחלה סטייה מהנוהג – הרי שזו עילה להתפטרות העובד בשל הרעת תנאים.

תגובה אחת ל: "עובדי הפיננסים וההייטק יקבלו את המתנות השוות ביותר"

  1. הכי טוב זה מועדון הצרכנות של הייטקזון, אנחנו תמיד מקבלים מהם שי לחג מהעבודה, ותמיד יש להם את המתנות הכי מפנקות. לפני שנה קיבלנו מכונת קפה (היו המון אופציות, זה מה שבחרנו) ועד היום זה אחד הפינוקים השווים בבית

כתיבת תגובה