עומד במילתו: גם הילדים יתוקצבו במענק הנכים

ועדת העבודה והרווחה אישרה היום את הרחבת חוק מענק הנכים כך שכלל הילדים הנכים יקבלו גם הם מענק שנתי האישור בא בהמשך להתחייבות שר האוצר ישראל כ"ץ, לפיה יורחב חוק מענק הנכים גם לילדים • 67 אלף ילדים יזכו למענק חד פעמי שנתי של 1,000 ש"ח

הפגנת הנכים בת"א. צילום: בן קלמר | פלאש 90

בהמשך להתחייבות שר האוצר ישראל כ"ץ, יורחב חוק מענק הנכים גם לילדים: ועדת העבודה והרווחה אישרה היום את הרחבת חוק מענק הנכים כך שכלל הילדים הנכים יקבלו גם הם מענק שנתי. הרחבת החוק מבוצעת בהתאם להתחייבותו של השר האוצר ובשיתוף יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ, לכלול את הילדים במסגרת המענק, כך ש-67 אלף ילדים בשיעור נכות של 50 ו-100 אחוז יקבלו מענק שנתי חד פעמי בגובה 1000 שקל.

כאמור, החוק שאושר בממשלה כלל מענק שישולם לכל נכה ישולם בשתי פעימות – בחודשים אוקטובר ודצמבר 2020. עלות המהלך, לאחר התיקון שהתקבל היום בועדת העבודה והרווחה- כ-מיליארד שקל.

גובה המענק משתנה בהתאם לסוג הקצבה, אחוז הנכות ומספר חודשי הזכאות לקצבה במהלך שנת 2020. כך לדוגמא, זכאי קצבת נכות כללית לאורך כל שנת 2020, בעל 100% נכות יזכה למענק בגובה 2,280 שקל.

המענק בא לסייע לאוכלוסית הנכים בימים אלה ונקבע כתחליף חד פעמי עד לתום הסדרת הפעימה השנייה כפי שנקבעה במסגרת התיקון לחוק הביטוח הלאומי בשנת 2018.

שר האוצר, ישראל כ"ץ אמר היום, "מכניסתי לתפקיד הצבתי את הסיוע לארגוני הנכים בראש סדר העדיפויות וכך פעלתי. בנוסף, פתרתי את נושא הילדים הנכים והם יהיו זכאים למענק שנתי. אנו מחויבים לסייע ולחבק את הנכים ולממש את ההבטחות שניתנו להם. אמשיך ללוות מקרוב את ציבור הנכים גם בעתיד".

יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ חיים כץ, אמר, "מקווה שנשלים בקרוב את החוק הקבוע להגדלת קצבאות הנכות שהובלתי בתקופתי כשר רווחה. 

" אני מברך על המענק שאושר ועל ההסכמות שנוספו, כך שכלל הילדים הנכים יקבלו סיוע, כראוי".

כתיבת תגובה