עובדי טבע יפגינו בסמוך למשרד ראש הממשלה

1,500 עובדי טבע יגיעו עם בני משפחותיהם סמוך לשעה 13:00 לקראת הפגישה המתוכננת עם מנכ"ל טבע קאר שולץ – בשעה זו נערך דיון חירום בוועדת הכספים של הכנסת

מחאת עובדי טבע השבוע (צילום: נועם ריבקין פנטון פלאש 90)

במסגרת צעדי המחאה כנגד תוכנית הפיטורים בטבע, נמשכים צעדי המחאה של עובדי החברה. היום (ג'), במשך כל היום, תופסק באופן מלא הפעילות בכל אתרי טבע בישראל. כמו כן, במקביל לפגישה המתוכננת של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מנכ"ל החברה קאר שולץ, היום תתקיים הפגנת ענק של כ-1,500 עובדי טבע, בני משפחותיהם ותומכים במאבק, מול משרד ראש הממשלה בירושלים. ההפגנה תחל החל מהשעה 13:00.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הדגיש הבוקר כי: "בידי הממשלה והנהלת טבע, מונחת האחריות לגורל העובדים בחברה ולעתיד התעשייה המקומית. זו שעת מבחן לכל המשק הישראלי ועל הגורמים המעורבים להשקיע את מאמציהם על מנת להביא פתרון למשבר. המסר החשוב ביותר הוא שהפיטורים הם מוצא אחרון. הממשלה חייבת להחזיר את התקווה לעובדי טבע וכולנו מאוחדים מאחורי מאבקם החשוב – זהו מאבק של כל אזרחי ישראל על פניה החברתיים של המדינה".

במקביל, ועדת הכספים דנה כעת במשבר בטבע:  יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר בדיון: "אם הנהלת טבע תשתף פעולה, נמצא כל פרצה בחוק על-מנת להגביר את הסיוע שיינתן לה. לא מעוניינים להתלהם, אלא למצוא פתרונות"

סמנכ"ל בכיר בטבע בוועדת הכספים אמר בוועדה: "על כף המאזניים – הצלת טבע. החשש הגדול בעת הזו – ניסיון השתלטות עויינת של משקיעים זרים על טבע, לאחר שרכשו את מניותיה. לצערנו, אין ייתכנות להשארת המפעל בירושלים. מחירי המוצרים שלו נשחקים".
הדיון נמשך והוועדה מנסה למצוא את דרך המלך יחד עם הנהלת החברה, לצמצום היקפי הפיטורין ולהוצאת החברה מהמשבר.

כתיבת תגובה