עוטף עזה: זה הבנק שיעניק פטור מלא ממשכנתא לחצי שנה

בנק רביעי מציע פטור מלא מתשלום החזר המשכנתא | המשמעות: הבנק ישא בתשלומי המשכנתא של תושבי העוטף | אחרי דיקונט היה זה אך טבעי שמרכנתיל יציע את אותה ההטבה ללקוחותיו בעוטף | לפני כן הציעו הפועלים הטבה דומה לשלשה חודשים ומזרחי הציע פטור של חודש אחד

מיגונית בעוטף עזה | צילום (ארכיון): דניאל דרייפוס, פלאש 90

בנק מרכנתיל מעניק חצי שנה פטור מלא מתשלום משכנתא ללקוחות המתגוררים עד 7 ק"מ מגבול עזה. המשמעות הינה שהבנק ישלם במקום לקוחותיו את התשלום החודשי של המשכנתא בחשבונם.

הפטור מתייחס לתקופה של ששת החודשים הקרובים החל מנובמבר 2023 ועד אפריל 2024. לקבלת ההקלה הלקוחות האמורים אינם נדרשים לפנות לבנק, שכן ההקלה תתעדכן באופן אוטומטי.

אם ננטרל את הקשר בין מרכנתיל לדיסקונט שהציע את אותה הטבה, מרכנתיל הוא הבנק הרביעי שמציע פטור מלא מתשלומי משכנתא לתושבי העוטף, אחרי שבנק הפועלים הציע לפני שבועיים פטור מלא לשלושה חודשים ובנק מזרחי טפחות הכריז על ביטול התשלומים לחודש אחד.

למעט פטור זה, יעניק בנק מרכנתיל הקלות בהתאם למתווה הסיוע של בנק ישראל. כך למשל, יינתנו הקלות בעמלות ניהול החשבון, עמלות כרטיס אשראי, הקלות באשראי ובהלוואות בהתאמה לחלוקת  אוכלוסיית הלקוחות למעגלים אשר קבע בנק ישראל: 'מעגל ראשון' הכולל לקוחות המתגוררים עד 30 ק"מ מגבול עזה, אלה שנפגעו באופן ישיר מנזקי המלחמה ומשרתי המילואים ומגויסי צו 8. 'מעגל שני' מתייחס לכלל לקוחות הבנק. 

שוקי בורשטיין, מנכ"ל בנק מרכנתיל מסר: "ימים מורכבים עוברים על כולנו. ימי מלחמה לצד תקופת כלכלית מאתגרת. אנו בבנק מרכנתיל קשובים לצרכי לקוחותינו ופועלים בכדי להקל על תזרים המזומנים שלהם באמצעות מגוון פתרונות מימוניים. נמשיך לסייע ללקוחותינו על מנת לאפשר להם לצלוח את התקופה המאתגרת העומדת בפני כולנו." 

כתיבת תגובה