עם השלמת מתווה הקנאביס הרפואי: מותג בינלאומי – לישראל

אחד מיצרני הקנאביס הגדולים בעולם, הודיע על כניסה לשוק הישראלי | על פי נתוני משרד הבריאות כ – 123,000 ישראלים מחזיקים ברישיון לקנאביס רפואי | בספטמבר 2022 פרסם משרד הבריאות להערות הציבור את מתווה רפורמת המעבר מרישיונות למרשמים לטיפול רפואי בקנאביס

קנאביס רפואי פיור סנפארמס | צילום: חברת ד"ר סמואלוב יבוא ושיווק

מותג הקנאביס הרפואי הבינלאומי פיור סנפארמס (Pure Sunfarms) ואחד מיצרני הקנאביס הגדולים בעולם, הודיע על כניסה לשוק הישראלי באמצעות חברת ד"ר סמואלוב העוסקת ביבוא, שיווק והפצה של תרופות ומוצרים נלווים. מדובר במותג תפרחות הקנאביס הנמכר ביותר בשוק החוקי בקנדה עם מיצוב ייחודי, אשר יציע לציבור המטופלים בישראל איכות פרימיום קנדית במחיר נגיש.

על פי נתוני היחידה לקנאביס רפואי (יק"ר) במשרד הבריאות נכון לדצמבר 2022 מעל 123,000 ישראלים החזיקו ברישיון לשימוש בקנאביס רפואי. רובם משתמשים בתפרחות, השאר צורכים מוצרי קנאביס רפואי באופן אחר כמו שמן או מיצוי. כ – 66,000 מטופלים כלומר למעלה ממחצית מהם בשל כאב כרוני, כ – 18,000 על רקע פסיכיאטרי וכ – 12,000 מסיבות אונקולוגיות. כ – 24% מהם בגילאי 21-30, כ – 24% מהם בני 31-40. כ -20% בגילאי 50 – 41 וכ – 9% בני 51-60.

יצוין כי בספטמבר 2022 פרסם משרד הבריאות להערות הציבור את מתווה רפורמת המעבר מרישיונות למרשמים לטיפול רפואי בקנאביס לאחר שהושלמה עבודת המטה של ״ועדת לב״ בראשות ד"ר בועז לב. המתווה המוצע יאפשר הנגשה והקלה בירוקרטית משמעותית למטופלים, במקביל לשמירה על הדגשים הבריאותיים והרפואיים עליהם עמדו גורמי המקצוע בוועדה, במשרד הבריאות ובקופות החולים. המתווה הסופי יוגש לאשרור שר הבריאות ויועבר לאישור הכנסת.

זני התפרחות של המותג פיור סנפארמס הם מהנמכרים ביותר בקנדה ושניים מתוך שלושת הזנים שיושקו בישראל מחזיקים במקום הראשון והשני תחת התואר הזן הנמכר ביותר בכל הזמנים במחוז אונטריו, המהווה 40% מסך צריכת הקנאביס החוקי בקנדה.

ההחלטה על כניסה לישראל היא אבן דרך באסטרטגיית הצמיחה הבינלאומית של אחת מחברות הקנאביס הגדולות בעולם, המוחזקת על ידי וילאג' פארמס אינטרנשיונל (Village Farms International) חברה ציבורית הנסחרת בנאסד"ק המתמחה בניהול ופיתוח מערכות מסוג סביבה חקלאית מבוקרת בצפון אמריקה והבעלים של המותג.

המותג מגיע ממחוז קולומביה הבריטית  שבקנדה, הידוע כמקור לתוצרת הקנאביס האיכותית ביותר בעולם הודות לתנאי הגידול האידיאלים שבו והקרבה לאוקיינוס. צוות הגידול של החברה, משלב עשרות שנות ניסיון בגידול קנאביס לצד מומחיות תפעולית בהיקף נרחב של למעלה מ- 1.65 רגל רבוע. בבעלות החברה מתקן גידול מבוקר ומתקדם  המנוטר 24/7 לטובת גידול מוקפד של תפרחות קנאביס איכותי ומובחר בהיקף נרחב ותוצרת אחידה. החברה מיישמת שיטות טבעיות ובנות קיימא תוך שימוש בחומרי הדברה המותרים בחקלאות אורגנית בלבד. צוותי הגידול מזינים את הגידולים בתערובת מינרלים מזינה על פי מתכון ייחודי העשיר בחנקן, זרחן ואשלגן החשובים כל כך לשגשוג הצמחים.

רן סמואלוב, מנכ"ל חברת ד"ר סמואלוב הסביר כי: "אנחנו גאים לשתף פעולה עם פיור סנפארמס מותג תפרחות הקנאביס מספר 1 בקנדה ומוביל שוק כשותפה הבלעדית שלנו למוצרי קנאביס רפואי ולהביא את הצעת הערך הייחודית לציבור המטופלים בישראל. בכוונתנו למנף את הידע והמומחיות שלנו בניהול מותגים בינלאומיים לטובת פיתוח פיור סנפארמס לאחד ממותגי הקנאביס הרפואי המובילים בארץ. כל זאת תוך המשך מחויבות לפעול וליישם את הערכים וחזון החברה בדרך של הוגנות, כבוד הדדי ועשייה מכבדת."

מייקל דה-ג'יגליו, מנכ"ל וילאג' פארמס אינטרנשיונאל אמר כי: "תחילת המשלוחים לישראל היא אבן דרך באסטרטגיית הקנאביס הגלובלית שלנו, אותה אנו גאים ליישם לצד שותפתנו הבלעדית בישראל. אנו בטוחים כי מערכות היחסים ארוכות השנים שלזכותם, מערך המכירה הנרחב ויכולות ההפצה לבתי המרקחת בישראל, יתרמו להצלחת מיצוב המותג ואימוצו על ידי ציבור המטופלים בישראל".

מותג הקנאביס הרפואי יופץ באמצעות חברת טבע סל"א המפיצה את כל מוצרי ד"ר סמואלוב ועתיד להימכר בבתי המרקחת הפרטיים וברשתות הפארם במהלך חודש פברואר הקרוב.

כתיבת תגובה