עובדי נתג"ז החלו בעיצומים, דורשים הסכם קיבוצי

עובדי החברה נמנעים מטיפול בתקלות כשלטענתם ההנהלה גוררת רגליים במו"מ להסכם קיבוצי ראשון, ההסתדרות התריעה בפני מנכ"ל החברה כי אם עד סוף אפריל לא ייחתם ההסכם, העיצומים יוחרפו.

צינור גז. חברת נתיבי הגז לישראל. צילום גילי יערי פלאש 90

עובדי חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל (נתג"ז) החלו בצעדים ארגוניים ונוקטים בימים האחרונים בעיצומים, במסגרתם הם אינם מטפלים בתקלות מערכתיות הסובלות דיחוי. בשעות האחרונות העובדים אף נמנעים מלבצע עבודות תיקון בקו הגיבוי של צינור הגז הטבעי שמחובר לבתי הזיקוק בחיפה.

ההחלטה על הצעדים התקבלה על רקע גרירת הרגליים מצד ההנהלה במו"מ על הסכם קיבוצי ראשון בחברה, וניסיונותיה להצר את צעדי התאגדות העובדים ופגיעה בכוחם הארגוני.

נזכיר כי עובדי נתג"ז התאגדו בהסתדרות לפני כארבע שנים, ומאז נערכים ניסיונות הידברות ממושכים בין הצדדים מתוך מטרת נציגות העובדים להסדיר את תנאי העסקתם בהסכם קיבוצי. באוקטובר 2016 נקטו העובדים בסבב של צעדים ארגוניים אשר הובילו להמשך המו"מ, אולם מאז לא הגיעו הצדדים להסכמות. לפני כחודש אושרר סכסוך העבודה בחברה, המאפשר את הנקיטה בצעדים הנוכחיים.

במקביל לעיצומים, יו"ר איגוד עובדי האנרגיה בהסתדרות דוד גלנוס, שלח מכתב התראה חריף למנכ"ל נתג"ז שמואל תורג'מן. במכתבו התריע גלנוס בפני המנכ"ל כי אם עד סוף אפריל לא יסתיים המו"מ, לא תהסס נציגות העובדים להפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותה ולהחריף את הצעדים הארגוניים שהחלו בימים האחרונים.

יו"ר איגוד עובדי האנרגיה בהסתדרות, דוד גלנוס, מסר היום: "אני קורא להנהלת נתג"ז להתעשת ולנהוג בתום לב מתוך מטרה להביא לסיומו של המו"מ אשר נמשך זמן רב מדי – ולטובת כל הצדדים. ההסתדרות תמשיך ותיתן גיבוי מלא לעובדי החברה ולא תהסס לפעול שוב ולהחריף את הצעדים הארגוניים על מנת להסדיר את  זכויות העובדים בהסכם קיבוצי ראשון".

 

 

כתיבת תגובה