עורך דין תעבורה

איך למצוא עורך דין תעבורה | תמונה: pixabay

נושא התעבורה הינו מורכב מאוד. מדובר באלמנטים שונים הנוגעים בנושא השימוש בדרכים. ובין היתר, בחוקי תעבורה, ברישיונות לנהגים וכלי תחבורה ועוד. משרד הרישוי אחראי על נושאים רבים. הוא נעזר בגופים הפועלים תחתיו דוגמת: המכון הרפואי לבטיחות בדרכים שאחד מתפקידיו החשובים הוא בדיקת כשירותם של נהגים בעלי בעיות רפואיות חריגות לנהיגה. הוא רשאי לזמן אליו נהגים אלו או לקבל החלטה על פסילת רישיונם מסיבות רפואיות. גופים מטפלים אחרים מלבד משרד הרישוי הם משטרת התנועה ובתי משפט לתעבורה.

עורך דין תעבורה מייצג לקוחות אשר נזקקים לשירותיו בנושאי תעבורה מגוונים. בין היתר, הוא מטפל במצבים של דו"חות מהירות, נהיגה בשכרות או תחת השפעת סם, בעת מעורבות בתאונות חמורות ואחרות, בעת פסילת רישיון על רקע רפואי, בגלל מעורבות בתאונה, ועוד. הוא מתמודד מול כל הגופים שהוזכרו ומנסה להשיג הסדרי טיעון, ביטולים וזיכויים ועוד. צריך לציין, כי הייצוג נעשה לכל משתמש דרך המעורב בתאונה ולא רק לנהגים עצמם. גם הולכי רגל, רוכבי אופניים ואחרים יכולים להיקלע לתאונות קשות שלא מרצונם ולא בטובתם.

חוקי התנועה הינם רבים ומשתנים כל העת בגלל צרכי החברה ומשתמשי הדרך. לא תמיד כל מי  שהתקבלה לרעתו החלטה מודע לזכויותיו, אבל עורך דין תעבורה מכיר את כל הסיטואציות והחוקים ויכול לנצל את הידע להגנה על לקוחו. יש נסיבות בהם הרישיון חשוב מאוד לצורך פרנסה. הוא יכול לבקש החזרת רישיון כזה שנפסל, ויש מצבים בהם קצין המשטרה נענה לבקשה תחת הגבלות ועוד. חשיבות מיוחדת היא לגבי נהג החשוד בביצוע תאונה עם נפגעים. כאן הסיטואציה מאוד מורכבת ועורך הדין יכול לייעץ, להרגיע ולהיות לעזר לו ולמשפחתו.

גולת הכותרת של טיפולי עורך דין היא בייצוג בבתי משפט. כאן הוא יטען עבור לקוחו את כל הטענות החשובות, יביא תמונות ועדויות מזירת האירוע וינסה להוכיח כי הדו"ח שנגזר אינו תקין. עבירות מהירות נקבעות על ידי מצלמות, נהיגה בשכרות עקב בדיקת ינשוף וכדומה. לעיתים, הבדיקה או המכשור אינם תקינים ועורך דין יצליח להוכיח זאת. כל הקלה ללקוח חשובה מאין כמוה.

כתיבת תגובה