עולים להתקפה: "קבינט הדיור מיותר, המדינה צריכה לשווק קרקעות ולא להתערב"

יהודה לשמן, חבר הנהלה בהתאחדות בוני הארץ בוועידה השנתית לתשתיות: "מציגים את הקבלנים כאויב. מנכ"ל רמ"י צריך לשבת במשרד ולשווק קרקעות לבניה. השוק יודע לעשות את שלו"

קרקעות לבנייה | צילום אילוסטרציה: קובי גדעון, פלאש 90

"הבעיה בענף הבנייה והתשתית הוא היחס של הרגולטור לקבלנים. ההתייחסות לקבלנים היא לא פחות ממזעזעת. בימים האחרונים הם מציגים את הקבלנים כאויב. מדוע מנכ"ל רמ"י פותח חזית מול הקבלנים בעיתונים?", כך אמר יהודה לשמן חבר הנהלה בהתאחדות בוני הארץ ויו"ר חברת לסיכו, בוועידה השנתית ה 7 לתשתיות ישראל שערכה חברת מידע כנסים אתמול (ג') בתל אביב.

"מנכ"ל רמ"י צריך לשבת במשרד ולעשות את העבודה שלו – לשחרר כמה שיותר קרקעות לבנייה. כל קבינט הדיור הוא מיותר לגמרי", אומר לשמן, "המדינה צריכה לשווק קרקעות ולא להתערב , בדיור השוק יודע לעשות את שלו. שאריק שרון רצה שקבלנים יבנו הוא שחרר קרקעות, עודד את הקבלנים ואנחנו בנינו את הדירות בזמן שיא".

לשמן ציין כי את המעורבות של המדינה צריך דווקא בענף התשתיות. לדבריו, "הרגולציה והבירוקרטיה בענף יוצרים אבסורדים – הסינים בונים עכשיו את נמל אשדוד אבל רוב הסיכויים שכאשר הם יגמרו את בניית הנמל לא יהיה אליו כביש גישה, בגלל שהרגולטור לא מחויב לתת אישורים בזמן. כמעט כל פרויקט בתשתיות נמשך מעבר לזמן המתוכנן ומעבר לתקציב וזה לא בגלל הקבלנים".

עוד ציין לשמן כי "מתחילים בממשלה להקים ועדות שיסירו חסמים בתחום התשתיות אבל זה לא בעוצמה של אביגדור יצחקי. הממשלה הקימה ועדה לבחון את החסמים בענף ואת הדרך להסירם אך הקצב חייב להיות מהיר יותר והפתרונות חייבים לחול על כל הפרויקטים – קטנים כגדולים. חייבים ליצור אחידות וודאות בענף כדי שיהיה יעיל וחסכוני לציבור , צריך להסיר חסמים בתשתיות את השאר השוק יעשה לבד. התשתיות הן בנפשנו הפסדנו דור אבל אפשר לשנות את זה".

 

 

כתיבת תגובה