עו"ד מנשה כהן נבחר לנשיא המוסד הישראלי לבוררות עסקית

עו"ד מנשה כהן ציין עם היבחרו כי "המוסד לבוררות עסקית הוא הראשון והמוביל בתחום יישוב הסכסוכים, ואנו פועלים במרץ לפתח את המוסד כחלופה ראויה ומומלצת במקום ניהול הליכים בבתי משפט

מנשה כהן. קרדיט צילום גיל לופו

האסיפה הכללית של המוסד לבוררות עסקית, מייסודו של איגוד לשכות המסחר, בחרה בעו"ד מנשה כהן, לתפקיד נשיא המוסד. עו"ד כהן מחליף את שופטת בית המשפט העליון (בדימוס) אילה פרוקצ'יה, שסיימה לאחרונה את תקופת כהונתה.

עו"ד מנשה כהן ציין עם היבחרו כי "המוסד לבוררות עסקית הוא הראשון והמוביל בתחום יישוב הסכסוכים, ואנו פועלים במרץ לפתח את המוסד כחלופה ראויה ומומלצת במקום ניהול הליכים בבתי משפט. כך, גם נקל על העומס העצום במערכת המשפטית וגם נאפשר הליך מהיר, דיסקרטי ומקצועי לטובת המתדיינים. עם מגוון כה מרשים של בוררים ועם צוות מקצועי ואיכותי, נביא את המוסד להיות הבחירה הטבעית להתדיינות משפטית לכל גוף עסקי בישראל."

עו"ד כהן, חבר נשיאות לשכת המסחר ומייסד קבוצת 'מחשבות'. 'מחשבות' המלווה את המשפטן מראשית דרכו כסטודנט למשפטים דרך תקופת ההתמחות ובחינות הלשכה וכלה במהלך הקריירה שלו בעריכת דין או בשפיטה. עו"ד כהן הכשיר למעלה מ- 40,000 עורכי דין, כתב וערך עשרות ספרים משפטיים אשר נמכרו בלמעלה משני מיליון עותקים.

עו"ד כהן צבר תארים אקדמיים בתחום המשפטים ובמנהל עסקים, הוא דוקטורנט במשפטים ומכהן כדירקטור בחברות מובילות בישראל. כמו כן, כהן משמש מרצה בפקולטות למשפטים בישראל- בדיני חוזים, סדר דין אזרחי וקורסי בוררות.

המוסד הישראלי לבוררות עסקית הוקם בשנת 1991 כעמותה מיסודו של איגוד לשכות המסחר. פרופ' סמדר אוטולנגי ז"ל הייתה ממייסדי המוסד וכיהנה כנשיאתו הראשונה במשך כ-13 שנה.

המוסד לבוררות עסקית פועל לפתרון סכסוכים בדרכים חלופיות – בוררות וגישור, ומציע פיתרון מקצועי, מהיר ואיכותי בעלויות שאינן גבוהות.

במהלך שנות קיומו רכש המוסד ניסיון רב והתנהלו בו אלפי בוררויות בכל תחומי העסקים ובכל ענפי המשפט לרבות מקרקעין, חברות, תקשורת, בנייה, עסקים ועוד. ייחודו של המוסד הוא ביצירת מסגרת ארגונית לניהול בוררויות, תוך מתן שירותים מקצועיים המקדמים דיונים יעילים, מהירים, חשאיים ובעלות השווה לכל נפש.

המוסד לבוררות עסקית פועל עפ"י מערכת כללים ידועה מראש, והיה החלוץ הראשון בישראל לאפשר במסגרת הליכי בוררות, הליך ערעור, בפני בורר דן יחיד או הרכב בוררים, בהסכמת הצדדים, טרם תחילת הליך הבוררות. עם בוררי המוסד ומגשריו נמנים בוררים ומגשרים מתחומים שונים: שופטים בדימוס מבית המשפט העליון, המחוזי והשלום וכן מבית הדין הארצי לעבודה; עורכי דין, רואי חשבון, מהנדסים, שמאים, כלכלנים ועוד.

כתיבת תגובה