עוד חיזוק: 'מורגן סטנלי' יתחיל להציע השקעות בביטקוין

יממה אחרי שבנק אוף אמריקה תקף את המטבע: בנק ההשקעות מורגן סטנלי החל להציע ללקוחותיו להשקיע בביטקוין • האמון שנותנים המוסדיים במטבע גורמים לו להתחזק שוב ושוב ואף להתייצב: הביטקוין שטיפס השבוע וחצה את רף ה-61 אלף דולר, מתחזק היום ונסחר סביב ה-58,332 דולר

ביטקוין | צילום: שאטרסטוק

רוכשים מט"ח בבנק שלכם או בבנק הדואר, בעתיד הרחוק אולי הם יציעו לכם לרכוש ביטקוין. המטבע הקריפטוגרפי הראשון, שהיה פעם סמל לזלזול, מפלס את דרכו בביטחון רב אל עומק המיינסטרים. בנק ההשקעות מורגן סטנלי, אחד מששת הבנקים להשקעות הגדולות בארה"ב החל להציע ללקוחותיו להשקיע במטבע הביטקוין. בכך מצטרף מורגן סטנלי אל גופים מסורתיים שהחלו לסחור או להציע השקעות המטבע הדיגיטלי.

הביטקוין שטיפס השבוע וחצה את רף ה-61 אלף דולר, מתחזק היום ונסחר סביב ה-58,332 דולר. אמש עלה המטבע בכ-3.7% ונראה כי האמון שנותנים המוסדיים במטבע גורמים לו להתחזק שוב ושוב ואף להתייצב.

בנק ההשקעות מורגן סטנלי קבע כי לא כל אחד יוכל לקום בבוקר ולהשקיע בביטקוין. ההשקעה מיועדת ללקוחות אמידים במיוחד כאשר בנוסף יש צורך להיות עם "סיבולת לעמוד בסיכונים גדולים". בבנק לא יבדקו אתכם במכונת סיבולת לב-ריאה, אולם ישנם תנאי סף נוספים: הגבלה לעד כ-2.5% מהיקף תיק הנכסים של הלקוח; החשבון מנוהל בבנק מזה ששה חודשים ומינימום הון של 2 מיליון דולר.

מדובר בקרנות עושר שהבנק מנהל עבור לקוחותיו האמידים ביותר. שתיים מהן בניהול גלקסי דיגיטל ואחת נוספת בניהול משותף של חברת השירותים הפיננסיים NYDIG וחברת ניהול הנכסים FS אינווסטמנטס. בשתי הקרנות הראשונות נדרשת השקעה מינימלית של 25 אלף דולר ואילו הקרן השלישית מחייבת מינימום השקעה של 5 מיליון דולר.

ב-TheMarker ציינו, כי הדבר מתרחש כיממה לאחר שבנק אוף אמריקה תקף בנייר עמדה את המטבע הפופולרי וכינה אותו "לא פרקטי" ו"הפכפך באופן יוצא מן הכלל". מנכ"ל מורגן סטנלי, ג'יימס גורמן, היה אחד הראשונים ממובילי וול סטריט להביע אמון במטבע הדיגיטלי הפופולרי, ואמר עוד ב-2017 שמדובר ביותר מאופנה. הבנק שקל בעבר להציע ללקוחותיו גישה לביטקוין אך ויתר.

על פי הדיווח, אנדרו פיל, מנהל שוק הנכסים הדיגיטליים של מורגן סטנלי אמר, כי הבנק אכן הביע עניין בחודשים האחרונים בשוק הקריפטו – בניגוד לחברות מסורתיות מקבילות בוול סטריט. נראה כי המהלך של הבנק נובע מההתעניינות ההולכת וגוברת סביב למטבע ומדרישת הלקוחות למול הזינוקים החדים בערך המטבע הדיגיטלי.

כתיבת תגובה