'עמדה' מתנגדת לאחד מהמועמדים לדירקטוריון 'תמר פטרוליום'

תפנית בבחירות לדירקטוריון תמר פטרוליום: 'עמדה' מתנגדת למינויו של מנכ"ל תמר – ברק משרקי – לכהונה נוספת כדירקטור | השבוע ייערכו הבחירות לדירקטוריון תמר פטרוליום הציבורית – כאשר הגופים החזקים בשוק ההון הישראלי מתגוששים זה מול זה | אלא שהתפנית בעלילה הגיעה דווקא מהכיוון המקצועי

אלי עזור | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

כפי שדיווח ביזנעס, תיערך השבוע בחברה הציבורית 'תמר פטרוליום' המחזיקה בכ-17% ממאגר הגז תמר, הצבעה על ידי בעלי המניות למינוי חברי הדירקטוריון.

בבחירות לדירקטוריון, 'הגוף הבוחר', יורכב, בעיקר, מארבעה כוחות עוצמתיים במיוחד: אלי עזור, איל התקשורת; אהרון פרנקל, איל התעופה והנדל"ן ממונקו; מוטי בן משה, בעל השליטה בחברה הציבורית הריבוע הכחול, והגוף המוסדי מנורה מבטחים. כמובן, שאי אלו מהציבור הרחב המחזיקים במניות של תמר פטרוליום יוכלו גם הם להשתתף בהצבעה ולהשפיע.

אך בעוד שעזור, פרנקל ובן משה רכשו מכספם הפרטי את אחזקותיהם בחברת תמר פטרוליום, מנורה היא גוף מוסדי המנהל כספי ציבור, ואחזקתו במניית תמר פטרוליום היא אחזקה עבור ציבור החוסכים, ומשכך, שיקולי מנהלי ההשקעות במנורה צריכים להיות על בדקדקנות ובזהירות ועל טהרת המקצוענות.

אתמול (א') פרסמה חברת 'עמדה' המייעצת לגופים מוסדיים בהצבעות בחברות ציבוריות, את המלצותיה להצבעה על חברי הדירקטוריון בתמר פטרוליום ובעמדתה, היא מתנגדת לחידוש מועמדותו של המנכ"ל, ברק משרקי, לתפקיד חבר דירקטוריון בחברה.

ברק משרקי | צילום (ארכיון): דלק קידוחים

להמלצה זו יש השפעה משמעותית על ההצבעה לדירקטוריון ולשאר המועמדים, שכן, ברק משרקי נתפס, לפחות על ידי פרנקל, כנציג מובהק של עזור והמלצתה של עמדה שלא להצביע עבורו היא עמדה מקצועית ואינה חלק מהצדדים למאבק בחברה, כך שלהמלצתה משקל והשפעה גם על משקיעים מן הציבור. המלצה זו גם מקבלת, מהבחינה המקצועית, לפחות באופן חלקי, את הביקורת שנמתחה על הדירקטוריון במתכונת הנוכחית. כזכור, אחת הביקורות שהוטחו בדירקטוריון הנוכחי היותה כפל התפקידים של ברק משרקי כמנכ"ל וכדירקטור.

הבחירות לדירקטוריון יתקיימו השבוע, ביום חמישי.

כתיבת תגובה