עובדי כלל ביטוח ייהנו ממענק בגובה של 80-120 מיליון שקל

כ-4,000 עובדי כלל ביטוח ייהנו ממענק בגובה של 80-120 מיליון שקל, עם מכירת אחזקותיה של אי.די.בי בחברה. במידה שמוסדות כלל ביטוח יסרבו לאשר את המענק, קבוצת אי.די.בי תעניק רשת ביטחון למענק בהיקף של 40-80 מיליון שקל

איזי כהן מנכ"ל כלל ביטוח. צילום יונתן זונדל פלאש 90

הסתדרות המעו"ף, בעלת השליטה בכלל ביטוח קבוצת אי.די.בי וועד עובדי החברה חתמו היום (ב') על הסכם מיוחד לחלוקת מענק לעובדים עם מכירתה של כלל. לפי ההסכם, במידה שבעלת השליטה תצליח למכור את מלוא אחזקותיה הנוכחיות בכלל, יקבלו כ-4,000 עובדים המועסקים תחת הסכמים קיבוציים מענק מכירה שגובהו יסתכם ב-80-120 מיליון שקל (בהתאם למחיר המכירה). המענק, שיחולק גם במקרה שאי.די.בי עצמה תקבל היתר שליטה מהמפקחת על הביטוח, יינתן גם לעובדי הכלל הראשון.

ההסכם נחתם בין יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד, ראש חטיבת עובדי חברות הביטוח בהסתדרות המעו"ף מירי גרגיר, יו"ר ועד עובדי כלל ביטוח רוני רזוהנהלת אי.די.בי.

יצוין גם כי במידה שהמוסדות המוסמכים של כלל ביטוח יסרבו לאשר את מענק המכירה על אף מאמציה של בעלת השליטה, קבוצת אי.די.בי תעניק רשת ביטחון למענק בהיקף של 40-80 מיליון שקל אשר ישולם ע"י כלל ביטוח. המענק יחולק בין העובדים על פי קריטריונים שוויוניים ובלתי מפלים עליהם יחליט ועד העובדים בבוא העת, שיכללו בין היתר ותק, גובה שכר ותקרה מרבית.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר-דוד, מסר: "אני מברך על חתימת ההסכם אשר הושג לאחר מו"מ ממושך. חלוקת מענק המכירה לעובדי כלל ביטוח שמה במרכז את מעמדם של עובדי כלל לאור השינויים בבעלות בחברה. אני מודה לראש חטיבת עובדי חברות הביטוח מירי גרגיר ויו"ר ועד כלל רוני רז על הנחישות להביא את המו"מ לקו הסיום בצורה עניינית ומכובדת".

יו"ר ועד עובדי כלל ביטוח, רוני רז, ציין: "אני מברך את כלל העובדים על ההישג הגדול אליו הגענו. אני מבקש להודות לכל מי שסייע במלאכה ובהם ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד וראש חטיבת עובדי חברות הביטוח מירי גרגיר על סיועם ותמיכתם הרבה, ליועצינו הכלכלי פרופ' ירון זליכה והמשפטי עו"ד כפיר זאב אשר עמלו לילות כימים על הסכם זה תוך יצירתיות וחוכמה. ולבסוף גם לחברי לצוות המו"מ עוז מזמר וגילעד שרייבר ולחברי הוועד כולם".

כתיבת תגובה