עכשיו זה סופי: בנק הפועלים מחסל את פעילותו בשוויץ

עוד לא חלף שבוע מאז המליצה המפקחת על הבנקים על צמצום הפעילות של הבנקים הישראלים בחו"ל, ופועלים מודיע לבורסה כי יסגור כליל את פעילותו בשוויץ. מערכת הבנקאות הישראלית הולכת ומתכנסת בתוך עצמה

בנק הפועלים. צילום: ChameleonsEye | שאטרסטוק

בנק הפועלים הודיע הבוקר (ג) כי בכוונתו לסגור סופית את פעילותו בשוויץ. למעשה, הבנק כבר הודיע במהלך השנה כי יצמצם את פעילותו בשוויץ, אך כאמור, הבוקר הודיע הבנק כי הוחלט לסיים כליל את הפעילות במדינה.

הצעד הזה שעדיין לא ברור כיצד ייעשה, הוא צעד נוסף בדרך ל"התכנסות" הבנקים הישראליים פנימה, אל תוך הבית, אל הפעילות בגבולות הארץ. בתחילת השבוע קראה המפקחת על הבנקים לבנקים לצמצם את פעילותם בחו"ל, והנה, עוד לא חלפה מחצית השבוע ובנק הפועלים כבר מודיע כי יסגור כליל את פעילותו בשוויץ.

עם זאת, בהודעת הבנק נכתב כי סוכם עם בנק ספרא כי זה האחרון ירכוש את פעילות הבנקאות הפרטית של הבנק בשוויץ תמורת 100-120 מיליון שקלים. אגב, עבור פועלים תהיה זו למעשה חיסול פעילות הבנקאות הפרטית שלו בחו"ל ויהיה לה מחיר. בבנק מעריכים כי ההוצאות סביב סגירת הפעילות השוויצרית תסתכמנה בכ-110 מיליון שקל. בבנק אמרו כי הוצאות אלו יכללו בדוח הרבעון השלישי וכי ייתכן שתהיינה לכך השלכות כספיות נוספות גם ברבעונים הבאים עד שתסתיים הפעילות בשוויץ.

כתיבת תגובה