עונת המעבר – המדריך לבחירת ביטוח דירה

המדריך לביטוח דירה | תמונה: pixabay.com

חודשי הקיץ והתחלת שנת הלימודים בבתי הספר והאוניברסיטאות הם הזמן המושלם למעבר לדירה חדשה. מלבד עיצוב הבית ומעבר הריהוט ממקום למקום כדאי לדאוג גם לבית עצמו ולתכולה שלו באמצעות ביטוח דירה. כך תוכלו להשכיח כל דאגה מליבכם ולהיות שקטים כי רכשתם כיסויים אשר יגנו עליכם מפני כל צרה. ממה מורכב ביטוח הדירה? ביטוח הדירה מחולק לשני חלקים עיקריים – ביטוח מבנה וביטוח תכולה. במאמר זה נרחיב בקצרה על כל אחד מהם ונגלה את ההבדל ביניהם.

מהו ביטוח מבנה?

ביטוח המבנה מכסה את הנזקים שנגרמו למבנה עצמו של הבית במקרים שונים כמו: שריפה, רוח חזקה מאד, ברד או שלג, רכב שהתנגש בבית חלילה, שוד או פריצה לבית ומקרים שונים של שיטפון והצפה כתוצאה מפגעי טבע או עקב פיצוץ בצינור. כמו כן הוא מעניק כיסוי לכלים הסניטריים כגון: כיורים, חלונות, משקופי הדלתות ועוד. חשוב לשים לב כי חלק מהמקרים המצוינים לעיל מכוסים בפוליסה הבסיסית של ביטוח המבנה ואחרים במסגרת הרחבות נוספות שניתן לרכוש לפוליסה.

מהו ביטוח תכולה?

כיסוי של תכולת הבית הכולל: ריהוט, חפצי הערך שלכם, מכשירי החשמל ורכוש נוסף שנמצא בדירה ואף אובדן של תכשיטים. בדומה לביטוח המבנה גם פוליסה זו מציעה כיסויים בסיסיים כחלק בלתי נפרד מהפוליסה ועוד הרחבות נוספות בתשלום. חלק מהמכשירים בבית כמו דוד החשמל למשל עשויים להכלל בפוליסה אם רכשתם עבורם כיסוי מיוחד.

האם הביטוח מכסה את תכולת הבית גם כאשר אתם בחופשה ארוכה בחו"ל?

נניח שיצאתם לחופשה ארוכה לכל החופש הגדול לחו"ל. האם הביטוח הקיים של הדירה מכסה את החפצים בה? במקרה זה תצטרכו לרכוש פוליסה מיוחדת שמכונה "ביטוח דירה לא תפוסה". היות וביטוח הדירה הרגיל מכסה את הרכוש במקרה שאתם לא עוזבים את הבית לטווח ארוך, חברת הביטוח אינה מחשיבה במחיר הפוליסה הרגילה את הסיכון של פריצה לבית כאשר אינכם מבקרים בו לזמן ארוך. פוליסה זו נמצאת בשימוש גם לפני שאתם עוברים לדירה חדשה כאשר החפצים השונים כמו: המקרר, תנור הבישול וחפצים נוספים נמצאים בבית ללא השגחה.

חשוב לדעת כי אם יצאתם לחופשה למספר ימים או שעזבתם את הבית לסופשבוע לא תצטרכו לרכוש כיסוי מיוחד וביטוח הדירה הרגיל שלכם יהיה תקף.

מה חשיבות ביטוח הדירה במסגרת המשכנתה?

הגעתם לרגע המאושר בו אתם יכולים לרכוש דירה, הדירה הזו היא הרבה מעבר לארבע קירות ומבנה בטון, הדירה הזו היא הבית שלכם. כמובן, שיש בכם הצורך המידי לשמור ולהגן עליה מכל רע. אך אינכם היחידים שרוצים להגן על דירתכם. כאשר אתם לווים סכום כסף גדול מהבנק, הבנק דואג לבטח את כספו בכך שהוא דורש מכם לבטח את הדירה שלכם. ביטוח דירה מהווה ערבון לבנק שבמידה וחלילה תנזק הדירה מכל סיבה שהיא, הוא יקבל את כספו בחזרה.

מתי כדאי לרכוש ביטוח דירה?

התשובה לשאלה זו היא בדרך כלל – עכשיו. אם רכשתם דירה חדשה ואין לכם ביטוח דירה חשוב לעשות ביטוח כזה מהר ככל האפשר. אם אתם גרים בדירה כבר מספר שנים ולא ביטחתם אותה כדאי לברר את עלות ביטוח המבנה והתכולה ולהזמין פוליסה על מנת שתהיו מכוסים לחלוטין. אם עדיין לא עברתם להתגורר בבית מומלץ בכל זאת לבטחו ולציין בפני חברת הביטוח מתי תעברו לדירה החדשה שלכם.

חשוב לדעת כי ביטוח זה מתאים לא רק לבעלי בית המתגוררים בדירתם אלא גם לבעלי בית המשכירים את הנכס. במקרה זה, כמובן, חשוב לעדכן את חברת הביטוח כי מדובר בנכס להשכרה ולהתאים את הפוליסה בהתאם. הדיירים שלכם יוכלו להשלים את הכיסוי המלא ולרכוש לעצמם ביטוח תכולה המותאם לשוכרים.

האם כדאי לעשות ביטוח מבנה או תכולה?

פעמים רבות איננו יודעים האם כדאי או אף יש צורך לעשות גם כיסוי עבור המבנה וגם כיסוי עבור התכולה? אך משום שמדובר בכיסויים שאינם חופפים והם שונים לגמרי זה מזה, מומלץ לעשות את שני הביטוחים הללו. כך תוכלו להבטיח כי ביטוח מבנה יכסה את קירות המבנה, הכלים הסניטריים הקיימים בו וגם יגן עליכם מפני אירועים נוספים אשר עלולים להתרחש, בעוד שביטוח התכולה יכסה את כל תכולת הבית לרבות חפצי ערך, אביזרים יקרים, חפצי אומנות ואף תכשיטים.

כתיבת תגובה