עיריית ירושלים התלוננה: מי נוגע בכספי הפנסיה של העובדים?

כספי הפנסיה של העובדים בעירייה נמשכו לפני תום מועד העסקת העובדים או לפני מועד פרישתם | חקירה סמויה הובילה לפיצוח השיטה וגילוי ארבעת החשודים במעשי הזיוף והמרמה, תוך בניית מנגנון שאפשר להם משיכת כספי פנסיה של עשרות עובדים | הם אף גבו עמלות עבור ניפוק המסמכים המזויפים

אילוסטרציה. צילום: smspsy |שאטרסטוק

בחקירה משותפת של משטרת ישראל ורשות המסים נעצרו היום ארבעה חשודים שעפ"י החשד פיתחו מנגנון פלילי למשיכת כספי פנסיה לעובדים בעיריית ירושלים במרמה, זיוף ומצג שווא. כך, נחשף על פי החשד, המנגנון שבאמצעותו משכו עשרות עובדים כספי פנסיה בעודם עובדים בעירייה ובניגוד לחוק

ראשיתה של החקירה בשנה שעברה, לאחר שהתקבלה במשטרת מחוז ירושלים תלונה מעיריית ירושלים, שעניינה אינדיקציות שעלו אודות עובדים מאחד מאגפי הרשות המקומית, הנוגעים למשיכת כספי הפנסיה שלהם במרמה ובמועד שאינו זכאים להם, בעודם עובדים בעירייה בפועל. בהתאם להוראות החוק משיכת כספי פנסיה של עובד מותרת רק בהגעה לגיל פרישה או בתנאים הקבועים בחוק (למשל: בעת סיום העסקה).

בעקבות התלונה, נפתחה חקירה סמויה ביחידת ההונאה של ימ"ר ירושלים יחד עם פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום. במהלך החודשים האחרונים נגבו עדויות רבות ונאספו ראיות מגוונות, במטרה לחשוף ולהתחקות אחר השיטה והחשודים בביצוע מעשי המרמה והזיוף.

מהחקירה במשטרה וברשות המסים עד כה, עולה כי עפ"י החשד החשודים שנעצרו, תיווכו, זייפו ואף גבו עמלות בגין ניפוק מסמכים מזויפים אודות פיטורים לצורך משיכת כספי הפנסיה של עשרות עובדי הרשות המקומית בעודם מועסקים בפועל, זאת באמצעות הגשתם לחברות הביטוח הפנסיוני וקבלת הכסף במרמה ותוך מצג שווא כאילו פוטרו מעבודתם.

בנוסף, חוקרי ההונאה של ימ"ר ירושלים חשפו כי שניים מהחשודים המרכזיים שנעצרו (אחים, שאחד מהם עבד בעצמו בעבר בעירייה) חשודים בביצוע העבירות במהלך השנתיים האחרונות בעשרות מקרים שונים. מהחקירה עולה כי בין המסמכים שזויפו לצורך משיכת הכספים שלא כדין: מסמכים של הרשות המקומית אודות הפסקת עבודה, טפסי 106, טפסים של רשות המסים וצווי הפטר של בימ"ש. כל זאת ע"מ שעובדים ימשכו כספי פנסיה שלהם במועד שהם אינם זכאים לו, תוך התחמקות מתשלום מיסים ובניגוד לחוק.

 

הבוקר עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, עצרו בלשי היחידה המרכזית במחוז ירושלים את ארבעת החשודים המרכזיים במעשי ההונאה (שלושה תושבי ירושלים ואחד תושב מרכז הארץ). החשודים נעצרו לחקירה במשטרה בחשד לקשירת קשר להונאות, מרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמכים, שימוש במסמכים מזויפים ועבירות מס.

משטרת ישראל ורשות המסים ימשיכו בחקירת המעורבים במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות עמם את הדין.

כתיבת תגובה